Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Det litt merkelige er at de som kritiserer WoW er;

 

- fans av andre MMOs

- folk som ikke skjønner seg på WoW, eller ikke liker sjangeren

 

Rart, hva?

 

 

(PS: oppdaterte posten min på side 2, gogo les! )

6651138[/snapback]

Er det så rart da? Hvis du er fan av et annet mmorpg så liker du jo ikke wow, hvis du ikke liker sjangeren eller skjønner deg på wow så er det ikke rart du kritiserer det. :p

Lenke til kommentar
Det litt merkelige er at de som kritiserer WoW er;

 

- fans av andre MMOs

- folk som ikke skjønner seg på WoW, eller ikke liker sjangeren

 

Rart, hva?

 

 

(PS: oppdaterte posten min på side 2, gogo les! )

6651138[/snapback]

Legg til:

- folk som har spilt mye WoW og innsett at de har kasta bort mye tid.

 

Det merkelige er at de som støtter WoW er;

 

- WoW slaver/addicts/"ansatte"

 

Merkelig eller hva?

Lenke til kommentar
World of Warcraft er en av de mest elendigste MMORPG som har kommet ut på markedet, både teknisk og spillmessig sett. Men grunnen til at så mange liker det er pga de liker hjernedød underholdning alla Diablo 2 Hack n Slash grinding. Tror veldig få er klar over sykt det er å bruke så mange timer på noe så ekstremt teit.

6649864[/snapback]

 

Hvilket grunnlag har du egentlig for å si at WoW suger? Teknisk og spillmessig? Enlighten us..^^

Og btw, hack'n'slash.. peiling på hva det er? IKKE som WoW.. prøv Wikipedia eller lignende..

 

Selv spiller jeg WoW, men kan ikke si jeg er avhengig.. Har et sosialt liv attpåtil! :ohmy: tenk på det! En WoWer med sosialt liv! :ohmy:

 

Smaken er som baken, og i deres tilfelle.. RÆVVA! :p

Lenke til kommentar
wow er vel noe av det minst farlig man kan bli avhengig av.

 

Enig at det er dritt at venner dropper og bli med på byen å sånn pga raiding men sånn har det hvert med andre spill og ( Fotball Manager og CS)

 

Selv spiller jeg i en av Europas aller beste guilder , men er så og så nesten inaktiv. Selv om det er en HARDCORE guild blir ingen surre der om man dropper raid for å være sammen venner sånn som folk ble i mindre gode guilder jeg var i.

jeg har aldri hvert med på raid på fredager og lørdager.

 

 

wow er jo ganske sosialt og når jeg gikk på vk1 i fjor spillte 13 av 15 i klassen wow.

 

er også flere som spiller wow som absolut nesten ikke har noen venner men som føler seg bedre pga wow der ingen er idioter mot deg pga utsende osv..

6650975[/snapback]

 

 

Mye wow-snakk i frikvarter? :p

6651015[/snapback]

 

Nei faktisk ikke:D skolen var lissom et wow fritt område:D ganske deilig

Lenke til kommentar

WoW avhengighet er et faktum. Å mange lider av det, men å angripe spillet alene blir egentlig galt. Det er heller et resultat av at spill industrien generelt når ut til flere og flere folk. Everquest hadde akkurat de samme problemene i sin tid. Men dette var i en tid hvor spilling var begrenset til en litt mindre gruppe interserte. Og gikk dermed stillere forbi. Men problemstillingen er ikke ny i det hele tatt.

Det er bare at nå, som media og dets former blir en stadig større del av folks liv at disse problemene også starter å gjelde på ett bredere plan.

 

Å angripe spillet wow blir feil, det tvinger ingen, det er folk som tvinger seg selv.. som sagt tidligere i tråden. Blizzard tjener kanskje godt, men de jobber ikke med å ødelegge folks hverdag som mål. De utviklet bare ett spill som solgte milioner over det de hadde forventet. Å den problemstilling vi står overfor nå ville ha kommet før eller senere uannsett. Uavhenigig om det er WoW eller ett annet spill.

 

Det er sikkert mye mer jeg kunne ha sagt, men jeg tror jeg holder meg til å si at dette ikke handler om WoW. Men om holdninger i en ny media verden.

Jeg spiller kanskje mye, men har aldri hatt problemer med at jeg velger spill over det som virkelig betyr noe.

 

Å til dere som klager å syter over at venner velger wow over dere. Prøv hardere, finn andre innstillinger. Dere lar dem tydeligvis sitte, å velger å bli irriterte i stedet for fikse problemet. Finn positive løsninger!

Senest i dag når jeg logget meg på WoW å fikk dagens tips fra blizzard sto det faktisk noe slikt som, " Ikke glem at det finnes mer enn world of warcraft i livet."

Endret av Amaranth
Lenke til kommentar

Jeg har kanskje ikke utrykket meg riktig, men jeg kritiserer ikke spillet World Of Warcraft.. Kjempeide fra Blizzard sin side! Kan forstå at spillet er gøy - men det kan ta overhånd. Det er nemlig det jeg vil diskutere i denne tråden. Ikke hvor idiotisk spillet er og at jeg ikke liker sjangeren.

 

Jeg respekterer at folk liker spillet, og synes det er flott med dere som spiller og har ett skikkelig sosial-liv i tillegg.. Det går ann å spille litt..

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
World of Warcraft er en av de mest elendigste MMORPG som har kommet ut på markedet, både teknisk og spillmessig sett. Men grunnen til at så mange liker det er pga de liker hjernedød underholdning alla Diablo 2 Hack n Slash grinding. Tror veldig få er klar over sykt det er å bruke så mange timer på noe så ekstremt teit.

6649864[/snapback]

Hah! Bullshit. WOW har det dønn solid der det virkelig teller: Morsomt og kurant gameplay. Det er derfor det er så populært.

Lenke til kommentar

Ett av "dagens tips" i spillet er jo at en må moderere seg på alt en gjør, til og med WoW :)

 

Trådstarter, jeg skjønner godt hvor du vil med dette, selv om jeg synes du går litt vel hardt til verks. Da jeg startet med WoW for nesten ett år siden, ble alt sosialt liv kuttet. Jeg fikk med meg forelesninger, og dett var dett. Ok, en og annen tur på kafé, men ellers gikk tiden med på å spille.

Dette avtok heldivis, og i sommer virker det som om jeg har spillt meg litt ferdig. Guildet mitt er nesten ferdig med MC, det er kun Raggy som skal kakkes nå, Hakkar er tatt, og ting går riktig vei. Men, for min del, kjeder jeg meg, eller sitter hjemme alene uten så mye annet å ta meg til, så spiller jeg. Vil noen finne på noe annet, blir jeg heller med ut! Å finne på ting og tang med venner er mye mye viktigere enn et spill, selv om man får venner der også.

 

WoW er laget slik at hvis man skal oppnå noe, må det brukes mer tid i spillet enn mange bruker på vanlig jobb. Når spillet i tillegg er morsomt og til tider veldig sosialt kan det fort ta overhånd. Litt sol på kroppen, og sosialisering utenfor datarommet er absolutt å foretrekke!

 

Avhengigheten er en av grunnene til at jeg vurderer å ikke kjøpe Age of Conan når det kommer ut... :)

Lenke til kommentar

Leit att spillinga tar overhånd for mange. Hmz, jeg spiller wow, men det er forskjellig, noen dager ALT for mye (i det siste sann 6 timer daglig, har akkurat blitt litt "hekta" men nå skal jeg ikke gidde spille så mye i morgen da..:p) noen dager spiller jeg nesten ingenting.

 

Dere må, MÅ MÅMÅMÅMÅ innse dette er minimalt spillet sin feil, dette er personen sin feil! Og om dere tyter nå om "spilleavhengighet osv. er en sykdom, det er ikke hannes feil" neiok, men så er det personen som er syk, ikke spillet.

 

Jeg liker wow slik som jeg spiller det nå, spiller det sann ca 2 timer hver dag (okok, sikkert mer nå i det siste) men blir sikkert enda mindre når skolen begynner på igjen. Kanskje skal jeg slutte når gametime går ut, burde snart finne på noe bedre..

 

ZOMG Å SÅ SITTER JEG PÅ DATA 6 TIMER OM DAGEN ALIKAVEL, blææ, data er noe pokkers dritt..

Lenke til kommentar

Litt av problemet her er vel å skille "voksne" fra barn her.. Aldersgrensen for å spille er jo som kjent 12 år, og her mener jeg det store ansvaret ligger på foreldrene. Er jo drøyt å forvente at en 12 år gammel jente/gutt skal ta rasjonelle beslutninger angående spilletid og prioriteringer i livet. Måtte selv ha hjelp til å styre spilling på min lille nintendo med Mario rundt 1990....

 

Er man derimot voksen ligger selvsagt ansvaret på den aktuelle spiller, og det blir bare for dumt å gi Blizz pepper i denne sammenheng. Mennesker er vanedyr og selv om WoW aldri hadde blitt laget ville noe annet gjort at enkelte ville hatt problemer med å styre seg.

 

Så; Parents watch your kids, and grownups use whats left of your brain!

Lenke til kommentar

Det er et valg man tar. Avhengig eller ikke. Det kommer alltid ann på viljen.

 

Jeg har spilt WoW intill nå (klokka) jeg. Det er ganske lenge, men jeg har fortsatt ikke noe problem med og stå opp klokka 12 i morra, gå å trene og treffe ei veninne på Cafè.

 

Folk overreagerer så utrolig. Om jeg så sitter inne og spiller 1 uke i strekk så er det ikke fordi jeg er avhengig, men fordi jeg har jo faen ikke noe bedre og finne på. Og det tror jeg er kjernen i mye av at så mange spiller WoW mye. Spesielt når det gjelder barn og unge.

 

Men god natt :)

Lenke til kommentar

Er stort sett enig. Man har ofte tid i døgnet med lite å ta seg til, og om man da velger å spille eller se tv (eller hva som helst) er vel opp til hver enkelt. Men når det gjelder barn blir det litt annerledes.. Mener feks at det da jeg var unge var mer vanlig med fysiske aktiviteter som slåball, fotball, sisten og hva nå alt het. Idag har vi et økende problem med fedme hos barn, og da er det viktig at man gjør en innsats for at faktiske aktiviteter blir høyere verdsatt en grinding av elements eller spamming av lfg-channel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...