Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant


Anbefalte innlegg

Det er jo klart at han kommer til å tape så det synger! Kanskje med unntak av dette med piratkopiering.

 

Skulle heller ønske noen kunne gått til en felles sak mot han. Dette med fiktive referanser, egen tolkning av angreretten og markedsføringsloven kunne ha vært interesant fått en avklaring på.

 

Dette får være et eksempel til alle som driver eller jobber i et firma, og som ønsker å delta i diverse diskusjonsforum. Et glimrende eksempel på hva man *ikke* må gjøre/si.

 

Dessverre er nok ikke K-Soft det siste useriøse firmaet vi kommer til å støte på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom over denne artikkelen i Tønsberg Blad for de som har interesse av det.

Krangler om data-program

6678600[/snapback]

Fra innledningen:

Bak denne postboksen på Tolvsrød ligger mange sinte kunder og flere injuriesøksmål. Datafirmaet K-Soft mener de er utsatt for et komplott.

 

Det blir jo bare mer og mer hårreisende hva dette "firmaet" presterer. Er det ennå noen som er i tvil om hvor seriøst dette "firmaet" er? :lol:

Lenke til kommentar

Man kan jo med gru lese denne artiklen i Computerworld......

 

Har faktisk hørt om det programmet før, men hvis man skal dømme programmeringsevnene etter kundevennlighet og webdesign evner, burde dette firmaet gått konk for x antall år siden....

 

Computerworld.no har vært i kontakt med Statoil, NSB, Tine og Nycomed. Ingen av selskapene ønsker å stå oppført som referanse til K-soft.

 

:nei::nei::nei:

Lenke til kommentar

Nå går jeg kanskje off-topic - men topic er vel egentlig ferdigdiskutert.

 

Noen gamle saker:

K-soft meldte computerworld inn for PSU

Stanger hodet mot veggen etter bomkjøp

Gullsitater:

- Bedrifter har IKKE angrefrist, vi kan og kommer ikke til å motta noen returer. Med vennlig hilsen, Cecilia, Supportteamet, K-soft Norge AS

 

Rune Emanuel Karlsson, K-softs administerene direktør, bekrefter selskapets praksis overfor forespørsler om å heve kjøp.

 

- Vi er et lite selskap som leverer programvare til veldig lav pris. Det er noen få som ønsker å ødelegge for oss.

Lenke til kommentar
Hva skal egentlig en privatperson med fakturaprogram?

Sende fakturaer til sin sønn for kost og tak over hodet?

6681717[/snapback]

 

Selv om det ikke er normalt at privatpersoner bruker fakturerings programmer, så er det ikke dermed sagt at det er noen garanti at privatpersoner ikke bruker det, slik fyren i fra K-Soft gir utrykk for.

Makan til idiot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det står mye skitt om oss på nettet, men det kommer fra to-tre personer, som av en eller annen grunn har noe mot oss. Klagene til Forbrukerbrukerombudet mener vi kommer fra de samme menneskene. For meg høres det ut som denne Egeland også står i ledtog med disse gutta, sier Karlsson." :roll:

Lenke til kommentar
"Det står mye skitt om oss på nettet, men det kommer fra to-tre personer, som av en eller annen grunn har noe mot oss. Klagene til Forbrukerbrukerombudet mener vi kommer fra de samme menneskene. For meg høres det ut som denne Egeland også står i ledtog med disse gutta, sier Karlsson."  :roll:

6682168[/snapback]

 

paranioa har et nytt navn nå ass :p

Lenke til kommentar

Først kaller han andre psykisk syke og så saksøker han folk for sjikane? Nydlig.

 

 

Når man leser det K-Soft sier her "Dette er tull. Snakk gjerne med forbrukeromb. Vi har hatt dette prøvd tidligere, en privatperson bruker ikke fakturaprogrammer. Det er åpenbart at dette er bestilt til en av deres bedrifter. Privatpersoner bruker ikke heller postboksadresser."

(I retur av fakturaprogramvare saken)

 

Så skjønner man fort at ingenting av det K-Soft sier kan taes seriøst.

K-Soft driver også spam kampanjer, jeg har fått flere telefaxer, eposter osv som jeg har reservert meg mot, en epost påstod faktisk at jeg hadde meldt meg på en mail liste, når jeg prøvde å melde meg av, fikk jeg bare mer, mye mer.

 

Med slik useriøs drift, har K-Soft ingenting de skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
Hva skal egentlig en privatperson med fakturaprogram?

Sende fakturaer til sin sønn for kost og tak over hodet?

6681717[/snapback]

 

Selv om det ikke er normalt at privatpersoner bruker fakturerings programmer, så er det ikke dermed sagt at det er noen garanti at privatpersoner ikke bruker det, slik fyren i fra K-Soft gir utrykk for.

Makan til idiot.

6682153[/snapback]

 

 

Sant nok :)

Men jeg kikket nettopp på hjemmesiden deres og der må man skrive inn firmanavn for bestille :)

 

Om programmet fungerer eller ikke skal jeg ikke kommentere, da jeg bruker fakturalarsen til firmafakturaer (mener det er bedre en deg vi får fra visma,hehe) :)

Lenke til kommentar

Gleder meg virkelig til å se resultatet av dette. Det finnes alt for mange svindlerfirmaer i dette landet (ikke bare i IT-bransjen, men spes. i bygningsbransjen også), og det er jaggu på tide at noen får smekk på pungen, gjerne så hardt at steriliteten tar dem.

 

Forøvrig hadde det vært gøy å sett flere søksmål fra dette "firmaet". Lurer på hva deres forsvarer hadde argumentert med når journalister, representanter fra IKT-norge, og privatpersoner hadde stilt opp i retten for å vitne mot, i tillegg til alle bevis (artikler m.m) som forhåpentligvis blir lagt fram.

 

Og det å saksøke noen for fri uttale er jo like idiotisk som reaksjonen mot muhammed tegningene :p

 

Og så vidt jeg vet er vel ikke K-soft norges største leverandør på fakturaprogram for småbedrifter? Hadde ikke hørt om selskapet før jeg så det her. Hva med alle de andre store, som Mamut, Daldata, UniMicro, daTax, osv?

 

 

Håper personen bak k-soft leser dette... måtte han få som fortjent.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...