TonyMontana Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Sist jeg sjekket så er jo spam-virksomhet ikke tillatt i Norge.. Det er lov å sende "spam" til generelle firmaadresser. Men altså ikke til arbeids- og private epost-adresser. I tillegg er det lov å sende til personer, adresser som kan sies å ha eller har hatt en releasjon til avsender. Men man skal få lov til å melde seg av en slik liste. Så dersom du har mottatt til f.eks [email protected] så er det lov. Så det er lov å spamme viss man f.eks oppgir sin private epost som kontaktepost på brreg? Og det er kun lov å sende til f.eks [email protected] og kun til f.eks [email protected] viss denne personen har lagt til sin adresse i en kontaktliste/epostliste? Men korleis er då bevisbyrden til den som blir spamma, men nekter for at han har godtatt denne spammen? Og viss man f.eks har eit ENK, har då telefonselgere og lignende rett til å ringe til andre tlfnr tilknyett til eier av selskapet, enn det han sjøl har oppgitt som kontaktnr i f.eks brreg? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Så det er lov å spamme viss man f.eks oppgir sin private epost som kontaktepost på brreg?Og det er kun lov å sende til f.eks [email protected] og kun til f.eks [email protected] viss denne personen har lagt til sin adresse i en kontaktliste/epostliste? Som jeg sa, nei. Ja og ja eller har en annen relasjon som kundeforhold el. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Er vel neppe noen vits i å spørre så mange ganger.. han har jo sagt at dommer blir scannet og lagt ut her når den foreligger. Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 All honnør til dommeren som klarte å holde seg seriøs uten å bryte ut i latter etter forklaringen til REK. Lenke til kommentar
tenk_selv Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 All honnør til dommeren som klarte å holde seg seriøs uten å bryte ut i latter etter forklaringen til REK. Kanskje derfor dommen er forsinket. Dommeren fikk latterkrampe i ettertid. Men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! Lenke til kommentar
sirwaffel Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 http://helges.net/node/112 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Da sender jeg en liten gratulasjon til samtlige saksøkte. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hyggelig lesning Hadde egentlig ikke trodd noe annet heller. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Forundrer meg ikke et sekund, men gratulerer likevel. Mulig å få lese selve kjennelsen? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Gratulerer, og jeg er ikke overrasket at det gikk som det gikk. Makan til sirkusopptreden av en saksøker har jeg sjelden sett. Lenke til kommentar
gregas Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Kan bekrefte at vi har mottatt endelig dom fra Tingretten i Oslo. Den innebærer ull frifinnelse og tilkjennelse av saksomkostninger. Kommer med mer info i løpet av kvelden. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Gratulerer! Ikke spesielt uventet for å si det sånn.. Men, litt kjedelig at godeste REK ikke får noen straff. Burde blitt bura inne. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Kan bekrefte at vi har mottatt endelig dom fra Tingretten i Oslo.Den innebærer ull frifinnelse og tilkjennelse av saksomkostninger. Kommer med mer info i løpet av kvelden. Skulle bare mangle. Hvor store saksomkostninger dreier det seg egentlig om sånn ca.? Men, litt kjedelig at godeste REK ikke får noen straff. Det er jo en viss straff å måtte betale saksomkostningene da. Lenke til kommentar
gregas Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Vedlegger dommen fra Tingretten. Jeg kan si at dommen var som forventet og håper at saken blir med dette avsluttet. K_soft_Norge___Dom_fra_Oslo_Tingrett.pdf Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Heh, utrolig bra å se at REK taper på alle punkter, og at den for noen ubrukelige softwaren han vil selge stemples. Får en utrolig deilig følelse av å lese at de må utbetale et femsifret beløp! Burn baby, burn Gratulasjoner til de som har måttet tåle den urettmessige forfølgelsen! Endret 6. februar 2008 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
gregas Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg har allerede tipset de største norske aviser om saken og håper at saken får full mediaoppmerksomhet. Dette er tross alt Norges første dom mot en web-debattant og en av de første ganger art. 10 av Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms blir brukt i en dom her i Norge. Jeg lurer på om Dommeren har lest gjennom denne diskusjonen der jeg bl.a. nevnte EMK :-) Mer info om EMK (Den europeiske menneskerettskonvensjon): http://conventions.coe.int/treaty/en/Treaties/Html/005.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg