Gå til innhold

Windows Mobile - mange som har tlf med det?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg lurer på om det er mange her som har telefon med Windows Mobile? Jeg regner med at andelen er ganske liten, men jeg har inntrykk av at flere og flere skaffer seg en eller annen QTek modell (tror de har skiftet navn?).

Er det kanskje noen som har sett noe statistikk på andel telefoner med Windows Mobile som har blitt solgt og kan peke meg i riktig retning?

Takker for tilbakemelding :)

----------

Hva er stillingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat fått meg Qtek 8300 som er en windows mobile 5 telefon (smartphone). Må si at det er en telefon for de litt spesielt interesserte, da det i utgangspunktet ikke er like brukervennlig lagt opp, og krever litt av brukeren. Men med litt justeringer så er det meget bra, og kan jo tilpasses med brukervennlige tilleggsprogram. Jeg kan daglig sammenligne med k800i. K800i knuser alle smartphones på kamera, men ellers har smartphones alt som den har i tillegg til alle mulighetene som ligger i operativsystemet med det enorme utvalget av programmer (i tillegg til innebygget Wlan). Fysisk størrelse er ganske likt, og spesielt Qtek 8310 er svært lik SE k800i.

I utgangspunktet koster tlf omtrent det samme som k800i. Kjøpte med 2gb MiniSD kort og bluetooth GPS, og regner med å bruke en del på programmer. Bl.a. GPSDash som er et gps program med mulighet for å legge inn kart. Tar noen printscreen av kart på nett, som kalibreres i medfølgende map manager, og vips så har en kart med gps fasiliteter over turområdene. Neste blir så Tomtom Mobile som er navigasjonsprogram for bil. Så det blir nok endel ekstra på program da.

Qtek har skiftet navn til HTC og er aktuell med de nye modellene TyTN og MTeoR. Når det gjelder smartphone markedet er det i eksplosiv vekst. Se tallene hos analyseselskapet Canalys:

http://www.canalys.com/pr/2006/r2006071.htm

Les forøvrig mer om smartphones på nettstedet Smartmobil.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...