Gå til innhold

Nytt anlegg, budsjett ca 6000kr

Anbefalte innlegg

Bare for å understreke det først som sist, jeg har minimal peiling på audio, så setter pris på noen tips fra dere som kan litt mer :)

Som topic sier, skal kjøpe meg nytt lydanlegg som jeg skal ha stående i en stue/rom. Er ikke så veldig kresen på lyd, men har sett meg lei av typiske 5.1 minianlegg som selges på elkjøp og lignende.

Budsjettet mitt ligger på rundt 6000, men kan gå litt høyere om nødvendig.

Skal bruke anlegget til å spille musikk (rock, hardrock og annen festmusikk), så trenger da noe med litt trøkk i. Ser ikke bort ifra at jeg kommer til å ha noen fester og slikt heller.

Etter det jeg har forstått trenger jeg da en forsterker, et par fronthøytalere, CD-spiller, kabler osv. Kommer mest sannsynlig til å bygge ut etterhvert (dvd-spiller, flere høyttalere osv), og bruke anlegget på TVen.

Bør helst ha mulighet til å kunne koble anlegget til pcen om mulig.

Vil helst kjøpe fra Hifi-klubben, i og med at de ligger ikke langt unna meg, og henting av varer vil gå som en lek.

Så hvis noen av dere kunne kommet opp med noen tips til gode anlegg/høyttalere, så hadde jeg satt stor pris på det :thumbup:

Endret av ArcticIce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse sammen med denne og denne vil gi deg utrolig mye for pengene :)

Ved oppgraderng ville jeg heller satset på å byttet ut forsterkern og CD spilleren med en voksen receiver og DVD spiller av type Lexicon, Arcam, Cayin, Holfi, Audiolab +++

Evt. kan du beholde NAD'en og høyttalerne som et morroanlegg i verksted/garasje/naust ;)

Når du så har spilt deg lei av Daliene og skal ha noe nytt og bedre rundtomkring har du da et meget godt utgangspunkt å bygge på forsterkermessig.

For 8k får en desverre ikke noe som holder altfor lenge om en skal ha et potent surroundanlegg i fremtiden :)

Lenke til kommentar

Takker for svar..

Høyttalerne ser veldig bra ut.. men blir litt vel dyrt med 4600 for en forsterker? Sprenger budsjettet litt da :/

CD spilleren du linker til, har du erfaringer med Shanling? Har ikke hørt om dem før jeg..

Men som sagt, er ikke så veldig kresen på lyd egentlig :)

Du har ikke en litt billigere forsterker kanskje?

Lenke til kommentar

Så knakandes godt ut det surround anlegget der, men sånn stua er nå har jeg rett og slett ikke plass til alle disse høytalerne. Men fronthøytalerne var fristende dog. Hvordan er disse i forhold til Dali 8008?

Og vil Harman Kardon AVR80 klare å drive Dali 8008?

Supert for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar

Stemmer det endrebjorsvik, blingsa vel litt da jeg linka i hui og hast.

denne passer kanskje en smule bedre :)

B&W anlegget vil jo passe aldeles ypperlig, det tar jo ikke allverdens plass med senter og bakhøyttalere. Da jeg studerte bodde jeg en gang på et rom på ~15 kvadrat og tilogmed da hadde jeg 5 høyttalere av ca den størrelsen.

AVR80 er et godt gammelt H/K relikvie som skulle dra det meste uten problemer.

Tar jeg ikke mye feil kan du koble opp bakhøyttalerne på B utgangen og få lyd på kjøkkenet også ;)

Lenke til kommentar

Har selv sett litt på B&W 603 s1/s2/s3, og endte selv opp med 603 s3. 604 har en basser ekstra, og gir deg litt mer "punch".

Mener dog at jeg har sett den H/K billigere på finn! Bor du i nærheten av trondheim, kan du sikkert avtale en prøvelytting og litt pruting. Du kan også kjøpe front og forsterker, så kan jeg kjøpe bak og center? :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...