Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

Jeg spiller rimelig mye WoW, og jeg må si at tråd-starteren har misforstått greia.

 

Anyways, jeg er bundet til spillet i stor grad pga personene jeg kjenner over spillet, og ikke spillet i seg selv.

Jeg kunne ha sluttet spillet per i dag, her og nå, men da mister jeg kontakten med mange personer jeg kjenner...

Spillet i seg selv er ikke magisk lenger (ah, husker tiden før lvl 60...), og etter 60, og få decent gear, PvPe litt, så er det bare personlighetene igjen!

 

Jeg lar ikke WoW gå over venner, men vi spiller i lag over WoW uansett, så det hjelper jo mye^^

I tillegg spilte jeg alot WoW siste halvdel av 10. klasse, men jeg fikk fortsatt snitt på over 5. (Gikk opp i engelsk pga prat over VT =O)

Det blir mye WoW-prat, men sånn får det bare være :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk mista en kompis pga dette spillet. Vi spilte sammen til å begynne med, men etter hvert ble det for seriøst for meg. Han ble guild-leder og "må" være pålogget mest mulig sier han, for å styre massene.

 

De gangene jeg ringer han sitter han tydligvis foran skjermen, for alt han sier er "uhm, ja, mhm, tja, joda". Det er så tydelig at han egnetlig ikke gidder å høre på hva jeg sier.

Nå er det vel ca 4-5 måneder siden jeg har sett han, og ca 1 måned siden jeg prata med han sist.

Vi har prøvd å få han med på ting i virkeligheten, men uansett hva vi spør om så skal han til et eller annet sted i spillet, så han kan aldri være med.

 

Det som overrasket meg mest var hvor lite vennskapet vårt tydligvis betydde for han. Han ringer meg aldri. Om vi prater sammen er det jeg som ringer, men nå gidder jeg ikke mer.

 

Faen ta WoW.

Lenke til kommentar

I skrivende øyeblikk regner det ute, dette irriterer meg fordi jeg har lyst til å være ute med noen venner, men de orker ikke pga regnet, så jeg sitter her og er sur pga at jeg allerede har spilt wow i 3 timer i dag og er lei. Avhengig er jeg kanskje, men ikke mye, jeg avhengig av en daglig dose på rundt 1-2 timer. Hvilket ikke er så veldig mye. Etter jeg har spilt en stund, gidder jeg ikke mer før dagen etter. Jeg ahr hatt spillet siden Mai, og har litt over 3 dager totalt ingame, mesteparten spilt etter kl 12 på kvelden. Jeg skjønner at mange er avhengig, men dere kan ikke generalisere det på måten dere gjør. :)

Lenke til kommentar

Føler at man kan si akkuratt det samma om sånn omtrendt alt i verden.

 

"Jeg og en venn spillte mye gitar sammen og det tok helt overhånd, jeg skjønte jeg var avhengig og sluttet, vennen min sluttet ikke, han var helt avhengig og han skulle alltid sitte hjemme aleine og spille gitar når jeg spurte han om vi skulle finne på noe sammen, han fikk dårligere karakterer og mistet alle vennene sine p.g.a gitaren og til slutt tok han selvmord."

 

Altså man kan vel bli avhengig av alt og gjøre alt mulig veldig mye, men i WoW og noen andre spill blir veldig mange avhengig, det er forskjellen.

Lenke til kommentar

Samme som sigaretter er lettere å bli avhengig av enn Litago sjokolademelk.. WoW har høy avhengighetsrate, ingen tvil om det. Uansett, selv spiller jeg skiten fordi kompisene også spiller det, men jeg vet ikke hvor lenge det varer. Jeg hadde sett for meg at jeg skulle spille sammen med vennene, men slik det har blitt har de sust fra meg i levels og det de skriver til meg når jeg logger på er omtrent noe som "Har du ikke gått opp i level enda? Jaja... Trenger du hjelp til noe?".

Maksimal spilleglede får jeg liksom ikke av at en kamerat er barnevakt for meg på et skummelt sted.

Lenke til kommentar

WoW er gøy det, men hvis du spiller mer enn 3 timer blir det kjedelig synes jeg. Synes instancer også er kjedelig, hvis man ikke får noe loot så tenker jeg alltid at det er bortkasta tid liksom. Derfor har jeg slutta å gå i instancer og er mer litt casual gamer nå som spiller litt og litt når jeg vil og ikke mange timer etter hverandre :thumbup:

 

Når man har raiding guild som jeg hadde så synes jeg alltid det ble så kjedelig og gjøre alt det samme, så jeg quitta, og det er jeg glad for. Guildet mitt hadde tatt c'thun så det forteller vel hvor mye de måtte spille... Vil heller være med i et guild som raider 2-4 ganger i uken...

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Det er i beste fall tvilsom bevis på at en WoW-motstander ikke har lest hele tråden, men du kan likevel ikke være sikker på om han har lest hele tråden men likevel føler det er nødvendig å linke til artikkelen igjen for å starte en debatt om den

Men jeg er enig i at det er en lik god påstand som å mene at alle som spiller WoW blir avhengige.

Lenke til kommentar
Det er i beste fall tvilsom bevis på at en WoW-motstander ikke har lest hele tråden, men du kan likevel ikke være sikker på om han har lest hele tråden men likevel føler det er nødvendig å linke til artikkelen igjen for å starte en debatt om den

Men jeg er enig i at det er en lik god påstand som å mene at alle som spiller WoW blir avhengige.

6674169[/snapback]

Hele poenget mitt var at det var et tvilsomt bevis.
Lenke til kommentar

Jeg er en wowoholiker men jeg spiller ikke lenger!

 

Jeg har vært en "wow addict" 2 ganger. Alt som stod i hodet mitt var wow, gledet meg til å komme hjem fra jobb så jeg kunne logge på for å kaste bort time etter time av livet mitt. Klassikeren er når man joinet et eller annet faenskap litt sent på kvelden og plutselig er klokken blitt 3-4 på morningen. Man kan ganske enkelt ikke forlate en gruppe som sliter for å drepe en eller annen boss fordi man da vil svikte 19 andre. (healer zg/aq).

 

Jeg har nettopp studert et år i Trondheim(tok ikke med PC pga av at jeg vet at studiene ikke ville bli prioritert). Rett før jul(eksamenstid) startet en gjeng av mine bekjente å rerolle(starte seg nye karakterer), de klare på merkelig vis å lure meg med. På et halvt år kom jeg meg til lvl 60 UTEN pc. Sommerferien kom og jeg brukte 2 uker KUN på wow. Har nå holdt meg spillefri siden begynnelsen av Juli, og jeg må si at RL faktisk er MYE bedre!

 

Alvorlig grad av "wow addiction" starter først når man er lvl 60. Du har nå 2 valg, starte på PvP grinden eller PvE grinden. Bruker du ikke mye tid på å grinde har du egentlig ingenting i spillet å gjøre, så enten slutter du å spille eller så investerer du den tiden som trengs for å fullføre grinden. Begge grinder tar evigheter før de fullføres og du må selv kutte ut mye av dit sosiale liv i begge tilfeller.

 

Ut fra mine egne erfaringer vil jeg gå så langt å si at wow burde bli forbudt. De som sier at de kan spille i moderate mengder uten at det påvirker ditt sosiale liv på en eller annen måte tror jeg er bare tull. Alle jeg kjenner som har spilt MMORPGs har brukt alt for mange timer foran skjermen. Hvis man ikke bruker mye tid på et MMORPG så blir du aldri "god", målet vil alltid være å bli bedre og for å oppnå målet må du investere alt for mange timer i spillet.

 

Når man ser venner som blir sugd inn i denne verden bør man ta affære. Det er ekstremt vanskelig å slutte med spillet siden man plutselig vil ha ekstremt mye fritid. All den tiden man satt og spilte må man bruke på noe annet, og i et øyeblikk man trenger å drepe litt tid kan man være uheldig å logge på for å se om hva dine virtuelle venner driver med.

 

Tips til hvordan slutte med wow/få dine venner til å slutte med wow:

1. Man må innse at man er en "wow addict"

 

2. Vendor alle items/Eventuelt logg på din venns konto og selg alle tingene hans. Nå vil man ikke ha noe særlig å vende tilbake til. Uten items er man som regel et null wow! Er også ekstremt vanskelig å selge alle sine items, man vil jo ikke fjerne noe man har jobbet så lenge for. Kan eventuelt slette karakteren, men ingen addict som er ved sine fulle fem vil gjøre noe sånt :p

 

3. Sørg for å tømme bank-kontoen for penger, etter det sier du opp wow kontoen. (Selv om du har trykket på "cancel acccount" betyr ikke det at du om 2 dager kommer til å reaktivere den, derfor tømmer to kontoen for penger)

Forutsetter såklart at du har egen bank-konto :p

 

4. Reis på en 3 ukers ferie, når du kommer hjem vil du forhåpentligvis oppdage at å bruke time etter time foran skjermen og spille wow er bortkastet tid.

 

5. Spill et single player spill! Siden man vil ha ekstremt mye fritid så er dette en fin måte å unngå tilbakefall. Single player spill er langt ifra så avhengihetsdannende som wow og man slipper "tvangen" til å spille. Sikkert mange som kjenner seg igjen i "Nå må jeg logge på for nå er det tid for raid"

 

Spiller du for mye wow har du et problem, klarer du ikke å slutte på egenhånd bør du oppsøke hjelp.

Lenke til kommentar

Dette gjelder jo ikke kun WoW, skulle jo nesten tro det etter ViMenn artikkelen å dømme. Er bare det at mange som aldri har prøvd et MMORPG før ble introdusert til WoW, og da ser man ulempene raskere siden millioner spiller det. WoW er teknisk utklassert av mange MMORPG`s, det er også mer hjernedødt enn resten og derfor det er så populært. En 5 åring kan enkelt sette seg ned og rule gata.

Lenke til kommentar

Å komme inn hit å si, "World Of Warcraft - Tåpelig!" Er like idiotisk som om du skulle gått forbi noen kolegaer på jobben som satt ute å røyket å sagt; "Røyking - Tåpelig!".

Du blir neppe populær og det vil ikke utrette noe som helst. Uavhenigig om hvor rett du egentlig har. Avhengighet er alt for komplisert til at man kan tro man vil gjøre undre ved å prøve å åpne opp øynene til folk.

Å når man angriper noe som ett spill mange spiller, men folk flest ikke har problemer med. Men fortsatt generaliserer problemet og drar ting ut av proposjoner er det ikke rart man får opphetede diskusjoner og skitt kasting. Noe som bare heller bensin på bålet i flere ender. Det blir i grunn som om noen skulle valgt å kalle alle som drikker alkohol, alkoholikere. Men vi vet at det blir feil uavhening av om noen har eller får større problemer enn andre.

 

Bottom line er i grunn at å diskutere dette blir meningsløst. Du kan godt starte en tråd som tar opp ett avhenigighets problem som for eksempel røyking. Men du vil ikke oppnå noe med det. Folk har forskjellige meninger om hva som er viktig for dem og ikke, å du kan ikke gjøre noe med det.

Endret av Amaranth
Lenke til kommentar

En som er avhengig av noe tenker ofte at livet er såpass kort at en må bare nyte alt som en kan..

Den unnskyldningen brukes for å rettferdiggjøre daglig inntak av brus, pizza, sjokolade, chips, fast-food, røyk, alkohol, dop, og WoW om du vil. Ganske mye brukt unnskyldning.

Selv mener jeg at sunn helse er det viktigste i livet, du har ingenting dersom du ikke er frisk nok til å nyte det.

Lenke til kommentar

Om noen er avhengige av noe, hjelper det ikke om noen starter en tråd, for så å legge ut om hvor forkastelig det er. Ingen er perfekte, og det hjelper ikke om de som mener selv de er det kommer og sier: "Det du gjør er dumt. Du er avhengig, og du trenger hjelp." Verden blir ikke bedre av at folk legger seg opp i saker de ikke har noe med.

 

Og det om at alle som spiller er nerder, er ikke sant i det hele tatt. Og ikke alle som spiller er avhengige heller. Om man vil raide sent om natten, greit nok. No big deal.

Det finnes faktisk folk som kan styre seg. Og dette er faktisk majoriteten.

Lenke til kommentar

Synes at WoW er meget vanedannende, og at det er tragisk at mange ungdommers liv blir ødelagt.

 

En venn av meg har blitt absolutt avhengig av WoW, og har kuttet ut vennene sine (inkludert meg) helt. Nå som det er/har vært sommer har ikke noen av de jeg kjenner snakket med ham, og han har i tillegg brukt alt han fikk av konfirmasjonspenger på ny PC slik han ikke skulle lagge på WoW.

 

Respekterer at dere sier: "La de velge selv om de vil kaste vekk livet eller ikke."

 

Men det finnes noe som heter spilleavhengighet, og noen kan ikke hjelpe for å spille - og de får abstinenser ved pauser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...