Koppit Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Jeg hjalp enkammerat av meg å bygge en ny PC: AMD 64 X2 3800+ Socket AM2 XFX GeForce 7900GT 470M Asus M2N-E Kingston ValueR. DDR2 PC4200 2048MB Thermaltake Silent Purepower 460W Vi monterte hovedkortet og Strømforsyningen og skulle til å montere prosessoren i socketen og oppdaget at den ikke passet vi tok den opp og la merket til at 2 pinner var bøyd . Vi fant en pinsett og bøyde beina forsiktig tilbake. Den passet nå oppi socket så vi fortsatte å sette i komponenter. Når vi var ferdige og skulle starte opp maskinen begynte viftene å gå og det ble lys i diodene, men skermen oppførte seg som om den var i dvale modus. Vi prøvde å ta ut Harddisker og rambrikker en etter en uten hell. Har heller ingen skjermkort eller prosessorer å teste med. Har en sterk mistanke om at det kan være prosessoren som er ødelagt, men er selvsagt ikke helt sikker. Noen som har en ide om hva som kan være galt? Endret 18. september 2006 av Koppit Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hei! Prøv med ei minnebrikke, eventuellt andre posisjoner. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Koppit Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Hei! Prøv med ei minnebrikke, eventuellt andre posisjoner. Hilsen, efikkan. 6652220[/snapback] Har prøvd det uten hell. Skal ta den med til et PC verksted for å finne den delen som ikke fungerer, for så å sende den inn. Lenke til kommentar
Bad4Bing Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hei, hadde det samme problemet for ikke så lenge siden da jeg hadde kjøpt nye deler til pcn. Men da jeg skulle sette den sammen fikk jeg bare svart skjerm, det viste seg at det var cpuen som hadde gått til h.......... . Jeg fikk heldigvis sendt en ny en tilbake på garantien, fordi det var de som hadde sendt en defekt cpu. Jeg vet ikke om det er samme problemet, men kan virke slik Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Hvis cpu'en var ødelagt ville maskina likevel startet opp og du ville fått en kollosal beeping fra pc speakeren. Jeg tror heller dere har kobla feil. Eller satt monitoren på Com1 porten istede for på skjermkortet. Endret 13. august 2006 av Databamse Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Var P4 kablen (4-pin) koblet til hovedkortet? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 jeg har samme feil og det er cpu vifta som ikke kjøller til meg! Så jeg bestilte ny vifte for klemmene på vifta mi var borte på 2. min skyld Lenke til kommentar
Koppit Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) obs! dobbel post Endret 14. august 2006 av Koppit Lenke til kommentar
Koppit Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Vi koblet den fra hverandre og satte den sammen igjen, da vi startet opp maskinen ble det på mirakuløst vis liv i skjermen. Vi installerte Windows, og drivere. Så la vi merke til at vi hadde glømt å koble til USB tilkoblingen i front, så vi åpnet kabinettet og koblet den til. Da vi startet den igjen var skjermen svart, selv etter at vi koblet fra USB porten. Mystisk!! Hvis cpu'en var ødelagt ville maskina likevel startet opp og du ville fått en kollosal beeping fra pc speakeren. Jeg tror heller dere har kobla feil. Eller satt monitoren på Com1 porten istede for på skjermkortet. 6665354[/snapback] Det var en del piping først, men etter skjermen for andre gang ble svart, har det ikke vert noen piping. Vi er da ikke så dumme vi vet hvor vi skal koble skjermen. Har en CRT Skjerm med VGA kontakt så vi måtte bruke DVI Adapter. Har prøvd begge Adapterene og begge utgangene på skermkortet uten hell. Har testet skermen og den fungerer slik den skal. Og, ja P4 kontakten var tilkoblet under hvert av forsøkene. 6672615[/snapback] Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 ny fifte! det kan hende at den er blitslitt eller cpu`en er blitt for varm Lenke til kommentar
Koppit Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 ny fifte!det kan hende at den er blitslitt eller cpu`en er blitt for varm 6672654[/snapback] Siden den er helt ny, og går rundt så tror jeg ikke det. Tror heller ikke at CPU en har blitt for varm det er jo den orginale kjøleren og det var kjølepasta på den. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 men siden den er blitt for varm slik det var blitt til meg så må jeg skifte vifte. jeg tror at viften din ikke blitt satt fast ordntlig eller at den har sluppet festet sitt :-) Lenke til kommentar
Koppit Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 men siden den er blitt for varm slik det var blitt til meg så må jeg skifte vifte.jeg tror at viften din ikke blitt satt fast ordntlig eller at den har sluppet festet sitt :-) 6672976[/snapback] Vifta sitter ordentlig på plass, den var et h*****e å få på. Når jeg setter på "låsen" på kjøleren er den veldig stram slik den skal være. Lenke til kommentar
Krotus Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Om det ikke forekommer skjermbilde i det hele tatt ville jeg sjekket CPU/hovedkort/strømforskyning ettersom om man skal kommer seg inn i bios/få bilde uten både harddisk eller minnekort.. Har hatt samme problem to ganger før der i det ene tilfellet var gåen PSU og i det andre tilfellet gåent hovedkort.. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 jeg vil tro dette er det kompabilitetsproblemet mellom Am2 og ram lagd på elpida... må oppgradere til nyeste beta-bios... Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) EDIT: Nå virker'n Endret 15. august 2006 av Mar1us Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Om det ikke forekommer skjermbilde i det hele tatt ville jeg sjekket CPU/hovedkort/strømforskyning ettersom om man skal kommer seg inn i bios/få bilde uten både harddisk eller minnekort.. Har hatt samme problem to ganger før der i det ene tilfellet var gåen PSU og i det andre tilfellet gåent hovedkort.. 6675032[/snapback] Og hvordan? Hvis man ikek har innstallert windows eller noe på den. Og er det ikke slik at alle kort fra netshop har blitt flashet? Lenke til kommentar
Koppit Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Har funnet grunnen nå. Testet med mitt skjermkort og det fungerte som en drøm. Det gammle skjermkortet var ødelagt. Endret 18. september 2006 av Koppit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå