Hopperesque Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Noe så idiotisk. Det er utrolig hva enkelte mennesker får seg til å gjøre. K-Soft er jo dømt til å tape. Skulle bare ønske at fyren også ble fradømt rettighetene til å drive noen som helst næringsvirksomhet - for evig tid. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Har fått spam fra dem om "Fakt 2000 - lettest-å-bruke faktureringsprogram" eller noe i den duren nå og da i et par år nå... måtte de brenne i helvete. Lenke til kommentar
Slettet profil Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det er vel i dag det skjer. Lykke til Gregas. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Tror ikke det "skjer noe" idag? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Følg med i timen Necrodus Omberamming av rettsak.Hovedforhandling er omberammet til: Oslo Tingrett mandag 10 desember kl 0900 Sal henv. resp. Spennende å se om yttringsfriheten står så sterkt som vi tror den gjør. Denne saken belyser om det er helt greit å si sin ærlige mening om et firma i et offentlig fora. Lenke til kommentar
Slettet profil Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Skjønte det av Vice sin post. Men bra at vi får litt mer negativ omtale av K-soft. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Målet i seg selv bør ikke være å spre mest mulig negativ omtale om en bedrift, målet bør være å stoppe kritikkverdige forhold som gjør slik at de får negativ omtale. I dette tilfellet vil det være å legge ned hele k-soft. Lenke til kommentar
gregas Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Hovedforhandling skjer ved Oslo Tingrett Mandag 10 desember 2007 kl 09:00 Det er satt av 3 dager til saken. Lenke til kommentar
Maleren71 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hovedforhandling skjer ved Oslo TingrettMandag 10 desember 2007 kl 09:00 Det er satt av 3 dager til saken. Sist gang jeg kommenterte noe her inne, ble bruker-identen min SPERRET. Er det slik dere forsvarer det dere mener er riktig...? At dere sitter og snakker drit om meg etterpå, stenger kontoen min, slik at jeg ikke får sjansen til å forsvare synspunktene mine...? Jeg ser det er brukere som sier de får spam fra K-soft... Dersom det er spam, hvorfor har du ikke hatt peiling nok til å sette spamfilteret ditt riktig...? Og du, med så liten peiling, bruker du å gå på nett å kritisere noe du åpenbart ikke har peiling på...? MITT firma har gode erfaringer med K-soft, og jeg kjenner til MANGE andre og. jepp, det kommer en sak i oslo.. og jeg skal være der.. og jeg vil se om dere har BALLER nok til å ikke sperre brukerkontoen min denne gangen.. tvilsomt, men... sett i gang og gi meg rett nok en gang. :-)) Patetisk, dette.. utfallet blir det samme som saken oppi trondheim.. nei, jeg tror ikke det blir sjanse for forlik.. som det sansynligvis har blitt bedt om.. Maler Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det er vel ikke det at man prøver å "sensurere" noen, men heller det at man har veldig mange erfaringer om at det "plutselig" dukker opp nye brukere med kjempefantastiske erfaringer når noen tar opp slike lurendreiere som K-soft i mine øyne er. Det blir påfallende at disse brukerene plutselig dukker opp og da er troverdigheten deretter... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg ser det er brukere som sier de får spam fra K-soft... Dersom det er spam, hvorfor har du ikke hatt peiling nok til å sette spamfilteret ditt riktig...? Og du, med så liten peiling, bruker du å gå på nett å kritisere noe du åpenbart ikke har peiling på...? Spam til privatpersoner i Norge er og forblir forbudt. Om man har filter eller ikke har absolutt ingenting å si. Forøvrig ganske imponerende å klare å bryte forumreglene i første posten på forumet 1 Lenke til kommentar
thekid Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg ser det er brukere som sier de får spam fra K-soft... Dersom det er spam, hvorfor har du ikke hatt peiling nok til å sette spamfilteret ditt riktig...? Og du, med så liten peiling, bruker du å gå på nett å kritisere noe du åpenbart ikke har peiling på...? Vi blåser vel hva ditt firma har av erfaringer med ksoft så lenge du har frivillig bestilt og kjøpt deres produkt! Og hva mener du men rundt spamfiltere? Selvsagt kan vi konfiguere den, men poenget er at det ikke er lov pr Norsk lov å sende spam! Det går heller ikke ann å melde seg ut av denne helvetes listen! Vedder på at du er ksoft himself! Lenke til kommentar
Maleren71 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg ser det er brukere som sier de får spam fra K-soft... Dersom det er spam, hvorfor har du ikke hatt peiling nok til å sette spamfilteret ditt riktig...? Og du, med så liten peiling, bruker du å gå på nett å kritisere noe du åpenbart ikke har peiling på...? Spam til privatpersoner i Norge er og forblir forbudt. Om man har filter eller ikke har absolutt ingenting å si. Forøvrig ganske imponerende å klare å bryte forumreglene i første posten på forumet Har fått spam fra dem om "Fakt 2000 - lettest-å-bruke faktureringsprogram" eller noe i den duren nå og da i et par år nå... måtte de brenne i helvete. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ...Så bør vel dette og karakteriseres som et brudd på reglene... faktum er at jeg har hatt fakt2000, time2000, kalkyle2000 og lagerstyringsmoduler i over to år nå, disse er i bruk i et firma som etterhvert engasjerer over 30 arbeidere, og systemet fungerer glimrende. Noe spom slår meg, er at det hoppes over hva som blir sagt- og ORDLYDEN i menings-ytringer fra de som tar "debatantens side" i denne saken, mens det men EN gang blir slått ned på ordlyden i mine innlegg. Karakterisering av spam er visst relativt. det som er å bli ansett som SPAM, bør under de fleste omstendigheter filtreres bort i en brannmur, så også tilbud utsendt fra K-soft, dersom dette faller inn under denne kategorien...(?) Klart, alle har lov å ha sine meninger - oppfattelsen av saken slik jeg ser den, er at personen har gått en del over streken for hva som kan anses for normal kritikk - i forhold til det å direkte HEMME et firma i markedsføringen av et produkt, all den tid dette ikke er lovstridig.. Når jeg så googler på k-soft, og finner tråder som dette, så blir jeg rimelig provosert når jeg sier meg fornøyd med produktet, og først blir svart med utestengelse, og så å få uttalelser som denne over her, at jeg er ny bruker og at seriøsiteten min dermed blir dratt i tvil!! Har tanken slått deg, at det kanskje ikke er så rart at jeg sitter her med ny bruker ident, PÅ GRUNN AV at dere stengte den gamle som en følge av at jeg var inne og sa MIN mening??!?!?! Og DERE snakker om ytringsfrihet!! DETTE er dobbelmoral, la det være sagt. du kan debattere meg til du blir gammel og grå, du kommer ingen vei uansett. min mening er stadfestet i at jeg faktisk har bestillt og betalt et produkt jeg er veldig fornøyd med. En debatt inneholder meninger som går begge veier. begrunne standpunktet ditt heller. du har enda ikke gjort det, så vidt jeg har fått med meg. OG det gjelder så lenge denne tråden har bestått. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Maleren71: Hvordan skal en brannmur stoppe spam som kommer på fax? 1 Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Nå er det viktig å se forskjell på produktene de selger, og hvordan de reklamerer for dem. Her i tråden er det snakk om ulovlig reklame (spam), og ikke om produktene er bra eller ikke. Og komme her å si at folk må sette opp brannmuren osv for å unngå ulovlig spam fra et norsk firma er vel ganske naivt, da det er snakk om lovbrudd, burde ikke det være nødvendig i heletatt. Lenke til kommentar
thekid Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Karakterisering av spam er visst relativt. det som er å bli ansett som SPAM, bør under de fleste omstendigheter filtreres bort i en brannmur, så også tilbud utsendt fra K-soft, dersom dette faller inn under denne kategorien...(?) Det er vel fortsatt SPAM utsender sitt problem og ikke brukerens problem å hindre SPAM?! Gidder ikke kommentere FAX SPAMen dere sender ut engag! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 ZIP Tipper at vi gjør det veldig enkelt her, jeg rapporterer deg med det formål at en Moderator sjekker Ip adressene og loggene som forumet har opp mot K-softs sine registrerte iper. Det er også klare rettningslinjer for hva som er lovlig elektronisk post, å fylle innboksene til tusen av adresser som er registrert i Brønneysund regsitrene med den hensikt å reklamere for eget produkt er nok spam, dvs Uønsket reklame. Her må du nok gjøre som andre aktørene og sende via SNEGLE POST (som for eksempel visma etc) kan ikke si noe annet at hvis du får medhold så vil jo alle bedrifter i norge benytte seg av registreret og fylle e-mailene til norske firmaer med dritt og uønsket reklame. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Karakterisering av spam er visst relativt. det som er å bli ansett som SPAM, bør under de fleste omstendigheter filtreres bort i en brannmur, så også tilbud utsendt fra K-soft, dersom dette faller inn under denne kategorien...(?) Faktafeil! Spam er definert som unsolicited e-mail, sent in large quantities. Det K-soft driver med går såvisst inn under dette siden DE ALLER ALLER fleste ikke har bedt om å få disse epostene Endret 4. november 2007 av L4r5 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Trodde tråden handlet om selve rettsaken. K-soft har sikkert mange fornøyde kunder, det er ikke det. Saken hadde vært ute av verden dersom de hadde akseptert returen i utgangspunktet. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Georg stiller svært sterk i denne saken. K-soft har gjort flere store blundere, bl.a. ved å si at en privatperson ikke kan ha postboks. Videre opplever jo flere av datakjedene større "ærekrenkelser" enn hva K-soft måtte tåle for sin svært uryddige opptreden i denne saken. At folk er fornøyd med firmaet er jo flott, men sånn som de turer fram her, er det tydelig det ikke er et firma for privatpersoner.. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg ser det er brukere som sier de får spam fra K-soft... Dersom det er spam, hvorfor har du ikke hatt peiling nok til å sette spamfilteret ditt riktig...? Og du, med så liten peiling, bruker du å gå på nett å kritisere noe du åpenbart ikke har peiling på...? Spam til privatpersoner i Norge er og forblir forbudt. Om man har filter eller ikke har absolutt ingenting å si. Forøvrig ganske imponerende å klare å bryte forumreglene i første posten på forumet Har fått spam fra dem om "Fakt 2000 - lettest-å-bruke faktureringsprogram" eller noe i den duren nå og da i et par år nå... måtte de brenne i helvete. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ...Så bør vel dette og karakteriseres som et brudd på reglene... faktum er at jeg har hatt fakt2000, time2000, kalkyle2000 og lagerstyringsmoduler i over to år nå, disse er i bruk i et firma som etterhvert engasjerer over 30 arbeidere, og systemet fungerer glimrende. Noe spom slår meg, er at det hoppes over hva som blir sagt- og ORDLYDEN i menings-ytringer fra de som tar "debatantens side" i denne saken, mens det men EN gang blir slått ned på ordlyden i mine innlegg. Karakterisering av spam er visst relativt. det som er å bli ansett som SPAM, bør under de fleste omstendigheter filtreres bort i en brannmur, så også tilbud utsendt fra K-soft, dersom dette faller inn under denne kategorien...(?) Klart, alle har lov å ha sine meninger - oppfattelsen av saken slik jeg ser den, er at personen har gått en del over streken for hva som kan anses for normal kritikk - i forhold til det å direkte HEMME et firma i markedsføringen av et produkt, all den tid dette ikke er lovstridig.. Når jeg så googler på k-soft, og finner tråder som dette, så blir jeg rimelig provosert når jeg sier meg fornøyd med produktet, og først blir svart med utestengelse, og så å få uttalelser som denne over her, at jeg er ny bruker og at seriøsiteten min dermed blir dratt i tvil!! Har tanken slått deg, at det kanskje ikke er så rart at jeg sitter her med ny bruker ident, PÅ GRUNN AV at dere stengte den gamle som en følge av at jeg var inne og sa MIN mening??!?!?! Og DERE snakker om ytringsfrihet!! DETTE er dobbelmoral, la det være sagt. du kan debattere meg til du blir gammel og grå, du kommer ingen vei uansett. min mening er stadfestet i at jeg faktisk har bestillt og betalt et produkt jeg er veldig fornøyd med. En debatt inneholder meninger som går begge veier. begrunne standpunktet ditt heller. du har enda ikke gjort det, så vidt jeg har fått med meg. OG det gjelder så lenge denne tråden har bestått. Hva er det du prøver å si her? Og hvem er det du prøver å si det til? Du siterer innlegget mitt forderetter å si masse du, og dere, men jeg kan ikke se at noe har særlig relevans til mitt innlegg? Jeg har hevdet (og hevder fortsatt) to ganske enkle ting: 1) Spamfilter har ingen relevans med noe som helst. Om man er i stand til å fange opp spam i et filter eller ikke har da ingenting å si, så fremt det faktisk er ulovlig spam. Det blir omtrent som å si at det er fotgjengerens skyld siden han ikke så seg godt nok om, når du kjører på rødt lys og kjører ned vedkommende. 2) Å henge ut enkeltpersoner slik: Og du, med så liten peiling, bruker du å gå på nett å kritisere noe du åpenbart ikke har peiling på...? er et brudd på forumreglene. Du siterer min post, men itet av det du skriver om har noe med min post å gjøre? Bortsett fra muligens dette? og så å få uttalelser som denne over her, at jeg er ny bruker og at seriøsiteten min dermed blir dratt i tvil!! Men jeg har da på ingen måte dratt tvil over din seriøsitet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg