Bakkem Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Skal kjøpe pc til under 10000 og lurer på om det da er verdt å spandere hele 1300kr på en raptor disk til oprativ systemet... -Takk =) Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Skal kjøpe pc til under 10000 og lurer på om det da er verdt å spandere hele 1300kr på en raptor disk til oprativ systemet... -Takk =) 6650525[/snapback] Ja det tror jeg er verdt det, du merker det litt på maskina Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Definitivt ikke på en PC til under 10 000kr, med mindre du bruker pcen til veldig sære ting. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Nei det er ikke verdt det .... Du merker nesten ikke noe forskjell ... Går bare noen sekunder fortere å starte opp (Windows, Linux etc.) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Definitivt ikke på en PC til under 10 000kr, med mindre du bruker pcen til veldig sære ting. 6650536[/snapback] Nå får du faktisk veldig mye til den prisen da. Man får en del ekstra lesehastighet og det vil bli litt forbedring, MEN selv anbefaler jeg heller å sikte mot f.eks 2GB minne samt å bruke Windows sin hibernate funksjon istedet for å slå av Windows. Dvs at innholdet i minnet lagres på disk før maskinen slås av, når du starter maskinen igjen leses innholdet fra disk tilbake i minnet og Windows starter raskere. Hvis du da har mye minne vil info om programmene du har startet ligge i minne og dermed starte raskere neste gang. Merk at hvis du og bruker hibernate vil du på mange PCer kunne ha programmer åpne, selv når du hibernater PCen, veldig greit Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 er hibernate ventemodus? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) er hibernate ventemodus? 6650636[/snapback] Nei, Ventemodus er ikke det samme som hibernate, hibernate lagrer alt minne til disken og slår maskinen helt av, ventemodus holder cpu/minne kjørene slik at du mister alt hvis maskinen da slås av Endret 10. august 2006 av Ueland Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 er hibernate ventemodus? 6650636[/snapback] Nei, Ventemodus er ikke det samme som hibernate, hibernate lagrer alt minne til disken og slår maskinen helt av, hibernate holder cpu/minne kjørene slik at du mister alt hvis maskinen da slås av 6650649[/snapback] Vente-/hvile-modus mener du kanskje. Lenke til kommentar
roac Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Nei, Ventemodus er ikke det samme som hibernate, hibernate lagrer alt minne til disken og slår maskinen helt av, hibernate holder cpu/minne kjørene slik at du mister alt hvis maskinen da slås av 6650649[/snapback] Du er sikker på at du ikke blander nå? Jeg mener bestemt at det er hibernate som skriver til disk, ikke ventemodus. Uansett, begge deler er tidvis forferdelig ustabilt (humørsykt) med en del bærbare PCer, så det er dessverre ikke noe alternativ for meg. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Rettet opp feilen min nå Bruker kun hibernate selv nå og har aldri hatt problmer med laptopen, dog vet jeg at min stasjonære kun funker når jeg ikke har programmer åpne. Så det er avhengig av maskin til maskin. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 På pc'n til faren min står det dvale modus istedenfor hibernate (han har Windows XP home) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 På pc'n til faren min står det dvale modus istedenfor hibernate (han har Windows XP home) 6650691[/snapback] Det er det norske ordet for det Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Ventemodus og Dravlemodus er to forskjellige ting ja. Jeg bruker å deaktivere begge. Ontopic: Om det er verd å kjøpe Raptor disk med 10.000 RPM? Nei, det er det ikke. Da kjøper du heller et par Vanlige 7200RPM Disker istede. Kjøp f. eks en 80 GB 7200RPM disk, som du bruker som OS-disk og en f. eks 300-400 GB, 7200 Disk som du bruker som lagring. Det er mye bedre også kommer du på omtrent samme prisen. Dessutten er jo ikke WD Raptor diskene særlig stille heller da, bare sånn at vi har det å klart, men saken snur seg helt annereledes om f. eks Samsung begynner å lage 10.000RPM disker. Da blir det intressant, for Samsung diskene er stille allikevel, men WD, nei. Bli`kke aktuelt her i gården iallefall. Endret 10. august 2006 av wil Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Uansett så ser jeg ingen grunn til å "kaste bort" penger på en Raptor disk til en "normal" pc. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 De tidlige revisjonene av Raptor-disker var ganske bråkete, men de nyere er betydelig mer stillegående og litt raskere. Pris/ytelse er seff helt på jordet, en raptor er et "må bare ha det"-kjøp. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Pris/ytelse er seff helt på jordet, en raptor er et "må bare ha det"-kjøp. Det ville jeg ikke sagt når det er mange som klarer å holde fingrene unna spesielt når man ikke har all verden og prute med .. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Har hørt at mange har fått loade tiden på spill kraftig redusert ved bruk av raptor harddisk. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Raptor er for min del uunværlig! Jeg hvet ikke hvorfor og jeg kan ikke forklare det men maskinen virker "smoothere" på en måte.... Maybe its just a feeling, but what a wonderfull feeeeeeeling Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hvis du aboslutt må ha en Raptor disk så anbefaler jeg deg å ha en annen harddisk i tillegg. Jeg synes det ser så dumt ut når jeg ser folk har bare en raptor disk i maskinene sine, Thats it liksom. Hadde jeg skulle kjøpt Raptor disk ville jeg hatt endel disker i tillegg. Bare meg det da. Men nå er jeg av den kresne typen da, og sier som så at jeg ikke vil ha Noe som helst filer eller noen ting bortsett fra OS på OS disken. Da mener jeg HARDDISKEN. Filene mine befinner seg på helt andre HARDDISKER enn OS disken min. Dette fordi jeg synes det er så drit om OS HARDDISKEN skulle ryke, hvis man har masse filer og sånn greier på samme harddisken som man har OS`et sitt så ryker jo alt liksom. Det skjer ikke om man har Filene på en annen harddisk. Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Seffern har jeg ekstra disker til Har en 200gb fra før og kjøper meg en 320gb.. Men har bestemt meg for å gå for en 250gb istedenfor raptor... Mye billigere... Har 200 gb til musikk, 320gb til filmer og spill, og 250 gb til xp, drivere og nyttige programmer =) Det funker =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå