Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

poenge er vel at det er en del unge folk i 14-15 års alder +/- som ikke helt vet sitt beste altid (er faktisk litt ok med en grei utdanelse for og så få en jobb som kan betale livets øvrige gleder..)

 

For meg så må folk spille til de blir grønne i tryne (skjønner jo at det er jævli gøy osv.), men litt synd om en av de viktigeste perioden av livet skal gå med til WOW spilling.  Er vel bare et faktum at en del ikke klarer å sette grenser selv. At en 23 åring gir faen for å spille wow er en ting, men hadde aldri godttatt om mine unger skulle brukt 5-6 timer++ hver dag til dette spille. Er ikke på løye at det er påvist hjertefeil og annet shit oss undgdom helt nede i 13-14 års alder. Og da tenker jeg pga. livstill!

 

Blir mye moral, men synes nå folk skal tenke seg om 2 ganger før de kaster seg inn i slike spill som nesten krever en arbeidsdag med spilling hver dag for å henge med i spillet..

7603961[/snapback]

Hvis du snakker om hva du vil eller ikke vil at dine unger skal gjøre, så er det en helt annen ting. Men det er ikke det denne tråden handler om.

Hvis du vil diskutere det, så er du hvertfall på feil forum. Sikkert flere som har barn her, men flertallet på denne delen av forumet har nok ikke et barn i alderen du snakker om. I tillegg håper jeg inderlig at foreldre selv er såpass fornuftig at de klarer å se slike ting selv.

 

Og hva er disse "slike spill" som du snaker om? MMO spill som WoW?

Trenger ikke å være MMO for at ungen din skal bli såpass hekta på et spill og spiller det mer enn du liker at han/henne gjør.

Og det er ikke nødvendigvis bare spill som ungen din kan bli hekta på.

 

Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg vet i hvertfall at jeg ser heller at, om jeg hadde hatt en unge, han/hun hadde spilt et par timer mer WoW enn jeg hadde likt i helga enn å være ute på fylla, slåss eller enda verre, ta narkotika.

 

Men alt med måte. Det gjelder ikke bare WoW, men alt her i livet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du snakker om hva du vil eller ikke vil at dine unger skal gjøre, så er det en helt annen ting. Men det er ikke det denne tråden handler om..

7604175[/snapback]

 

 

Nå har jeg riktig nok ikke lest hele tråden, men fikk nå veldig lyst til å kommentere på akkurat dette.

 

Hvis han ikke får lov til å gi sine personlige meninger, og å fremstille dette igjennom eksempler slik som dette, er jo det helt borte i natta.

 

Slik det kommer frem for meg av det Blacki skriver, er det han syns at WoW krever alt for mye tid. Om han bruker sine egne unger som ett eksempel er vel egentlig ett fett.

 

Forøvrig er jeg enig i det Blaki sier. Jeg er selv sytten, men hadde jeg hatt unger i 12-15års alderen hadde jeg ikke latt dem slippe til spillet, ihvertfall ikke uten strenge restriksjoner.

 

Spiller selv WoW aktivt, og har en laaang periode som hardcore PvE-spiller bak meg.

 

 

Edit - Stor leif.

Endret av jossda
Lenke til kommentar
Nå har jeg riktig nok ikke lest hele tråden, men fikk nå veldig lyst til å kommentere på akkurat dette.

 

Hvis han ikke får lov til å gi sine personlige meninger, og å fremstille dette igjennom eksempler slik som dette, er jo det helt borte i natta.

 

Slik det kommer frem for meg av det Blacki skriver, er det han syns at WoW krever alt for mye tid. Om han bruker sine egne unger som ett eksempel er vel egentlig ett fett.

 

Forøvrig er jeg enig i det Blaki sier. Jeg er selv sytten, men hadde jeg hatt unger i 12-15års alderen hadde jeg ikke latt dem slippe til spillet, ihvertfall ikke uten strenge restriksjoner.

 

Spiller selv WoW aktivt, og har en laaang periode som hardcore PvE-spiller bak meg.

 

 

Edit - Stor leif.

7604370[/snapback]

Hvis du hadde lest alt jeg skrev, så ville du sett at jeg også er enig med blacki angående dette med barna.

Poenget er det at eksempelet han kommer med fører med seg en helt annen debatt enn det trådstarter kommer med, som i utgangspunktet ytrer bekymring for folk rundt seg, ikke sine barn.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg vet i hvertfall at jeg ser heller at, om jeg hadde hatt en unge, han/hun hadde spilt et par timer mer WoW enn jeg hadde likt i helga enn å være ute på fylla, slåss eller enda verre, ta narkotika.

 

Om jeg hadde hatt en unge ville jeg heller att han var ute og drakk av og til i tillegg til å chille noen helger å spille WoW også!

Lenke til kommentar

har selv vert avhengig av WoW. Det er selvfølgelig et gøy spill, men jeg merket selv at spillet tok opp hele dagen min. satt inne halve sommerferien å spite 24/7, mens det var nydelig vær ute. vennene mine ble helt forskrekket. spillet sprette seg, og snart satt alle vennene mine å spille.

 

Jeg har nå sluttet å spille, og er glad for det. mye mer gøy å skaffe seg venner enn å skaffe nye epix. Det er ikke blizzard som har skylden for at spillet er farlig, men den som velger å spille det. Et menneske tar valg, et firma kan ikke ta valg for èn. Legg skylden på spillerne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Jeg har nå sluttet å spille, og er glad for det. mye mer gøy å skaffe seg venner enn å skaffe nye epix. Det er ikke blizzard som har skylden for at spillet er farlig, men den som velger å spille det. Et menneske tar valg, et firma kan ikke ta valg for èn. Legg skylden på spillerne.

7623310[/snapback]

Teknisk sett har selve sjangeren skylden, men det er iallefall et håpløst argument, for da får ikke folk noen å skylde på. Tror ikke Blizzard tenkte så hardt over at folk kom til å bli så sprø som de ble, selv om mmorpgs beviste at avhengighet hørte med sjangeren lenge før wow.

Lenke til kommentar
Dersom jeg hadde vært far, og min sønn sa noe sånt som at "men det er bedre at jeg gjør på dette her, for hvis ikke går jeg ut og gjør hærverk", da ville han ikke fått noen belønning akkurat.

Å rettferdiggjøre en ille ting med at det finnes være ting skal ikke mine barn bli vant til.

7623259[/snapback]

 

Godt poeng, man ser ganske mye av den "logikken" der i denne tråden...

Lenke til kommentar

Har begynt å spille wow jeg. Og det er ganske syke greier, man har altid lyst å spille. Så jeg satt på parental control, enkelt og greit nå kan jeg bare spille et "ikke skadelig" antall med timer. Fungerer fint det.

Dagens moral. "Parental control FTW"

 

Edit: Og jo, man kan legge litt av skylden på Blizzard. Hele spillet er jo lagt opp til at man skal bruke myee tid på det. En vanlig player bruker jo sånn ca 20 dager ingame på sin første char ( Ikke helt 100% korrekt statistikk). Og det blir jo ikke mindre enn 20 ganger 24 timer= 480t.

Men, det stopper jo ikke der, da er det instance og press fra guild for å møte opp i raid og skaffe epics. Og mange ender jo opp med flere lvl 60 chars og en masse epics, det tar tid det! La oss si det tar minst 1000timer om du da spiller fem timer om dagen så blir det 200 dager der du ikke gjør stort annet en å spille.

Men det er jo som sagt ikke bare wow. Alle mmorpgs er jo sykt tidkrevende.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Dersom jeg hadde vært far, og min sønn sa noe sånt som at "men det er bedre at jeg gjør på dette her, for hvis ikke går jeg ut og gjør hærverk", da ville han ikke fått noen belønning akkurat.

Å rettferdiggjøre en ille ting med at det finnes være ting skal ikke mine barn bli vant til.

7623259[/snapback]

Hadde jeg vært far så ville jeg at barne mitt skulle fått alt i moderate mengder. Til og med barne-tv. :p

Og det til tross for at jeg spiller mye WoW selv. Men så er jeg voksen nok til å stå for valgene jeg tar og kan ikke påstå at WoW på noen måte blir prioritert over viktigere ting.

Lenke til kommentar
Hvor mye mener dere en daglig dose wow bør være da? Om dere kommer opp med noe lurt kan det godt være at eg omstiller parental controlleren min litt. :p

7623406[/snapback]

 

er vel litt opp til den enkelte og hva sivilstatus er..

 

men 2-3 timer pr dag i snitt synes jeg burde være max. Dvs. snitt; og at man spiller kanskje 6 timer en kjedlig søndag, og 1 time eller 2 på hverdager som er fyldt med andre ting.

 

Er vel nettopp dette som er problemet med slike spill. At man kan ikke fylle opp kjedelige dager og tidspunkt med slike spill, men må være klar når klanen din er.. Da starter det å gå galt, ikke nødvendigvis mengden, men at spill til et vist punkt kan diktere _når_ man må/skal spille...

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Ja, det er sant det. Når spillet begynner å styre når man skal spille, så er det litt i fare i sonen. Men å ha for.eks 2 faste dager i uken der man raider.

Så man kan legge timeplanen etter det. Så skal det nå gå an.

Og raidingen bør jo ikke foregå etter 11.

Men om det blir sånn at man plutselig får en melding om at man skal raide og er nødt å bruke fire timer så kan jo det gå å hardt utover kverdagen.

Lenke til kommentar
Spurte en god kamerat om vi skulle finne på noe her en dag.

Han sa nei. Hvorfor spurte jeg; fordi jeg spiller wow.

 

Hva i helvete!?  :no:

7620406[/snapback]

 

så vis han vennen sa nei og du sa hvorfor og han sa nei jeg skal på fotball trening eller noe sånt hadde du sagt hva i helvete da også ?

 

det er en hobby som han kanskje bruker tid på vet du ;)

Lenke til kommentar
Spurte en god kamerat om vi skulle finne på noe her en dag.

Han sa nei. Hvorfor spurte jeg; fordi jeg spiller wow.

 

Hva i helvete!?  :no:

7620406[/snapback]

 

så vis han vennen sa nei og du sa hvorfor og han sa nei jeg skal på fotball trening eller noe sånt hadde du sagt hva i helvete da også ?

 

det er en hobby som han kanskje bruker tid på vet du ;)

7624049[/snapback]

 

wow og fotball trening er to HELT forskjellige ting..håper du skjønner det :ermm:

Lenke til kommentar
Spurte en god kamerat om vi skulle finne på noe her en dag.

Han sa nei. Hvorfor spurte jeg; fordi jeg spiller wow.

 

Hva i helvete!?  :no:

7620406[/snapback]

 

så vis han vennen sa nei og du sa hvorfor og han sa nei jeg skal på fotball trening eller noe sånt hadde du sagt hva i helvete da også ?

 

det er en hobby som han kanskje bruker tid på vet du ;)

7624049[/snapback]

 

wow og fotball trening er to HELT forskjellige ting..håper du skjønner det :ermm:

7624215[/snapback]

ELL O ELL.. kan du forklare hvorfor en unnskyldning er akseptabel, mens den andre ikke er det...? For jeg synes ikke eksemplene er så ulike.

Lenke til kommentar

Herregud a :ermm:

 

wow er et spill! fotball er en sport!

Det er selvførgelig forståelig at en kamerat ikke kan finne på no med meg hvis han skal på fotball trening.

Men hvis han sier at han ikke kan finne på no med meg hvis han spiller wow, er over grensen synes jeg.

At kamerater velger et SPILL ovenfor venner..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...