Svish Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 vi har: a:link {} a:visited {} a:hover {} a:active {} men hva er active? kan den brukes til noe som helst fornuftig? Jeg skulle for eksempel gjerne i menyen på min side, merket siden/kategorien jeg er i akkurat nå, men virker ikke som active er til det i hvert fall... Lenke til kommentar
rønning Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 a:active er når linken er klikket på... Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 nah, litt upresis der. active er når du trykker på linken. ikke når du har trykket på den. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 ja, var vel det jeg mente da..sorry for min upresise formulering.. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 a:link (vanlig link, ikke trykket på, musen holdes ikke over osv) a: visited (linken er trykket på, vanligvis blir linken da rød) a:hover (musen holdes over linken) a:active (linken er akuratt trykker på, og siden lastes) Lenke til kommentar
Svish Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 så linken er med andre ord active i liksom... ikke no tid i det hele tatt egentlig? det er jo sinnsykt teit da, hehe. synes godt den heller kunne vært active dersom den linket til seg selv... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 så linken er med andre ord active i liksom... ikke no tid i det hele tatt egentlig? det er jo sinnsykt teit da, hehe. synes godt den heller kunne vært active dersom den linket til seg selv... 6651236[/snapback] Som blant annet http://www.alistapart.com/articles/whereami går inn på, er det en fordel om det ikke finnes lenker du vil klassifisere som aktive. Alle lenker bør føre til et nytt sted. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hvis du klikker ned på linken, beveger musen vekk og slipper knappen, så vil active-egenskapene vises konstant. Lenke til kommentar
Kannutt Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 vi har: a:link {} a:visited {} a:hover {} a:active {} men hva er active? kan den brukes til noe som helst fornuftig? Jeg skulle for eksempel gjerne i menyen på min side, merket siden/kategorien jeg er i akkurat nå, men virker ikke som active er til det i hvert fall... 6650793[/snapback] Mange svar, men ingen løsninger på ditt problem såvidt jeg kunne se. Her finner du en tidligere tråd på dette, og her finner du en løsning på utfordringen. Flere lister/menyer finner du her. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 hey, takker og bukker Kannutt. Den løsningen var jammen ikke dum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå