Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Antageligvis fordi dette er en prinsipielt viktig sak, som Forliksrådet ikke er skikket til å vurdere. Dette handler om vår rett til å ytre oss på internett uten å frykte represalier eller konsekvenser.

7727729[/snapback]

Jeg synes du vrir det litt utrolig nå.

Prinsipiellt viktig sak fordi det handler om DIN RETT til å ytre deg på internet, eller

strafferettslig riktig fordi både du og flere andre rakker ned på K-soft på en måte som er hemmende for forretningsdriften deres...(?) Svaret på det spørsmålet får vi nok snart når en stevning blir sendt vedkommende. Jeg tror K-soft vil gå til sak,

og jeg tror nok den som blir stevnet vil måtte betale for dette. Meg bekjent, er det allerede avsagt dom mot to personer. Dette kommer til å skje igjen.

Gorber, dette handler ikke om DIN ytringsfrihet, dette handler om å holde seg innenfor lovverket. Måten du i all tydelighet gåre frem på, bevitner litt mer enn du tenker over at du nok snakker litt over deg selv når du sitter og tro at det er din ytringsfrihet det handler om!

Lenke til kommentar
Dersom du er så fornøyd, så burde du jo stå fram med firmanavn slik at vi kan sjekke gehalten i det du skriver.

7783760[/snapback]

Jeg begynner egentlig, i det jeg sitter her og skriver, å lure på hvilken autoritet du sitter og tilegner deg selv, i og med at du formaner at jeg skal legitimere meg

for at "DERE" kan sjekke holdet i det jeg skriver.

Jeg betviler og sterkt at du har prøvd noen av disse programmene selv. ergo, så uttaler du deg på sviktende grunnlag.

Dere er 4-5 stykker som uttaler dere direkte om programmene. ingen plass står det noe å lese om at dere har dem selv. dere uttaler dere på vegne avandres uttalelser, og får det til å høres ut som om 12 000 skulle være misfornøyde,

når det egentlig er snakk om maks 10 - 15.

I og med at omsetningen hos K-soft er såpass høy, vil dette innebære at en del programmer er solgt.

Og når det gjelder omsetning kontra skattbar inntekt hos K-soft, så vil vel heller dette bevitne at K-soft vitterlig er meget dyktige på firmadrift og utgiftsføring.

Her ligger en god del av inntektspotensialet i private firmaer. Jeg vil tro at dersom du hadde LITT inngående kjennskap til firmadrift, så ville du visst at det jeg sier her, stemmer. En klar forutsetning for lønnsom firmadrift, er effektiv utgiftsføring.

Endret av Mayhem71
Lenke til kommentar
Dette lukter egernerklame. :hmm: Mayhem71 har bare 1 post og har registrert seg i dag.

Håper at K-soft blir lagt ned. Spam er en uting.

7783820[/snapback]

Her er også et utsagn.

Har dere sjekket troverdigheten hos denne kunden av K-soft?

kopiert følgende, fra K-soft's side:

Vi velkommer dere til å se nærmere på de programmer vi har å tilby. Vi tror dere vil bli like fornøyd som for eksmpel T. Bærland som skriver, sitat:

Etter å ha kikket igjennom Fakt2000 ser jeg at dette systemet er like genialt som det er enkelt. og det er så enkelt som det overhodet kan bli :) Jeg er strålende fornøyd, og med tiden vil jeg komme tilbake for bestilling av flere programmer fra K-soft, dette etter som behovet melder seg. Der må gjerne bruke uttalelsen fra meg som referanse i reklame dersom dette er ønskelig, for dette er en av de beste investeringene jeg har gjort!

Jeg synes ikke det ser ut som om kunden som her skriver tilbakemelding til K-soft, er særlig misfornøyd..

Lenke til kommentar

Beklager at eg ikkje trur deg, men T Bærland, har ingen referanse til firma, og forsatt står skrytelista med ein del firma som definitivt har nekta på at dei har nokon sinne vore kunder av k-soft.

Om ditt firma er så veldig fornøyd med K-softs programvare så send meg ein pm med navn og orgnummer så kan eg få sjekke det opp med deg og få verifisert at du er virkeleg ein kunde av k-soft og ikkje noko anna.

Når det gjeld e-postsendinga til K-soft så synes eg personleg det er veldig rart at dei henter eposten frå brreg sine sider sjølv om det står tydeleg at firmaet mitt ikkje vil ha reklame.

EDIT:

Har no funne ein eit firma som faktisk har ein T. Bærland som dagleg leiar. Med tanke på at det finnes berre 90 personer med Bærland som etternavn, så er ikkje sjansen så stor for at det skal finnes fleire.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Dersom du er så fornøyd, så burde du jo stå fram med firmanavn slik at vi kan sjekke gehalten i det du skriver.

7783760[/snapback]

Jeg begynner egentlig, i det jeg sitter her og skriver, å lure på hvilken autoritet du sitter og tilegner deg selv, i og med at du formaner at jeg skal legitimere meg

7784070[/snapback]

På nettforum måles autoritet i antall innlegg på forumet.

Muffinman leder 3891 - 4 over Mayhem71

Å kaste seg inn i opphetete debatter med nyregistrert bruker gir i tillegg minuspoeng.

Lenke til kommentar

Å kaste seg inn i opphetete debatter med nyregistrert bruker gir i tillegg minuspoeng.

7784451[/snapback]

Dette høres rimelig banalt ut, men det er faktisk den ene og fulle sannhet. Ikke at dette har så mye med saken å gjøre, men det er like full en forklaring på hvorfor Mayhem71 er nødt til å legitimere seg som k-soft-kunde før noen her inne vil ta hans erfaringer og meninger for god fisk (selv om han har noen gode argumenter).

Selv synes jeg diskusjonen har vridd om til å gjelde noe helt annet enn den i utgangspunktet gjør. Vel er det sant at mange i disse trådene generaliserer når de deler sine erfaringer, ved å si at "samtlige 11.000 kunder synes k-soft gjør en drittjobb", når det ikke er på langt nær så mange i virkeligheten (noe jeg personlig tror er delvis grunnet at de lyger på seg flesteparten av de kundene). Saken er at NOEN er misfornøyd, og NOEN har sagt ifra og de må de få LOV til uten å få søksmål i ræven i etterkant. K-soft bruker knusedårlige argumenter i sin kundebehandlig som er totalt bak mål, i eksempelet som hele denne tråden er bygget opp på. Dette må Oftedal ha lov til å klage på, og det er DET det handler om, ikke om det er 10 eller 15 eller 100 personer som er misfornøyde med behandlingen. Og når flere i etterkant forteller at de har dårlige erfaringer med selskapet, så er ikke poenget at noen er urimelig harde i sin kritikk, men at hovedpersonen ikke er alene om å være drittlei hele selskapet. Dette må de ha lov til å si ifra om, det kan ingen snakke seg ut av, og som nevnt må selvsagt aktøren ha lov til å svare for seg - noe han velger å gjøre med personhets.

Oftedal har ikke sjikanert K-soft i mine øyne, det har K-soft klart helt på egenhånd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
I og med at omsetningen hos K-soft er såpass høy, vil dette innebære at en del programmer er solgt.

Og når det gjelder omsetning kontra skattbar inntekt hos K-soft, så vil vel heller dette bevitne at K-soft vitterlig er meget dyktige på firmadrift og utgiftsføring.

Det var vel noe lignende Trond Kristoffersen og Herr Stensrud var dyktige på.

Regnskapet til K-soft kan gjerne vise at der fins kompetanse i "utgiftsføring og firmadrift", men en fordringsmasse balanseført per 31/12 som utgjør nesten 90 % av årets omsetning kan ikke sies å være god forretningssans.

Her ligger en god del av inntektspotensialet i private firmaer. Jeg vil tro at dersom du hadde LITT inngående kjennskap til firmadrift, så ville du visst at det jeg sier her, stemmer. En klar forutsetning for lønnsom firmadrift, er effektiv utgiftsføring.

En klar forutsetning for lønnsom drift er å klare å skape en positiv kontantstrøm. Det betyr at man krever inn de fordringer som kunder er skyldig selskapet.

Omsetningen i selskapet er på 1,2 millioner. Det er i alle tilfeller ikke "såpass høy" når du snakker om et AS.

Gorber, dette handler ikke om DIN ytringsfrihet, dette handler om å holde seg innenfor lovverket. Måten du i all tydelighet gåre frem på, bevitner litt mer enn du tenker over at du nok snakker litt over deg selv når du sitter og tro at det er din ytringsfrihet det handler om!

Jeg har MIN absolutte rett til å si hva jeg vil, når jeg vil det, innenfor Norges lovverk. Det K-Soft gjør er å forsøke å begrense min rett til å ytre meg, og min rett til å klage på dårlig kundebehandling. Om jeg gjør det i det offentlige rom eller til naboen er min sak.

Dere går inn på skattelistene deres, dere går inn og sjekker i brønnøysundregistrene, dere sjekker alle opplysninger dere kan, om dette firmaet.

Alt er offentlig tilgjengelig informasjon, MIN rett til å lese den, men det fins vel de som ønsker å begrense mine rettigheter.

Endret av gorber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

7783760[/snapback]

7784070[/snapback]

7784451[/snapback]

...Så i og med at en eller annen har flere innlegg enn meg, så har han full rett til å kreve at jeg skal legitimere meg?

Nei, jeg trenger ikke det. Dere har heller ikke besvart påstanden min om at INGEN av dere har programmet selv. dere HAR ikke det.

Egentlig så tror jeg dere har svært, svært lite av det meste, i det hele tatt.... *fliiire**

Og om jeg velger å være fornøyd med programmet, så ER jeg fornøyd med programmet. så kan dere egentlig mene hva dere vil. jeg har MIN mening, DERE har DERES.

Hva som får dere til å sitte og innbille dere at jeg skulle ha noe "legitimeringsplikt" overfor dere, er for meg totalt uforståelig. La meg heller se at dere legitimerer dere selv, dersom dere har så fullstendig rett i deres påstander!!

Jeg vet hvem som ler sist, det er meg, etter rettsaken som kommer opp i Oslo..

Etter dette, skal dere KANSKJE få vite hvem jeg er. Vel å merke hvis dere legitimerer dere til meg på en PM først.. ;)

*Ord for dagen* Om du havner i himmelen - eller helvete.. hva betyr det, du

har venner begge steder.

Lenke til kommentar
Dere har  heller ikke besvart påstanden min om at INGEN av dere har programmet selv. dere HAR ikke det.

7785670[/snapback]

[OT]

Reis deg opp og si foran alle: "INGEN av dere er mine venner!"

[/OT]

Om det er noen som kommer med krav her så er det det Mayhem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

7783760[/snapback]

7784070[/snapback]

Jeg HAR kjøpt dette makkverket av et program, og prøvde det ut i et par dager før jeg fikk bekreftet mitt førsteintrykk: at dette "programmet" var noe hjemmesnekret møl som spesielt på grunn av mange slurvfeil overhodet ikke egnet seg å representere firmaet utad. Så mange feil, skal man lete lenge etter i et program som utgir seg for å være seriøst.

Uomtvistede facts:

K-Softs referanser er falske.

K-soft spammer vel 500 000 norske bedrifter og privatpersoner årlig via Fax og e-mail

Revisor er fratrådt, etter REKs eget utsagn fordi han ikke liker svensker!

Adressene de bruker er høstet (stjålet) fra Brønnøysundregistrene og NORID bla.

Programmene holder ikke mål, og det gis verken returrett eller mulighet for try before you buy.

Min påstand er at Mayhem71 er Rune Emmanuels egen ambassadør, ikke REK selv, da ortografien tyder på litt bedre kjennskap til norsk språk og ortografi.

CW ble felt i PFU, ikke fordi det de skrev var klandreverdig- alt var meget godt underbygget, men derimot det at de ikke anstrengte seg mer for å få en uttalelse fra REK, som for anledningen beleilig hadde gjort seg utilgjengelig.

Jeg slutter meg til flere som tidligere har uttalt seg om at Mayhem71 må identifisere seg for å være noe i nærheten av troverdig. Mitt brukernavn er også mitt eget navn og såpass skjeldent at det er vanskelig å ikke kunne bekrefte min identitet dersom det er ønskelig!

Anonymitet når en kaster ut en mengde (beviselig) usanne påstander er gjør vel ikke påstandene særlig mer troverdige.

Endret av T. Dahn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
...Så i og med at en eller annen har flere innlegg enn meg, så har han full rett til å kreve at jeg skal legitimere meg?

Det finnes mange eksempler på nyregistrerte brukere som er veldig fornøyd med et bestemt firma som er blitt avslørt som noe helt annet en kunder hos det firmaet. De har hatt sånn omtrentlig samme fremgangsmåte som deg.

Jeg sier ikke at du er sånn, men når noen debuterer på en slik måte på et forum er det med liten troverdighet fra min side.

Det hadde vært fint å vite hvordan du fant frem til denne tråden forresten. Søkte du etter noe spesielt?

Og hvorfor gidder du å engasjere deg i denne saken?

Og hvorfor i granskauen kommer du til å le etter rettsaken? Har du noen spesiell interesse av utfallet av saken? Det virker jo som om du er ganske partisk når du sier noe sånt. Hvorfor?

Det lukter muffins av innleggene dine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Legger merke til at mayhem er veldig opptatt av programmets kvalitetet, derimot det som har blitt diskutert her er k-softs markedsføring og at firmaet har saksøkt ein webdebatant.

Det er ingen plikt å legitmere seg men å gjere det blir det same som å legitimere seg i ein bank, plutsleg tilgang til sine ting, på forum blir det at kva ein kjem med blir trudd, og ein kan anta at det er relle opplyaningar.

Slik du framstår no mayhem71 så kan du vere ein 13 åring med store trolle-behov, sjølv om du i virkelegheiten er konserndirektør for Statoil. Utan legitimerering av ein sjølv er ikkje ordet ein skriv verd noko som helst.

EDIT:

At ein fornøyd kunde skulle ha store fordeler av at k-soft skulle vinne rettsaka synes eg er veldig merkeleg, viss ikkje denne kunden har eigarintresser i dette firmaet.

Endret av Jankee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg vet hvem som ler sist, det er meg, etter rettsaken som kommer opp i Oslo..

Etter dette, skal dere KANSKJE få vite hvem jeg er. Vel å merke hvis dere legitimerer dere til meg på en PM først..  ;)

Ingen krever legitimasjon her, det er jo i utgansgspunktet anonymt. Problemet med brukere som Mayhem71 er at det er nærliggende å tro at du er i meget nær tilknytning til k-soft, og dermed ikke spesielt objektiv i saken. En vanlig bruker av programmet skulle ikka ha noe behov for å komme med slike fiendtlige utfall.

Husk at tråden handler i utgangspunktet om urimelig eller i beste fall meget uhøflig kundebehandling ved en angrerett-sak, ikke om hvorvidt programmet er dårlig eller bra.

Lenke til kommentar

Dette er jo fantastisk underholdende! Mayhem registrerer seg for å drive reklame for K-soft. Han viser fantastisk kjennskap til firmaet, uttrykker egeninteresse i deres drift og handlinger, og deretter fremstår han som agressiv mot den skepsis han møter. Minner litt om tidligere poster fra innehaver av firmaet...

Som nevnt av de andre, en ny bruker som advokaterer et firma har null troverdighet i et forum som dette.

Det som er litt morsomt er jo at Mayhem klarte å oppnå nøyaktig det motsatte av hva han ønsket. Fantastisk! Jeg gleder meg til fortsettelsen!

Lenke til kommentar

Det er i alle fall tydelig at denne tråden engasjerer. Det er lange perioder uten aktivitet, men med en gang et nytt innlegg kommer raser det inn med svar :)

Mayhem kastet bensin på bålet, det er i alle fall sikkert.

Hvis noen lurer heter jeg Morten Otterstad. Det er det kun en man i Norge som heter. Jeg har ikke fakturaprogrammet, men har fått mailer og faxer i hopetall både her jeg jobber nå og i mitt forrige sted. Ikke tok det slutt etter å ha sendt både mail og fax tilbake heller. Det er vel noe av kjernen i tråden her. Jeg er vel sånn sett ikke objektiv selv, jeg heier på Gregas av hele mitt hjerte. Når et firma lyger på seg falske referanser og spammer hele Norge hjelper det ikke om de så leverer verdens beste produkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

K-Soft skriver følgende på nyhetssiden sin:

"24.08.2006 Johan har begynt å jobbe på supportavdelingen. Vi velkommer ham

til K-Soft. "

Dette er litt rart, for i Brønnøysundregistrene står det følgende om K-Soft Norge AS:

Organisasjonsform: Aksjeselskap

Næringskode: 72210 Utvikling av standard programvare

Ansatte: Nei

K-Soft har altså ingen ansatte, men likevel jobber "Johan" på "supportavdelingen" "deres". Ifølge en artikkel i Computerworld jobber det også en "Cecilia" på noe som K-Soft kaller "Supportteamet".

Merkelige greier...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...