password Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Ja, emnetittelen høres kanskje litt mer spennende ut enn det innholdet er... Men, det er en ting jeg har lurt på i mange år. Når man går på gata, i en butikk eller bare et helt annet sted der det er flere mennesker, oppstår av og til dette "fenomenet" jeg her snakker om. Dvs. at jeg går mot en person, og personen går rett mot meg, så bestemmer jeg meg for å gå til høyre for ikke å gå rett på. Samtidig bestemmer personen seg for å gå til sin venstre, altså samme side jeg flytter til. Etter at begge har oppfattet dette, flytter begge seg til andre siden, og sånn holder det på til begge nesten krasjer. Det kan nesten føles som man spiller fotball, hvor den ene prøver å finte seg forbi, det ser helt lattis ut! Regner med at de fleste har opplevd dette, men er det et navn på dette? Jeg tviler egentlig på det, men har alltid lurt . Eller er det noen som har noen gode forslag på ord eller uttrykk man kan bruke for dette? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 "Personer som ikke skjønner at Norge er et høyrekjørt land" Evt "Vensterererrereree" :o Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Slike folk er irriterende. Tror det der må skyldes en hjernefeil. Det finnes ikke et ord for alt. Du får finne på et selv Edit: Selv har jeg funnet ut at det som regel funker å bare gå rett frem så viker folk. Dersom flere tenker det samme kan det derimot bli et lite problem Endret 11. august 2006 av forumtrollet Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 beste er å stoppe opp og la en velge eller gå rett fram som den andre sier, ikke minst høyre-regelen som funker lite. Også gi utrykk for rettning med kroppspråk, trekke øyenbryne opp mot din gange. Hvis personen følger etter deg, så har den personen et problem. Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Kommisjonen (Kanal 24) med Atle Antonsen og Johan Golden i spissen fant ut at dette skal kalles "gatevals" hvis jeg ikke husker feil. Case closed. Lenke til kommentar
password Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Gatevals, ja, Eksos...Begynner å demre litt når du nevner dette Tror det er et Antonsen-uttrykk jeg, høres veldig sånn ut...Har også funnet ut at det lønner seg å vise bestemt hvor man skal gå, og gjerne ha litt høy fart... Lenke til kommentar
password Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Litt O.T: Plomma2: Husker du at du har blitt kalt råtne jotne? (i WoW..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå