Filius_two Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei Jeg hat et modem(Motorola sm56) og har lyst til å koble mot internett, men jeg for det ikke til. jeg har: lastet ned og installert driveren når jeg kjører internett wizard får jeg opp at modemet finnes ikke. Men jeg har jo installert driveren, hva som er galt? Kan noen hjelpe meg med installasjon og/eller konfigurasjon av modemet mitt. Hvordan finner jeg ut om modemet er installert eller ikke. Hvordan tester jeg det Jeg har også kjørt kppp fra KDE og når jeg skulle koble til kom det: "Modemet er klart" "Initialiserer Modemet" og så klikket det det siste stod der bare ,jeg ventet sikkert over ett minutt men ingenting skjedde. Hjelp Jer bruker RH 7.3 MVH Fil [ Denne Melding var redigert av: Filius_two på 2002-10-22 12:09 ] Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei Kan ikke dere svare? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei, jeg har samme modem. Se på denne siden: http://e-www.motorola.com/collateral/SM56_DRIVERS.html Jeg har selv problemer både i linux og W2k. Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Takker Jeg hadde lastet ned og installert akkurat denne, men jeg får ikke modemet til å funke allikevel. Andre som har løst dette problemet og kan fortelle meg er det bare å komme med nye forslag TAKK Fil Lenke til kommentar
toreae Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 System Requirements, Installation, and Technical Support Read this IMPORTANT information before downloading. System Requirements The driver has been tested only with Red Hat 7.1, which requires a Linux kernel V2.4 and is not backwardly compatible with V2.2. This driver supports AMR (Intel chipset only), PCI I, and PCI II hardware platforms. System requirements are otherwise the same as for PCI modems. NOTE: To maximize modem performance, enable Direct Memory Access (DMA) for your Integrated Drive Electronics (IDE) hard drives. Enabling DMA on your system may require an 80-pin cable for your IDE drives. Please consult your PC manufacturer or system documentation. Kort sagt: For du det til å funger utenfor deres spesifikasjoner, så bra for deg. Jeg har prøvd mye med dette modemet, men det meste funker ikke. Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Takker for forsøket. Sliter sånn, kommer meg ikke på internett. Skal prøve å søke på nettet. Hilsen Fil Lenke til kommentar
t_man Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Husk at du må slå på PPP i kernelen da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå