Rabbid Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Har nettop fått en router av en venn som nettop hadde skaffet seg en ny en. Alt funker greit, kommer meg på nett og alt, men problemet er bare at den har en slags brannmur som blokkerer alt unntat porten til websurfing (80 ?). Er det noen som vet hvordan man fjerner den, trenger jeg ett passord? Har prøvd å sett litt på dingsen og den eneste knappen på den er en "MODE"-knapp. Mvh. Xahc/Hans. Lenke til kommentar
IndR Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 GÅ inn på ruteren din over nettet, altså du har sikkert en ip-adresse for ruteren, noe lignende som 192.168.1.1 . Når du har tastet koden og kommet inn, går du på "firewall", det vil nok stå på siden. SÅ bare disabler du derfra, easy piece of cake. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 GÅ inn på ruteren din over nettet, altså du har sikkert en ip-adresse for ruteren, noe lignende som 192.168.1.1 . Når du har tastet koden og kommet inn, går du på "firewall", det vil nok stå på siden. SÅ bare disabler du derfra, easy piece of cake. 6652731[/snapback] Heh, det er cisco.. er nok ikke bare å rote inne på et webinterface Lenke til kommentar
IndR Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 GÅ inn på ruteren din over nettet, altså du har sikkert en ip-adresse for ruteren, noe lignende som 192.168.1.1 . Når du har tastet koden og kommet inn, går du på "firewall", det vil nok stå på siden. SÅ bare disabler du derfra, easy piece of cake. 6652731[/snapback] Heh, det er cisco.. er nok ikke bare å rote inne på et webinterface 6652738[/snapback] Nesj, e jo det da Hadde ei cisco ruter once jeg og, er ikke så spesielt vanskelig. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Heh, det er cisco.. er nok ikke bare å rote inne på et webinterface 6652738[/snapback] Umm...f.eks. Linksys er "a division of cisco systems" og deres rutere kommer da vitterlig med webinterface, så jeg vet ikke hva hva du mener med det utsagnet. Men hadde hjulpet om trådstarter hadde nevnt hva slags ruter han har Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 De fleste cisco-routere som faktisk har webinterface så er ikke det noe mer enn telnet i en webbrowser. Linksys er ikke det samme som Cisco. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 De fleste cisco-routere som faktisk har webinterface så er ikke det noe mer enn telnet i en webbrowser. Linksys er ikke det samme som Cisco. 6652825[/snapback] Nå jeg skrev inn IP-adressen kom det fram et "Logg-deg-inn" felt. Men jeg kan ikke huske å ha fått noe passord? Finnes det en måte å cracke dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå