Avidi Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg har lastet ned Mandrake 9.0. Har lagd en partisjon på ca3.9 gb. skal bare prøve det, så jeg trengr vell ikke så mye plass? 3.9 gb burde vell hold når jeg ikke skal instlallere noe eller laste ned noe? Lenke til kommentar
zTab Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Med så stor plass får plass til de fleste pakkene! Men det er jo ikke sikkert du trenger alle.. Spørs akkurat hva du skal bruke maskina til. :smile: Selv la jeg inn Mandrake på 1,7gb. Hadde ikke bruk for mere plass. Lenke til kommentar
Avidi Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 er helt ny. vet ikke åssen man skal installere det. før jeg prøver, ER det noen viktige ting jeg må huske på når jeg skal instlalere mandrake Lenke til kommentar
Avidi Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 neivell takk for hjelpen :smile: Lenke til kommentar
zTab Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Er ikke noe å spesielt å huske på.. Under installeringen finner Mandrake ut hvor mye plass du har til nye Linux-partisjoner. Partisjoneringen kan gjøres automatisk eller manuelt. Hvilke pakker du trenger/vil ha er jo opp til deg. Du skjønner fort hvilke pakker som er aktuelle, og hvilke som ikke er det. Er det noen pakker du vil ha i tillegg seinere, kan du bare installere disse etter at Mandrake er installert Lenke til kommentar
Bach Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Ligger en guide på Mandrakesidene om hvordan man bruker bootloader'n til NT/2000/XP istedenfor Lilo hvis du skal kjøre dualboot. Fordelen med det er at MBR forblir urørt. Tilogmed jeg kjønte den, og det fungerer. "Trikset" er å legge lilo på første linuxpartisjon isteden HDA1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå