Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

Ansvar? Morroklumpen,

Joda.. kunne nok satt ansvar i hermetegn.

det eneste ansvaret du har inne i spillet er å bidra til å vedlikeholde avhengigheten til andre.

Noen må organisere for at andre skal ha det gøy. Sånn er det i mange fritidssysler, idrett, kor, røde kors, osv osv.

Mange som søker ansvar og plikt i spill gjør det fordi de ikke har ansvar ellers, dess mere ansvar noen ønsker i et spill dess mere ubetydelig jobb (eller ingen jobb) har de kanskje utenfor spillet.

Godt mulig.. men nå kjenner ikke du meg!

Du får spille spillet på din egen måte såklart, selv fikk jeg mere utav spillet på lavt nivå enn på høyt nivå. Å sitte ved siden av kjæresten og spille med henne fra level 1 er kjempekoselig, er mye spennende eventyr å ta seg til, mye koseligere enn for eksempel en film.

Så fint for deg da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke nødvendig å overdrive, for deg er det ikke lenger et spill eller en hobby det er mere som en livsstil. De fleste idrettstrenere, kor-ledere og lignende får betalt for den jobben de gjør. Du bruker ditt liv på å jobbe gratis for andre mennesker du ikke engang kjenner. Slik trenger det absolutt ikke å være :)

Det jeg skriver her, skulle jeg ønske at noen skrev til meg når den tiden jeg trengte et lite spark får å komme igang med andre ting enn bare et dataspill.

Men som sagt så velger du selv, WoW er gøy men som forhenværende sykelig avhengig vet jeg godt hva som skjer den uken datamaskinen er ødelagt eller noen dager når en ikke har tilgang på spillet. Det er svært kjedelig, det er vanskelig å ha det gøy, å kose seg, smile og le, når en ikke er logget inn..

Uansett, WoW kan fint være kjempekoselig og helt smertefritt, det er uten tvil et knallbra og genialt spill.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Beklager, men jeg er langt unna situasjonen du nevner her. Jeg har gjort det bra på skolen, jeg er sammen med venner og jeg trener jevnlig (3-4 ganger i uka, pluss 1-2 kamper i uka nå som sesongen begynner).

 

Dt er jo ikke slike fok som deg vi sitter å prater om som burde prøve andre ting. Hvorfor blir du så hissig når det ikke har noe med deg å gjøre?

6720534[/snapback]

 

Beklager hvis jeg virket hissig, men det virket på meg som om alle som spilte var under den "tjukk-fyr-som bare spiser potetgull og ikke har noen venner-1 i snitt"-gruppen din. Jeg var før rimelig avhengig av spillet (varte vel i 5-6 mnd'er), jeg innrømmer det, men ble aldri slik dere forklarer her. Kan godt hende det skjer med andre personer, men ingen av de jeg kjenner er feite, veldig asosiale eller gjør det dårlig på skolen pga. wow (dvs. noen dem gjorde det aldri spesielt bra på skolen før de begynte med wow heller).

 

Har vel misforstått sterkt her da.

Lenke til kommentar
Verre enn narkotika, tar mer liv enn kreft --

6713509[/snapback]

 

 

Mener du det helt seriøst? Jeg tror ikke wow spillere er de som behøver hjelp, sånn som du snakker her tror jeg du burde ta noen timer hos en psyokolog.

 

6713590[/snapback]

 

Det var en slags dårlig metafor for at wow har ødelagt mange sosiale live, og det er ikke spesielt hyggelig å være pårørende. Til og med min søster lider av dette fenomenet

 

:(

Lenke til kommentar

Ja, mange kan bli avhengige, sånn er det bare, og det bør man leve med, men, hvis man lar en venn bli avhengig av WoW, er man egentlig ikke mye venn, med mindre man spiller WoW, eller er interissert i Dataspill/RP.

 

JA, jeg spiller WoW, JA jeg har et sosialt liv ved siden av, og det finnes værre ting å bli avhengig av. Jeg bruker Prepaid Gamecard og det koster meg ca 250 - 300 kr hver 60. dag, er det ikke bedre at jeg bruker de penga på WoW, som jeg ikke spiller alt for mye på(jeg spiller noe, men gjør da lekser, og legger meg til en normal tid), enn at jeg bruker 300 kroner på dop, alkohole, tobakk eller lignende?

 

Man kan i teorien ikke dø av spille WoW, man kan lett dø av en overdose, drekke seg i hjel og man vet at tobakk minsker leve alderen betydelig. Ja, selvfølgelig er det noen som har sittet oppe i 4 døgn og har dødd pga søvn mangel, men det er et godt mindretall enn de andre nevnte. Så jeg skjønner ikke problemet. Selvfølgelig blir man da irritert over at kamerater blir avhengige av ting, men som jeg sier, er ikke WoW det værste å bli avhengig av.

Lenke til kommentar

Jeg leste her om dagen en gutt på 10 år skulket skolen i 10 dager for å spille wow :dontgetit: Han hadde kopiert morens skift tydelig å laget en melding om de skule reise til oslo for mindre eller mer en en uke! Hadde alltid hjemme tlf på romme om læreren skule ringe eller andre venner.. om de ringte tok han på svareren med en gang!! moren merket ingenting mens gutten spilte nesten døgne runt... sykt

Lenke til kommentar
Jeg leste her om dagen en gutt på 10 år skulket skolen i 10 dager for å spille wow  :dontgetit:  Han hadde kopiert morens skift tydelig å laget en melding om de skule reise til oslo for mindre eller mer en en uke! Hadde alltid hjemme tlf på romme om læreren skule ringe eller andre venner.. om de ringte tok han på svareren med en gang!! moren merket ingenting mens gutten spilte nesten døgne runt... sykt

6726108[/snapback]

 

 

Det kaller jeg dårlige foreldre, hvis en mor ikke oppdager sin 10 år gamle sønn skulke i 10 dager, da er det noe feil...

Lenke til kommentar
Å rettferdiggjøre noe med den begrunnelsen at det kunne vært verre, er helt på trynet.

Det finnes ting som er verre enn dop, det er ikke greit å misbruke dop av den grunn.

6726085[/snapback]

 

 

Hvordan går det ann å misbruke WoW?

Det er da spill avhengighet andre steder også?

 

CS for noen år siden..

Quake..

 

Jeg sier bare at det er minder "farlig" å være avhengig av WoW.

 

Og at undersøkelser viser at 40% er avhengige, betyr ikke dette nødvendigvis Norge.

Lenke til kommentar

Jeg syns dette er artig....jeg har spilt wow i over 1 år og det jeg har fått ut av det er bedre skriftelig engelsk og muntlig, ser ut som folk bare drar negative ting ut av spillet....syns det er litt dumt i grunn...uansett, de som spiller wow og har et sosialt liv i tillegg skal ikke ha noe problem med det...kanskje de som spiller det mens de går på sosialen og bare sitter hjemme hele dagen...DA skal jeg si meg enig i at det kunne blitt et problem...for yngre mennesker må foreldre følge opp...dog ikke nekte dem å spille men å sette en grense....det er trossalt voksene mennesker med barn og kone som spiller dette også...sammenligne wow med narkotisk og alkohol avhengighet går ikke fordi du ruser deg ikke på et dataspill...

 

Man blir avhengi fordi man har det gøy, det at en spiller for mye wow går kun utover han/hun selv og ingen andre..HVIS..han ikke har familie, unger el. som han/hun må ta hensyn til, wow er et flott spill, man blir kjent med andre fra flere land, man blir litt skap sosial ja det skal jeg være enig i. det er ikke noe andre kan gjøre noe med, kun personen selv kan gjøre noe med det. vi kan gi dem tankevekkere det er det eneste, ved å sammenligne spill avhengihet med alkohol, tobakk og narkotika vil dem bare se på som teit...akkurat som jeg...skaffe seg en annen hobby en pc er smart feks. rollespill IRL pen and paper, kino turer ol. som man tar flere ganger i uken..det beste er å skaffe seg en jobb.....hvis du har jobb i tillegg hvor du har en stilling nærmere 100% så ser ikke jeg på wow som en trusel i det hele tatt.

Det eneste er vel at det kan irritere kompisene på et lan hvor du aldri gidder å gjøre noe annet enn å spille wow når de prøver å få deg med på en saftig runde med CoD2 eller Dawn of War.

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar

Det går faktisk helt fint å få rus ifra dataspill, det er det mange som vet men knapt noen som forstår før de selv har "prøvd".

Heart Break Kid, Ja, det er spillavhengighet andre steder også. Gaming-addiction er ikke noe nytt fenomen akkurat, selv har jeg vært hekta på dataspill og tvspill siden omtrent 6års alderen.

 

Uansett, går du på et eldresenter og spør om WoW vil sikkert få vite hva det er, mests sannsynlig er ingen her avhengige.

Går du til en diskusjonsgruppe for WoW på internett er det ikke utenkelig at nærmere 100% av dem du spør er avhengig.

Skal en anta hvor mange som f.eks. er avhengig bør en tenke litt over hvor det er en leter - "gir denne lille gruppen et representativt noenlunde korrekt bilde av hele massen?"

Lenke til kommentar
Det går faktisk helt fint å få rus ifra dataspill, det er det mange som vet men knapt noen som forstår før de selv har "prøvd".

Heart Break Kid, Ja, det er spillavhengighet andre steder også. Gaming-addiction er ikke noe nytt fenomen akkurat,  selv har jeg vært hekta på dataspill og tvspill siden omtrent 6års alderen.

 

Uansett, går du på et eldresenter og spør om WoW vil sikkert få vite hva det er, mests sannsynlig er ingen her avhengige.

Går du til en diskusjonsgruppe for WoW på internett er det ikke utenkelig at nærmere 100% av dem du spør er avhengig.

Skal en anta hvor mange som f.eks. er avhengig bør en tenke litt over hvor det er en leter - "gir denne lille gruppen et representativt noenlunde korrekt bilde av hele massen?"

6727294[/snapback]

 

 

Eneste rusen jeg fikk var når jeg tok grupper med horde alene i pvp...Adrenalin....det er det eneste jeg kan komme på som ga meg en rus som gjorde at jeg ble sittende å hyle i latter og glede:P

Lenke til kommentar
Jeg kjenner jeg har sett meg lei på alle som selger livet sitt og lever i en evig fantasiverden. Det nye dopet på marked heter verken ectasy, eller hash. Det heter World Of Warcraft.. Eller blant brukere : WOW. Mens noen sprøyter inn stoff, er det noen som spiller. Det går rett inn, og en kan simpelthen ikke få nok. Det er nemlig svært mange likheter, bortsett fra at World Of Warcraft er like dyrt hver gang. Jeg er blir lei meg når jeg ser at det som en gang var gode venner, stadig melder seg mer og mer ut. Har ikke lengre tid til å snakke, har ikke lengre tid til lekser. Møter aldri opp, eller retter seg etter noe. Skolen, den blir ikke lenger med på prioriteringslista som toppes med raids og andre "viktige" operasjoner.

Jeg vil nå finne ut hvor mange av dere som virkelig er imot spillet. Kjekt hvis noen kan komme med synspunkter og deres meninger.. Dette er sinnsykt, mener jeg.

wow.jpg

Dette gjelder selfølgelig flere spill, men World Of Warcraft er det jeg har bitt meg mest merke i.. Respekterer selfølgelig at folk spiller så lenge de begrenser seg..

6649173[/snapback]

 

mange likehtstrekk mellom stoff?? MANGE du har bare nevnt ett og den er ikke hos de fleste en gang (avhengiheten). stfu prøv spillet før du legger inn noen sånne kommentarer. JA og WoW tar lang tid èn high lvl instance kan ta opp til 8-12timer, ikke i strekk seff men over tid. Det er jo som ofte laaaaaaang skole dag middag noe på TV og resten WoW (3-5timer bare om dagen) regn ut prosenten da vel den er mer positiv enn du trur. Og dessutten det er ikke WoW som gjør en avgengig med selveste data'n! Spiller man data mye og ikke har kjøpt WoW, kjøper det, men kutter ikke ned noe på spilletida, men bare spiller WoW hele tida, men det er også en grunn til det, den tar mye mer lenger tid enn de fleste spill, og tenk deg om igjen, hvor lenger pleier DU å sitte foran data'n om dagen, kanskje du varierer mellom spillene men det er sikkert fordi de ikke har samme stil som WoW... og WoW er det eneste spillet som faktisk har fått en positiv virkning med å få nye venner og det er faktisk ganske sosialt, de fleste norske som spiller joiner norske guilder og avtaler at de skal møte hverandre på TG. Og en ting til spilling blir vanedannende fordi det er gøy og spendende.

 

 

 

 

PS: skrive feil er trøtt (00:53 ftw)

Endret av andrenilsen
Lenke til kommentar
Jeg kjenner jeg har sett meg lei på alle som selger livet sitt og lever i en evig fantasiverden. Det nye dopet på marked heter verken ectasy, eller hash. Det heter World Of Warcraft.. Eller blant brukere : WOW. Mens noen sprøyter inn stoff, er det noen som spiller. Det går rett inn, og en kan simpelthen ikke få nok. Det er nemlig svært mange likheter, bortsett fra at World Of Warcraft er like dyrt hver gang. Jeg er blir lei meg når jeg ser at det som en gang var gode venner, stadig melder seg mer og mer ut. Har ikke lengre tid til å snakke, har ikke lengre tid til lekser. Møter aldri opp, eller retter seg etter noe. Skolen, den blir ikke lenger med på prioriteringslista som toppes med raids og andre "viktige" operasjoner.

Jeg vil nå finne ut hvor mange av dere som virkelig er imot spillet. Kjekt hvis noen kan komme med synspunkter og deres meninger.. Dette er sinnsykt, mener jeg.

wow.jpg

Dette gjelder selfølgelig flere spill, men World Of Warcraft er det jeg har bitt meg mest merke i.. Respekterer selfølgelig at folk spiller så lenge de begrenser seg..

6649173[/snapback]

 

mange likehtstrekk mellom stoff?? MANGE du har bare nevnt ett og den er ikke hos de fleste en gang (avhengiheten). stfu prøv spillet før du legger inn noen sånne kommentarer. JA og WoW tar lang tid èn high lvl instance kan ta opp til 8-12timer, ikke i strekk seff men over tid. Det er jo som ofte laaaaaaang skole dag middag noe på TV og resten WoW (3-5timer bare om dagen) regn ut prosenten da vel den er mer positiv enn du trur. Og dessutten det er ikke WoW som gjør en avgengig med selveste data'n! Spiller man data mye og ikke har kjøpt WoW, kjøper det, men kutter ikke ned noe på spilletida, men bare spiller WoW hele tida, men det er også en grunn til det, den tar mye mer lenger tid enn de fleste spill, og tenk deg om igjen, hvor lenger pleier DU å sitte foran data'n om dagen, kanskje du varierer mellom spillene men det er sikkert fordi de ikke har samme stil som WoW... og WoW er det eneste spillet som faktisk har fått en positiv virkning med å få nye venner og det er faktisk ganske sosialt, de fleste norske som spiller joiner norske guilder og avtaler at de skal møte hverandre på TG. Og en ting til spilling blir vanedannende fordi det er gøy og spendende.

 

 

 

 

PS: skrive feil er trøtt (00:53 ftw)

6738758[/snapback]

 

/agree, de fleste spill kan være vanedannende, men et vanlig spill kan du kjøre igjennom på en uke eller 2, wow varer flere år for den som orker å gå den lange veien på jakt etter epics i så lang tid da:) jeg syns wow var artigs i de stunnende hvor folk laget egene Events altså roleplaying ikke når de skirker "Arne" eller "Leeeeeeeerooooy Jeeeeeenkiiins" på general chaten(noe som irriterte meg noe inni gamperæva) folk blir preget av alt disse dager, film, spill jobb ALT mulig, man kan bli avhengi av så mye som gjør at man melder seg ut av befolkningen...wow er en av de, men så er alle andre mmorpg.....rpg spill er kjent for å drive deg inn i en annen verden, det er det spillutviklerne vill..

Lenke til kommentar
Wow er skummelt. Mange som spiller 5 timer+ om dagen. Da er det vel på tide å skaffe seg et liv?

6741197[/snapback]

 

Helt enig.. Det kan godt være det er 6 millioner WoW-spillere men det er langt ifra 6 millioner WoW-spillere som kaster bort livet sitt på dette. 5 timer i uken med WoW syntes jeg er mye, 5 timer daglig er ganske enkelt sykt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...