Gå til innhold

Nintendo er sjefen

Straffa

Anbefalte innlegg

Siden lanseringen i Japan den 21. november 2004, har Nintendo solgt over 21 millioner DS-enheter verden over. For å forklare hvor mye det er, kan du si at det har blitt solgt 23 DS'er per minutt uten stopp siden lanseringen, det vil si nesten en DS hvert annet sekund.

23 DS'er i minuttet siden lanseringen kaller jeg suksess :)

Det er så mye prat om Xbox 360 og PS3 men tviler sterkt på at det vil bli solgt så mange konsoller som DS i minuttet på over like lang tid.

Link

Jeg har jo selvfølgelig kjøpt DS Lite og venter spent på Wii.

For dere som ikke har testet ut DS så ta en titt på denne linken.

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eier selv en Nintendo DS. Ligger her i skuffen min...

*ta frem og leke seg med det eneste spillet jeg har*

6651206[/snapback]

Hvis du liker FPS og ikke har Metroid Prime så anbefaler jeg det :)

Det er sykt bra. Bruke pennen i FPS modus er helt genialt.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Sony nevnte vel 17 millioner shipped units på E3 i Mai, men det er som nevnt shipped units, og ikke antall solgte. Nintendo DS Lite har vel gjort litt for salget til DSen, men vet ikke i hvor stor grad dette har påvirket salget.

Lenke til kommentar
Sony oppgir ikke hvor mange de har solgt, men hvor mange de har sendt ut. Nintendo derimot oppgir antall solgte enheter eller det er i hvert fall hva som blir sagt på de fleste forum. Men en link/kilde til PSP sine salgstall hadde vært kjekt. På E3 i år hevdet vel Nintendo at de lå foran PSP med flere millioner enheter (uten å si hvor mye mer de har solgt).

6651306[/snapback]

Forskjellen mellom antall som er sendt ut, og antall som er solgt, er hårfin. DS har solgt noen få millioner flere, salgstall gjenspeiler heller ikke kvalitet.

Lenke til kommentar
Forskjellen mellom antall som er sendt ut, og antall som er solgt, er hårfin. DS har solgt noen få millioner flere, salgstall gjenspeiler heller ikke kvalitet.

6651313[/snapback]

Nei det er helt sikkert at det ikke gjør.

Kan vel legge til at jeg har en DS lite og er veldig fornøyd med kvaliteten. Antar at dere som har PSP også er fornøyde.

Lenke til kommentar

Det er veldig jevnt mellom PSP og DS totalt sett. Ut i fra det jeg har fått med meg så leder DS noe, men det er ikke mye. DS Lite har et veldig stort momentum nå og har gått forbi PSP i USA i ukentlig salg. Europa rapporterer rundt 140 000 solgte DS Lite de siste ukene pga. Brain Training.

The latest craze to sweep the planet is Brain Age™: Train Your Brain in Minutes a Day for the portable Nintendo DS™. Selling more than 4 million units worldwide, including 600,000 in the Americas, 3 million in Japan and 500,000 in Europe, the top-selling title redefines how millions of people now think about video gaming.

Sales of Nintendo DS are also going from strength to strength and have been bolstered by Nintendo DS Lite. Since the launch of Nintendo DS Lite on 23rd June around 140,000 Nintendo DS are being sold across Europe each week. This sales pace is showing no signs of slowing down, even in August, which is normally a slow sales period in the video game industry.

De sista totale salgene hos denne siden er fra mars:

http://vgcharts.org/consworld.php

Da er PSP forran noe, men jeg har ikke de nøyaktige salgene til nå. Dette var før DS Lite kom på markedet. I Japan selger DS Lite rundt 150 000 + pr. uke (har vært opp til 264 000), mens PSP ligger på rundt 40 000.

Her er iallefall tallene totalt for Japan og USA, har ikke data for Europa:

Japan

USA

Lenke til kommentar
Det er veldig jevnt mellom PSP og DS totalt sett. Ut i fra det jeg har fått med meg så leder DS noe, men det er ikke mye. DS Lite har et veldig stort momentum nå og har gått forbi PSP i USA i ukentlig salg. Europa rapporterer rundt 140 000 solgte DS Lite de siste ukene pga. Brain Training.

6651417[/snapback]

Men antall solgte maskiner spiller egentlig veldig liten rolle, det er ratioen solgte spill per solgte maskin som har noe å si for utviklere, utgivere og forhandlere (og til syvende og sist kundene). Det selges mye mer spill per solgte Nintendo DS enn per solgte PSP.

Lenke til kommentar

DS er helt herlig ja. PSP er så klart teknisk overlegen, men det er de samme type spillene som man har på PS2. Med DS så er det en litt annen type spill pga. stylusen og for meg som begynner å bli gammel har Nintendo spill en vanvittig nostalgisk verdi :) . PSP er en alt-i-et bærbar PS2 og er jo midt i blink for Playstation fans, mens DS er midt i blink for Nintendo fans både gamle og unge. Tror faktisk de overlapper hverandre ganske bra, da de har et litt forskjellig tilbud. Wii kommer nok til å tjene på akkurat det samme, altså at den har en litt annen fokus og både PS3 og X360 eiere kan tenke seg en slik i tillegg til den konsollen de har fra før av.

Lenke til kommentar

6651417[/snapback]

Men antall solgte maskiner spiller egentlig veldig liten rolle, det er ratioen solgte spill per solgte maskin som har noe å si for utviklere, utgivere og forhandlere (og til syvende og sist kundene). Det selges mye mer spill per solgte Nintendo DS enn per solgte PSP.

6652993[/snapback]

Ja, sant det. Jeg gjorde det bare for å stoppe disse påstandene uten fakta og kildereferanser. Wikipedia er ikke akkurat den mest troverdige kilden alltid.

Her er noen verdenstall over hvor godt DS sine spill har solgt. Ganske imponerende liste:

Nintendogs 7.37

Animal Crossing: Wild World 4.66

Mario Kart DS 4.64

New Super Mario Bros 3.84

Super Mario 64 DS 3.76

Brain Training 3.69

Brain Training 2 3.11

Wario Ware Touched 1.97

Brain Flex 1.58

Tamogotchi Connection: Corner Shop 1.27

Mario and Luigi: Partners in Time 1.22

Tetris DS 1.19

English Training 1.14

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...