bbvv Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Da 4, 5 og 6-tastene, samt joystickbevegelsen til venstre og opp sluttet å fungere på min k500i, fant jeg ut at det var på tide med en ny telefon Så nå har jeg brukt en del tid på å kikke litt rundt, og egentlig landa på at det må bli enten Nokias 6233 eller den fancy el71 fra Benq-Siemens. Har hatt Siemens før, og er egentlig veldig fornøyd med det. Men så har jo denne 6233 radio da, i tillegg til at det virker som hele telefonen er litt raskere enn el71. Men så ser jeg at amobil klager på løst bakdeksel, mens det hos el71 ikke fantes antydning til slark. Batteriet klages for så vidt litt på hos begge telefonene, men hvem er "best"? Kjenner jeg dras litt i begge retninger.. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
espantoso Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hvilken er best, kan jeg ikke påstå, men det vil være sikkert mange som vil anbefale 6233. Ikke jeg. Jeg ville gått for en EL71. Den har mye bedre design. Selv om det er en smaksak. Jeg synes at 6233 ser kjedelig og gammel ut. EL71: -bedre design -laget av metall -1000x20 kontakter 6233: -den har 3G -500x16 kontakter Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Det som Amobil skriver i sin test om at 6233 sitt bakdeksel faller av har bare skjedd på testmobilen Amobil hadde. Ingen andre som jeg har hørt om har hatt den samme feilen, og alle sier at bakdekselet sitter bra, uten knirk og slark. Lenke til kommentar
asjoen Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Har brukt min 6233 nå i 3 uker og det nevnte dekslet sitter helt fast som det skal. Meget fornøyd med mobilen jeg, kan trygt anbefales. Lenke til kommentar
bbvv Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Hehe.. For dette gjorde det lettere å velge Kjenner jeg har litt lyst på designet til el71, samtidig som jeg ikke tror den tregheten bl.a. i meldingsskriving vil plage meg så mye. Selv om det på den andre siden er veldig deilig når ting går unna. Bruker en 6230 som reserve nå, og det er en fryd å skrive meldinger! Men så har vel gjerne el71 den snertne bursdagspåminneren som har vært typisk for siemens Endret 10. august 2006 av bbvv Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Hvilken er best, kan jeg ikke påstå, men det vil være sikkert mange som vil anbefale 6233. Ikke jeg. Jeg ville gått for en EL71. Den har mye bedre design. Selv om det er en smaksak. Jeg synes at 6233 ser kjedelig og gammel ut. EL71: -bedre design -laget av metall -1000x20 kontakter 6233: -den har 3G -500x16 kontakter 6650893[/snapback] Selvom du syns at designet på EL71 er fint, så er det ikke sikkert at alle andre syns det er så spesielt, så å nevne design som en plussak for EL71 blir feil. Design er en smaksak. Noen syns at EL71 ser sinnsykt bra ut og andre gjør ikke det. Endret 11. august 2006 av MobilKnut Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Har hatt en 6233 i en mnd. Ingen knirking av noen slag og er en drøm å skrive meldinger på. Vær obs på at 6233 kan føles "stor" i forhold til 6230/6230i. Størrelsen er også det jeg er mest negativ. Heldigvis får man fordelen av en stor skjerm som kompensasjon da Lenke til kommentar
espantoso Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hehe.. For dette gjorde det lettere å velge Kjenner jeg har litt lyst på designet til el71, samtidig som jeg ikke tror den tregheten bl.a. i meldingsskriving vil plage meg så mye. Selv om det på den andre siden er veldig deilig når ting går unna. Bruker en 6230 som reserve nå, og det er en fryd å skrive meldinger! Men så har vel gjerne el71 den snertne bursdagspåminneren som har vært typisk for siemens 6651889[/snapback] Vel, jeg har EF81, og sms skriving går som fisk i vannet. Jeg tror (kan ikke påstå) at SW er omtrent like, så vil det kanskje tyde på at telefonen ikke er så treg. I hvert fall når det gjelder sms skriving. Lykke til PS: Jeg synes fremdeles designet på EL71 er veldig fint. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hehe, skjønner at du sliter med dette valget. Telefonene levere begge like mye som forventet til prisen, dog koster de ikke det samme. Hva du bør velge, kommer jo helt an på hva du krever og ønsker av en telefon. Er du ute etter design, godt kamera, god telefonbok, raske menyer eller raskt nett? Lenke til kommentar
bbvv Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Takker for synspunkter Hva du bør velge, kommer jo helt an på hva du krever og ønsker av en telefon. Er du ute etter design, godt kamera, god telefonbok, raske menyer eller raskt nett? Design er egentlig ikke så veldig viktig. Heller ikke kamera. Men setter pris både på raske menyer og hurtighet på sms-skriving. Hater datating som reagerer treigt og/eller henger seg opp. Når d gjelder adresseboken, har jeg vært meget fornøyd med siemens sin, selv om jeg egentlig ikke har behov for all verdens der heller. Ang nett, er ikke det så nøye heller, i og med at jeg nesten aldri bruker internett- eller epost-funksjonene.. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Har prøvd utstillingsmodeller av begge to, menyene er like raske etter hva jeg fikk med meg. Dog er menyene til EL71 ganske kjedelige. 6233 har liten telefonbok i forhold til EL71, men har du ikke planer om å ha flere enn 250 kontakter, byr det nok ikke på problemer. Lenke til kommentar
bbvv Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Hm.. Lurer på om jeg heller litt mot nokia her. Litt sårt å svikte siemens på den måten kjenner jeg.. Har liksom alltid hatt siemens nærmest hjertet Men men, bør vel prøve noe nytt innimellom.. Får sove litt på det i helga før jeg tar det endelige valget. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) 6233 har liten telefonbok i forhold til EL71, men har du ikke planer om å ha flere enn 250 kontakter, byr det nok ikke på problemer. 6233 har da virkelig plass til 500 kontakter. Han journalisten Amobil skrev om her forleden dag ble jo så skuffa når han gikk fra 6230i til 6233 for den kunne lagre 1000, mens 6233 bare kunne lagre 500. Og derfor måtte han slette 250 kontakter. Utsnitt fra artikkelen: Journalist i Telemarksavisa, Gard L. Michalsen, var såpass fornøyd med sin Nokia 6230 at han valgte oppfølgeren 6233 da han skulle bytte mobil. Til sin store overraskelse oppdaget han at kapasiteten i telefonboken var halvert fra 1000 til 500 kontakter. Endret 12. august 2006 av MobilKnut Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Åja. Skumleste bare artikkelen. Misforsto og trodde det var halvparten av 500, jeg. Lenke til kommentar
Burns Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Har selv en el71, og vil gjerne anbefale deg denne. Den er veldig rask og grei i menyene,, men henger litt etter når man skriver meldinger. Ikke så mye som at det er noe problem, men da vet du det. Ellers er jeg stoor fornøyd med telefonen. Veldig god kvalitetsfølelse.. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Har selv en el71, og vil gjerne anbefale deg denne. Den er veldig rask og grei i menyene,, men henger litt etter når man skriver meldinger. Ikke så mye som at det er noe problem, men da vet du det. Ellers er jeg stoor fornøyd med telefonen. Veldig god kvalitetsfølelse.. 6673473[/snapback] Hvordan er kameraet? Med full zoom? Videofunksjon? Spørsmålene er mange og ubesvarte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hvordan opplever dere som har 6233 batteritiden? Jeg har en kamerat som har klaget litt på den. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg ladet min 6233 natt til fredag. I helgen har jeg vært på hytta, gått i fjellet og både tatt bilder og filmsnutter. Har sendt en god del meldinger og ringt cirka 15-20 minutter. Jeg har fremdeles litt batteri igjen, men regner med jeg må lade i ettermiddag. Absolutt akseptabel batterilevetid. Lenke til kommentar
Burns Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 kameraet er vel ikke blant det beste på markedet. Bildene blir helt greie i bra lysforhold. Men når det blir litt mørkere og blitzen skrur seg på blir det litt sånn spøkelsesaktig. Nesten som om blitzen er for sterk. Ansiktene blir sånne hvite nesten. hehe.. Så det er nok andre telefoner med bedre kamera altså. Kameraten min har en 6233. Og når vi tar bilder med telefonene i samme rom, så virker bildene på el71 litt gulere i fargene. Men dette lyver litt. Når man legger de inn på pc, blir fargene noe bedre. Vet ikke hvorfor det, for skjermen på el71 er jo genialt bra. Batteriet er heller ikke all verden hvis man kjører displayet på 100% lys. Men man sparer masse ved å sette det ned på 50 %. Og den er allikevel utrolig lyssterk da. Så med normalt bruk så holder da telefonen i ca 2-3 døgn. Og dette er bedre enn 6233. Vi var på hyttetur ei uke, uten strøm. Og vi brukte telefonene omtrent like mye jeg og kameraten min med 6233. Og el71 holdt en god dag lenger.. Lenke til kommentar
bbvv Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Javel javel. Valgets kvaler. Det verste valget jeg har vært borti på lenge. Kjenner jeg har lyst på siemens i dag.. Jeg har da tross alt ikke så ofte bruk for radio, i og med at den er avhengig av handsfree (om jeg har oppfattet det korrekt). Og kameraet trenger heller ikke være dritbra. Og jeg går alltid rundt med en mp3-spiller. Egentlig kunne jeg klart meg med en s68, men dog. Muligheten til å ta noen simple bilder er likevel greitt. Og mp3-lyd er mye bedre enn midi og amr. Jeg kjenner higen etter el71 vokser og vokser. Er litt skeptisk til den tregheten i SMS-skriving forsåvidt, men det virker ikke som det er noe stort problem. Tror egentlig jeg vil gå for den her. Men må avlegge noen kjente med en 6233 et besøk før jeg tør ta det endelige valget. Ambisjonen er å beholde telefonen minst to år fremover. Tenk å velge "feil" telefon da. Huff og huff.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå