allanoiz Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hei! Jeg har et spørsmål.....jeg har Nikon D50 med kit-linsa og en 28-200 linse.... Og nå har jeg en kar i sikte som har flere gamle linser, som har vært i bruk sammen med et Nikon F50 kamera. Mitt spørsmål er: Vil jeg kunne bruke disse linsene fullt ut på mitt D50, eller er de muligens for gamle og utdaterte i forhold til auto ditt og datt og lysmåling o.l.... Takk for svar! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Det står en tabell i bruksanvisningen og på websidene til Nikon som forklarer hvilke objektiver som fungerer og i hvilken grad. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Hei! Jeg har et spørsmål.....jeg har Nikon D50 med kit-linsa og en 28-200 linse.... Og nå har jeg en kar i sikte som har flere gamle linser, som har vært i bruk sammen med et Nikon F50 kamera. Mitt spørsmål er: Vil jeg kunne bruke disse linsene fullt ut på mitt D50, eller er de muligens for gamle og utdaterte i forhold til auto ditt og datt og lysmåling o.l.... Hvis det er AF-objektiver (autofokus) skal de virke helt knirkefritt på din D50. Hvis ikke må du muligens trickse litt, men du vil mest sannsynlig få dem til å fungere, dog uten en del automatikk. Her har du en oversikt over de objektivene som skal virke med D50... Endret 10. august 2006 av k-ryeng Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Takk til dere som svarer. Har fortsatt et problem; jeg vet ikke enda nøyaktig HVILKE linser det er snakk om, bare at de antageligvis er fra tiden da F50'en regjerte (og kanskje litt senere...) Men sånn generelt sett; er linsene fra denne tiden f.eks. G/D AF-linser, eller var ting på et annet teknisk PLAN den gang? Kan vel tenke meg at det 'før i tiden' kun var linsene, uten "cpu" og sånt.... Dette er mest for å finne ut om det i det hele tatt er noe vits å dra å sjekke nærmere eller ikke..... Takk igjen! Lenke til kommentar
magneska Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Har fortsatt et problem; jeg vet ikke enda nøyaktig HVILKE linser det er snakk om 6650906[/snapback] Mener du at det er umulig for karen i sikte å fortelle deg hvilke objektiver det er snakk om? Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 hehe neida, eller akkurat nå er det visst det. Han befinner seg ikke på samme sted som kameraet før til søndag kveld, derfor jeg ikke har fått noe mer info om de. Er visst noe han har arvet eller no sånt..... Når kom 'dagens' opptikk på markedet? Og hvor lenge siden er det F50'ene var i salg? Lenke til kommentar
torsteinvh Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 hehe neida, eller akkurat nå er det visst det. Han befinner seg ikke på samme sted som kameraet før til søndag kveld, derfor jeg ikke har fått noe mer info om de. Er visst noe han har arvet eller no sånt..... Når kom 'dagens' opptikk på markedet? Og hvor lenge siden er det F50'ene var i salg? 6651467[/snapback] F50 kom i 1994, og var visstnok det først Nikon AF kameraet som IKKE kunne bruke gammel optikk, så objektivene er etter all sannsynlighet kompatible, ihvertfall hvis det er AF-objektiver. Kilde: http://www.mir.com.my/rb/photography/compa...mls/slr9294.htm http://www.mir.com.my/rb/photography/compa...f50/f50spec.htm -Torstein Lenke til kommentar
allanoiz Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Takk for svar! torsteinvh; akkurat hva jeg egentlig lurte på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå