iChristian Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg skal flytte 21L veske mellom 2 25L tønner 2 ganger. Jeg har ikke så fryktelig lyst til å bruke hevert selv om det er vin jeg skal flytte på denne måten. Noen som har noen forslag til automatiske måter å gjøre dette på? Jeg kan ikke helle grunnet bånnslam. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 er ikke hevert som skapt for denne oppgaven? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hva med å bruke en vannpumpe og to plastslanger? Fex en sånn som brukes til vannavkjølte PC-er. Veit ikke om pumpa tar skade av å pumpe noe annet enn vann men kjører du nok vann igjennom den etterpå går det kanskje bra. Går nok sakte men det går automatisk og blir ferdig en dag . Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Lag en egen pumpe med et sykkel hjul og en stor hånd pumpe + en kraftig el motor som festes på sykkelhjulet med et gir slik at motoren ikke brenner seg og fester håntaket til pumpa yterst på kanten av hjulet og setter det slik at når sykkel hjulet gåt rundt så pumper pumpen. Har laga det selv en gang. funka fint, bare det at hvis man ikke har det giret så brenner motoren, det har jeg erfart Lenke til kommentar
RIP Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Det enkle er ofte det beste, å bruke noe annet enn en hevert og litt suging er jo ingen vits i det heletatt. Om ikke du har et lite bryggeri som lager 2000liter vin om gangen. Betal en unge i gata 50 kr for å gjør det om ikke Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Det kan jo være en grunn til at trådstarter ikke vil a munnen sin borti dette. Kan jo være et stoff som ikke er så bra da. Som hjemmebrent eller brennevin Men hevert er nok det beste ellers Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hvis han ikke vil ha munnen bortpå så er det vel bare å bruke en litt for lang plastslange som kappes før væsken når munnen? Men det står jo at det er 21l vin som skal flyttes, så det er hverken hjemmebrent eller 2000 liter det er snakk om. Hvorfor vil du ikke bruke hevert forresten? Er vel også mulig å bruke et stort kar av noe slag til å flytte vinen, f.eks en kasserolle? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Altså det går 1.5 liter inn på en Cola flaske. 21L / 1.5L = 14 hellinger. You do the math. Er vel ikke så mye pes det? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Hvis han ikke vil ha munnen bortpå så er det vel bare å bruke en litt for lang plastslange som kappes før væsken når munnen? Men det står jo at det er 21l vin som skal flyttes, så det er hverken hjemmebrent eller 2000 liter det er snakk om. Hvorfor vil du ikke bruke hevert forresten? Er vel også mulig å bruke et stort kar av noe slag til å flytte vinen, f.eks en kasserolle? 6658801[/snapback] Det er god vin faktisk, jeg er rett og slett lat, det er derfor jeg ikke orker å bruke hevert Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 lat? det er da alle andre løsninger som krever innsats. heverten skal du bare sutte litt på, så gjør den jobben for deg. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Eller så er det jo bare å bruke en STOR sprøyte til å suge i slangen i steden for munnen din Lenke til kommentar
RIP Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Lager vin selv, og om du kjøper en hevert laget for vinbrygging så får man ikke vin i munnen. Den har også en stopper som gjør at man får med mest mulig vin og minst mulig bunnfall. Om du skal tappe oppi fler flasker så er det en "stoppeknapp" på heverten, som gjør at du slipper å suge for hver gang du skal tappe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå