JilaX Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Har et problem når jeg prøver å få det trådløse nettet mitt til å fungere... Med kjøp av en ny bærbar pc tidligere i sommer måtte vi jo sette opp et trådløst nett. Jeg kjøpte en Belkin router og satte den opp i løptet av kvelden. Alt fungerte en god stund intill jeg plutselig fikk et problem. Jeg kunne ikke bruke noen programmer som trengte internett. Jeg var tilkoblet til nettet, men kunne ikke bruke noe. En feilsøk viste at det var mangel på Standard gateway som var skyld i problemene. Ipconfig /all sier det samme i CMD... hivs jeg bruker en kabel så fungerer nettet perfekt, noe som vet hvordan jeg kan få fixet dette problemet? På forhånd takk JilaX^ Lenke til kommentar
JilaX Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 *Bump* Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : Kristian Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent IP-ruting aktivert . . . . . . . : Ja WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Ethernet-kort Lokal tilkobling: Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet Beskrivelse . . . . . . . . . . : Broadcom 440x 10/100 Integrated Contr oller Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-15-C5-13-E6-F0 Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-13-02-53-3A-04 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::213:2ff:fe53:3a04%5 Standard gateway . . . . . . . . : DNS-servere. . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1 fec0:0:0:ffff::2%1 fec0:0:0:ffff::3%1 Tunnelkort Teredo Tunneling Pseudo-Interface: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adresse . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::5445:5245:444f%6 Standard gateway . . . . . . . . : NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert Tunnelkort Automatic Tunneling Pseudo-Interface: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Automatic Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adresse . . . . . . . . . : C0-A8-00-01 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:192.168.0.1%2 Standard gateway . . . . . . . . : DNS-servere. . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1 fec0:0:0:ffff::2%1 fec0:0:0:ffff::3%1 NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert Dette er hva jeg får fra en ipconfig /all hvis jeg ikke er tilkoblet internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå