krolf Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Viftene ved radiatorene trekker luft ut. Dette for å unngå at maskinen blir varm innvendig. Mange som ønsker kaldest mulig luft ved radiatoren plasserer den ofte i bunnen av kabinettet. Da kan den kalde luften i gulvhøyde kjøle radiatoren best mulig. Problemet da er at varm luft kommer inn og det vil man jo ofte unngå. Løsningen da kan være å lage en tunnel som leder varmluften ut igjen. At flere vifter blåser inn enn ut, er uten tvil en fordel. Du slipper jo som sagt støv i alle sprekker og hvis du har filter hjelper jo det også. Jeg har en 12 cm i front som blåser inn via filter. Denne kjøler harddiskene, samtidig som den går på over det dobbelt av hastigheten til de som står på radiatorene. Dette sammen med perforering i bunnen og baksiden av kabinettet, gjør kjølingen meget effektiv og stille. Kjørte først alle vifter på rundt 1100 RPM, det ble da for mye undertrykk og en del støy fra kabinettet. Deretter senket jeg de to bak til ca 750 RPM og økte den foran til 1600 RPM. Støyen fra kabinettet sank da vesentlig. Resultatet er at min WD ekstern disk nå bråker mer enn maskinen. Er vann systemet tett kan du fint snu den på hodet. Men om det er nødvendig, er jo en annen sak Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Takk for svar! Nei, det er jo ikke nødvendig å snu pc-en på hodet. Men å legge den på siden kan ofte være en fordel når den f.eks. skal transporteres i bil... En ulempe ved at radiatoren blåser ut, er jo at den da får litt varmere luft fra kabinettet enn den ville fått utenfra. Det beste er vel, som du sier, å la luften fra radiatoren gå i en egen kanal. Jeg driver og funderer på hvordan jeg skal gjøre det på mitt kommende prosjekt, men har ikke bestemt meg for noe ennå... Så du har altså bare tre vifter, en som blåser inn og to radiatorer som blåser ut? Hvordan kjøling har du på grafikkortet? Det ser i alle fall ut som det ikke er vannkjøling. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 er sikkert noen som har sagt det, men vil ikke vannet renne litt langs undersiden av kabinettet fordi du mangler en kant der vannet skal renne ut som styrer vannet (vann kan ikke renne oppover:p)? kjempebra prosjekt =) Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Damn den tanken ble fet! Lenke til kommentar
BFP Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 HERLIG! Nå får jeg bare mer og mer lyst til å begynne med casemodding! Lykke til! Du må få se å postet de siste bildene av sluttprosduktet ditt, helmax! Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Dette er helt konge! gleder meg til neste update KUTGW Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Så stille det ble her nå, da... Fint hvis du kan få med i førsteposten i loggen hva hovedkortet heter, og link til det. Hadde også vært interessant å få vite sånn ca. hva prislappen på dette vidunderet kom på til slutt. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Nydelig! Sees på HW-LAN Kunne tenkt megå hatt noe å vise fram, men det har jeg ikke. Neste år kanskje? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Kabinettet ble RÅTT mvh anki Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Du trenger ikke bruke ACfluid. Det er bare noe klatt uansett. Bruk bare batterivann og frostvæske du Lenke til kommentar
chil Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 sinsykt bra klapp klapp Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Godt jobba, og takket være din forklaring har jeg nå pussa en del plexi blank og fin. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Blir bra med tappekran Lenke til kommentar
krolf Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Bra jeg kunne bidra til at plexi'n din ble blank da hifiking Hvor mye frostvæske er det du tilsetter pr. liter Aspstein? Fikk nesten lyst til å gi det en sjanse, alt er bedre enn det ser ut nå hvertfall... mvh Kristian Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Personlig bruker jeg 10% frostvæske, og 90% destilert vann i mitt kjølevann. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Ja er vel 10-15% som er vanlig. Jeg har hatt mitt system gående 6 måneder i slengen og vannet holder seg helt lyseblått og fint hele tiden. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 NICE eneste jeg syntes var rart er at alt dette PENE vannkjølingsutstyret, og du har ikke lagt til kjøling på HK og skjermkort? 9.9/10 nå, og 10/10 hvis du gjør det Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Meget bra jobbet! [K]eep p [T]he [G]ood [W]ork! Lenke til kommentar
Duality Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Er stor fan av Lian Li og synes dette prosjektet klasserer seg til og være en av de beste lian li workloggene som finnes her på hardware.no! Liker veldig godt den vanntanken din og den søte lille tappekrana. Videre ønsker jeg deg lykke til både med familie og pc modding tror jeg kan hente litt plexi kunnskap fra denne worklog'en.. Er snart igang med ett stort prosjekt med Lian Li 1000Plus.. Blir vannkjølt fra bunn til topp! men nå skal ikke jeg skrive for mye om mitt framtidige prosjekt, da dette er upassende i andre sine worklogger! Stor takk for den flotte plexi-polish guiden. Endret 11. oktober 2006 av Duality Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå