Jom-Jom Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Er det mulig å spille dagens spill med denne prosessoren uten at den blir flaskehals, eller er det et eller annet galt med den? https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Mye GHz men skremmende billig.. Mvh Jom-Jom Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Vel, det er ikke noe galt som sådan med den, men den har kun 533 MHz busshastighet og 3 GHz for en Pentium 4 er ikke lenger allverdens. Så det er en forholdsvis middelmådig prosessor, men grei nok hvis man er på et budsjett. Hvordan den er i forhold til en Celeron D av de nyeste typene er jeg usikker på, siden spesifikasjonene er forholdsvis like (samme busshastighet og mengde L2 cache) Endret 10. august 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Ja. Kan bare ikke forstå at den koster under halvparen av Pentium 630 med samme Ghz uten at et eller annet mangler..bortsett fra noe mindre busshastighet. Går den an å klokke og dermed spille litt tøffe spill med? Endret 10. august 2006 av Jom-Jom Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Følg denne linken. Jeg har selv hatt en 506 som glatt kjørte på 4.1Ghz. Da var den helt på høyde med min A64 "Venice" @ 2.7Ghz. Er du heldig får du mye ytelse for lav pris.. gitt at den 524 du kjøper er ett godt eksemplar. 524 har forøvrig HT noe de tidligere FSB533-utgavene (505/506) ikke hadde. Endret 10. august 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Må sette meg inn i tallene men tusen hjertelig! Har lett rundt på nettet men ikke funnet noen informasjon om 524'en. Men allerede utifra det du sier så vil den kunne brukes til spilling i første omgang. Endret 11. august 2006 av Jom-Jom Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Tja.. kan ikke forstå annet en at den er klokkevennlig og holder seg over 40 FPS i spill som FEAR. Er litt usikker på hva FSB bør ligge på, men virker som ~218 ikke er så verst. Riktig konklusjon? Ikke vet jeg.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Riktig konklusjon ja... ... er ikke FSB.. Du skal være lykkelig dersom du klarer FSB200 = 4.6Ghz.. med tilstrekkelig kjøling. Da vil ikke CPU være flaskehals.. til ditt *skjermkort*.. f.eks. 7900GT (også klokket). Det er *skjermkortet* som er det som teller for FPS > nn i F.E.A.R, Oblivion.. etc... Med en godt klokket og meget rimelig CPU har du derfor mer "gryn" til å investere i ett godt (nok) skjermkort.. Det er konklusjonen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå