eppis Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 ja topicen sier alt... kjører slackware 10.2 i dag og vurderer og update til current gjennom enten slaptget eller slackpkg... jeg antar det er noen plus og minus sider med dette fint om noen kunne ramse opp en kort liste... Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Siden versjon 9.x har det vært veldig enkelt å oppgradere Slackware. Det eneste som kan bryte er pakker som ikke følger med Slackware (ting du har lagt inn selv). En kjapp måte å oppgradere til nyeste versjon (for de som har en full installasjon fra før): echo ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-current/ > /etc/slackpkg/mirrors slackpkg update slackpkg upgrade slackpkg slacpkg clean-system (fjerner pakker som ikke hører til Slackware repo) slackpkg upgrade-all slackpkg install-new (installerer nye pakker som har dukket opp siden siste stable) Det er anbefalt å ikke installere aaa_*. Det er også anbefalt å installere glibc-* manuelt gjennom init 1, jeg har oppgradert glibc gjennom slackpkg flere ganger og det har fungerte perfekt, men man vet aldri. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg foretrekker å kjøre stable. Har prøvd å oppgradere til current, men det har til tider gått galt... Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) kan være litt enig med stigfjel der til tider , bruker selv current nå men trot jeg satser på 10.2 neste reinstall ... Ogger Endret 11. august 2006 av ogger Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Vet ikke hva dere gjør, men hos meg går det alltid bra å oppgradere. 10.2 til current er helt problemfritt. Har også en server som originalt hadde 9.0, den har blitt oppgradert til 10.0, 10.1, 10.2 og tilslutt current (10.0=>10.1=>10.2=>current uten restart) Lenke til kommentar
eppis Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 takker for en masse svar.. tor jeg nok holder meg til stable 10.2 og oggrader heller til 11.0 når det kommer. Lenke til kommentar
Starlet Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Olear, Dett var en grei oppskrift på å oppgradere til nyeste versjo av Slackware. Alt gikk knirkefritt for meg. Er det mulig å lage dette som en cronjob, og f. eks oppdatere linuxboksen(e) 1 gang i uka? En kjapp måte å oppgradere til nyeste versjon (for de som har en full installasjon fra før): echo ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-current/ > /etc/slackpkg/mirrors slackpkg update slackpkg upgrade slackpkg slacpkg clean-system (fjerner pakker som ikke hører til Slackware repo) slackpkg upgrade-all slackpkg install-new (installerer nye pakker som har dukket opp siden siste stable) 6650786[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå