blasted Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Har nylig kjøpt ny pc, når jeg prøver å slå den på starter maskinen opp. Etter ca. 1 sekund slår den seg bare av igjen :sad: Hva kan være galt?? Lenke til kommentar
hce Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: blasted skrev (2002-10-22 11:02):Har nylig kjøpt ny pc, når jeg prøver å slå den på starter maskinen opp. Etter ca. 1 sekund slår den seg bare av igjenHva kan være galt?? Hva slags hardware? Har du sjekket alle koblinger? Tatt alle PCI/AGP kort ut og inn, har du montert CPU kjøleren korrekt, er RAM brikken ordentlig nede i slotten sin, evt. prøv å sett RAM brikken i en annen slot. Har du kraftig nok PSU til å drive maskinen din? Har du sjekket for kortslutninger i PSU, kabler, HK? Veldig mye kan være feil... Lenke til kommentar
blasted Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg har: MSI KT4 ULTRA Hovedkort AMD XP 2200 prosessor Apacer 512MB PC-400DDR minne MSI Gf4 TI4200 128mb skjermkort Har et chieftech aluminium miditower med 340w psu så jeg tror det holder.. har 2 stk harddisker, en brenner og en diskettstasjon Trenger du mer info for og se hva som er galt. Har ikke no lyst til å åpne psu og fikle der :/ Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hvilken CPU kjøler har du? Hvis viften på denne går under 2000 rpm har en del hovedkort CPU-fan malfunction beskyttelse og skrur av PCen, eventelt at viftekontakten ikke sitter i CPU-fan kontakten og dermed resulterer i de samme problemene mvh Jan Eirik Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 hva slags kjøling har du?? høye temperaturer på HK og CPU kan føre til at PC ikke booter. Den viser da heller ikke noe skjermbilde i mangetilfeller idet chipsettet eller minnet ikke initialiseres.. i så fall bør du få orden på alle kabler som henger og slenger i kabinettet, flere vifter for mer gjennomstrømmning og eventuellt ny CPU kjøler.. Lenke til kommentar
m.sp Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Det første jeg ville sjekket, er temp'n på MB og CPU. Hvis disse er normale, ville jeg tatt ut non-essensiell hardware for så se om den booter. Har du en annen psu kan du jo prøve den; kan jo være psu-trøbbel, men litt rart hvis den var ny og greier! Prøv dette, så får du helle si ifra hvis det ikke fungerer -WiZ Lenke til kommentar
blasted Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Har en Swiftech MCXC370B kjøler, med en 80x80mm Papst vifte som skal flytte 79m3/time.. Så kjølinga tror ikke jeg det er no galt med. Fra jeg trykker på power knappen går det 1 sekund før maskina bare slår seg av. Er det psu det er no muffens med da? Virker som pcn bare får strøm i 1 sekund før den kutter. :sad: Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Og kjøleren starter når du skrur på maskinen? Prøv evt. å montér på denne en gang til... Om det fortsatt ikke går, koble fra alt av enheter og kort untatt grafikkortet. Har du samme feil da, vil jeg tror det er noe galt med hovedkort eller cpu. Kommer den noen biiip'er under oppstart? Disse kan indikere hva som er galt; sjekk manualen. Kommer den ingen lyd, er det mulig at cpu'en din ikke fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå