Gå til innhold

lønner det seg og update til current?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden versjon 9.x har det vært veldig enkelt å oppgradere Slackware. Det eneste som kan bryte er pakker som ikke følger med Slackware (ting du har lagt inn selv).

En kjapp måte å oppgradere til nyeste versjon (for de som har en full installasjon fra før):

echo ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-current/ > /etc/slackpkg/mirrors

slackpkg update
slackpkg upgrade slackpkg

slacpkg clean-system (fjerner pakker som ikke hører til Slackware repo)
slackpkg upgrade-all
slackpkg install-new (installerer nye pakker som har dukket opp siden siste stable)

Det er anbefalt å ikke installere aaa_*. Det er også anbefalt å installere glibc-* manuelt gjennom init 1, jeg har oppgradert glibc gjennom slackpkg flere ganger og det har fungerte perfekt, men man vet aldri.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva dere gjør, men hos meg går det alltid bra å oppgradere. 10.2 til current er helt problemfritt.

Har også en server som originalt hadde 9.0, den har blitt oppgradert til 10.0, 10.1, 10.2 og tilslutt current (10.0=>10.1=>10.2=>current uten restart)

Lenke til kommentar

Olear,

Dett var en grei oppskrift på å oppgradere til nyeste versjo av Slackware. Alt gikk knirkefritt for meg.

Er det mulig å lage dette som en cronjob, og f. eks oppdatere linuxboksen(e) 1 gang i uka?

En kjapp måte å oppgradere til nyeste versjon (for de som har en full installasjon fra før):

echo ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-current/ > /etc/slackpkg/mirrors

slackpkg update
slackpkg upgrade slackpkg

slacpkg clean-system (fjerner pakker som ikke hører til Slackware repo)
slackpkg upgrade-all
slackpkg install-new (installerer nye pakker som har dukket opp siden siste stable)

6650786[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...