ThorB Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 I følge offentlige registre hadde K-soft driftsinntekter på 5 043 000 i 2006 og 1 219 000 i 2005.Dette tilsier en omsetning pr kunde i 2006 på 360 kr. På nettsidene til K-soft skryter de av 14 000 kunder 8.11.06 Kan også nevne at de hadde et negativt driftsresultat på -211 000 i 2006, i 2005 var det ett fett år, da hadde de nemlig et positivt driftsresultat på 31 000 angående 2006. litt merkelig at de har et vareforbruk på 4 758 000 når de er et softwarefirma som utvikler sine egne produkter. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 angående 2006. litt merkelig at de har et vareforbruk på 4 758 000 når de er et softwarefirma som utvikler sine egne produkter. De har vell sent avgårde noen millioner fakser da, evt. ny hummer som "firmabil". Lenke til kommentar
T. Dahn Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hvorfor i all verden går denne saken egentlig for "lukket rett"? Går den for lukket rett da, det må være en misforståelse, det var da innom en tilhører. Sal 383 fortsetter kl 0900 i morgen. Tror ikke REK har det så godt nå Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hvorfor i all verden går denne saken egentlig for "lukket rett"? Går den for lukket rett da, det må være en misforståelse, det var da innom en tilhører. Sal 383 fortsetter kl 0900 i morgen. Tror ikke REK har det så godt nå Ifølge denne søkefunksjonen, er saken åpen for publikum. Spørs hvor interessant det må være å sitte som tilskuer i en slik sak. Med det sagt ser jeg frem til dommen faller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Tror ikke REK har det så godt nå Forklar hva du mener med det? Og hvordan var dagen i retten? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hvorfor i all verden går denne saken egentlig for "lukket rett"? Går den for lukket rett da, det må være en misforståelse, det var da innom en tilhører. Sal 383 fortsetter kl 0900 i morgen. Tror ikke REK har det så godt nå Det hang jo et skilt utenfor sal 383 som sa "lukket rett" !? Veldig rart... Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Rek er vel Rune Emmanuel Karlsson. Noen som vet noe som helst om dagen idag ? Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Kanskje de har fått munnkurv?? At retten har sagt til folk at de ikke kan si noe negativt om firmaet mens de har rettsaken?? Eller retten har sagt noe at de kan bli saksøkt for å ha sladret noe her i forumet? Hvem vet? Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Kan godt være mulig det ja. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 3 dager til vi får vite om Norge er et rettferdig land å bo i? Gleder meg faktisk litt til å få vite hvordan det står til med landet vårt. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Nå er det vel ikke sikkert dommen faller den siste dagen. I saker der jeg har vært meddommer har den tiltalte måtte møte opp i Tinghuset dagen deretter for å få opplest kjennelsen. Dette fordi dommerene bruker må bruke tid på å komme til en kjennelse. Nå vet jeg ikke om det blir slik i denne saken. Sikkert noen som kjenner mer til dette enn meg.. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Dommen kan vel alltids falle i morgen også. Så vidt meg bekjent er det på ingen måte nødvendig å benytte seg av samtlige avsatte dager dersom retten kommer til kjennelse innen den tid. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Dommen kan vel alltids falle i morgen også. Så vidt meg bekjent er det på ingen måte nødvendig å benytte seg av samtlige avsatte dager dersom retten kommer til kjennelse innen den tid. Tvertimot så har jeg ved to anledninger ved opplevd at rettsaker satt opp over tre dager så har dommeren skjært igjennom og sagt at det skal bankes gjennom på to dager i stedet. Tre dager u retten er egentlig ganske lenge og ofte kan tiden brukes til bedre ting slike saker som dette Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Var det ikke første dag i retten i dag? Hadde vært utrolig deilig om dommeren bare skjærte gjennom og sa at dette tullet gidder han ikke å finne seg i. På en annen side så vil det ikke være første gang at noen taper en ganske "lett" sak. Spørsmålet er vel hvor god advokat K-Soft har.. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 K-Software har spammet meg med reklame helt siden jeg etablerte forrige firma. Kanskje jeg skal anmelde dem for det Lenke til kommentar
Maleren71 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 K-Software har spammet meg med reklame helt siden jeg etablerte forrige firma. Kanskje jeg skal anmelde dem for det Ja, dersom det er straffbart. Det vil jo bli stadfestet en gang for alle Men hva er det saken går ut på, helt fra begynnelsen av? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Ja, dersom det er straffbart. Det vil jo bli stadfestet en gang for alle Nei, hvis ikke jeg tar feil vil absolutt ingenting skje med K-soft om de taper denne saken. Spammingen og løgnene vil fortsette som før. Det absolutt verste som kan skje for K-soft er at de må betale saksomkostninger. I så fall er denne saken ganske uinteressant for oss som gjerne vil se at K-soft blir straffet på noen måte. Jeg siterer mitt forrige innlegg som jeg ikke fikk svar på: Er det kun hvorvidt trådstarter er skyldig i "ulovlig drittslengig" som skal avgjøres, mens K-soft uansett går fri, eller kan K-soft også risikere å få straffen de fortjener? Endret 11. desember 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Liten digresjon med tanke på når dommen kan bli avsagt. Ja den kan bli avsagt allerede første dag, eller slutten av tredje dagen, eller deretter. Men det kan også ta enda lengre tid. Spørs bare på hvor mye data dommere og fagmenn etc må igjennom for å komme til en kjennelse. F.eks en kamerat av meg er i rettstvist med sin ex-dame grunnet hus og barn. Nå har jeg aldri møtt henne, så jeg kan ikke si om hvem som sier 100% av saken, men faktum er at hun nekter ham samværsrett med barna. Hun nekter å godta takst på huset, selv om hun har skrevet under på at hun godtar hans takstmann. etc etc etc Listen er faktisk ganske så lang. De var i retten for en 3-4 uker siden tror jeg det var og jeg tror at tiden for dom i saken er like rundt hjørnet. Så det er jo ikke sikkert på at dom faller på så kort tid som man håper. Tiden får vise. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Skal bli veldig spennende å se utfallet her. Følger spent med, og lykke til idag Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Er kommet en artikkel om saken på Computerworld.no Link: http://www.idg.no/computerworld/article78894.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg