Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ZyXel P-2302R IP adapter - de skulle skamme seg!

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en ZyXel P-2302R her om dagen. Konfigurerte den, og den fungerte brukbart mot www.iplink.no som er min IPtelefoni leverandør. Men bare brukbart, flere og flere bugs i viste seg, som f.eks. at det ikke var mulig å bruke tastene på telefonen ved oppringning til kontofonen eller andre automatiserte teletjenester - det viste seg også umulig å slå av komprimering av "stillhet" (redusert båndbredde ved stillhet), som gjør det ufattelig ubehagelig å ringe til noen som sitter i et stille rom... Og mengder med flere bugs.

Jaja, som jeg alltid gjør når jeg kjøper nye dingsebomser så sjekket jeg om det var kommet noen firmaware oppdateringer. Og jada, 3 store oppdateringer var kommet siden firmwaren som lå i VoIP'en min - anno 23.01.05. Men tror du det var mulig å oppdatere da? Nei, overhodet ikke! Etter å ha lest absolut alt jeg kom over av info om dette, tok jeg kontakt med ZyXel Norge. De hadde aldri vært borti at noen hadde hatt dette problemet. Men den "flinke" supportfyren sa han skulle sjekke et par ting, og lovte å komme tilbake til meg når han fikk vite mer. Det tok mange purringer og påminnelser før jeg fikk svaret:

"Det viser seg at man la til en del mer funksjon i 2005, og dette krevde mer

flashminne i boksen. Derfor kom det en ny versjon av selve hardwaren som kunne

ta de nyere firmware-versjonene (fra 3.60(MM2) og oppover). Boksen du kjøpte

er derimot den gamle revisjonen og den støtter ikke nyere firmware enn

3.60(MM1)."

Ufattelig :ohmy: ZyXel bestemmer seg for å lage en ny hardware med mere flashminne - helt uten å nevne dette noe sted - ikke i changelogen til firmwareoppgraderingene, ikke i brukermanualen eller på websidene sine - ikke noe sted! Og så lager de bare oppgradert firmware til enhetene med mere flashminne! Folk som meg er da stuck med en utrangert enhet, uten mulighet til å få endret alle bugsene.

For ikke å snakke om - jeg brukte en hel frustrerende uke på å finne ut av dette...

ZyXel - dette var en ripe i lakken - av den stygge sorten - som ruster :(

Måtte bare få det ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...