BigJackW Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hei Jeg har oppretta tabellene og databasen til seatmapen. Får fatal error: Fatal error: Cannot redeclare db_connect() (previously declared in c:\wamp\www\seatmap\config\shared_functions.php:7) in C:\wamp\www\seatmap\config\shared_functions.php on line 18 Funksjonen db_connect(): function db_connect() { global $sql_host; global $sql_user; global $sql_pass; global $sql_db; global $is_db_connected; $connect = mysql_connect($sql_host, $sql_user, $sql_pass) or nicedie("Connect: ".mysql_error()); $db = mysql_select_db($sql_db) or nicedie("DB_SELECT: ".mysql_error()); $is_db_connected = 1; return; } Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 det betyr at du har deklarert en funksjon 2 ganger, på linje 7 og 18. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Linje 7: global $sql_host; Linje 18: } Linje 7 er i samme funksjonen som 18, bare 18 er slutten på den. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 okey...jeg har kommet et steg lengre nå. funksjonen db_connect() ligger i fila shared_function.php i fila config.php blir fila shared_functions.php inkludert (require_once), og i shared_functions.php blir config.php inckludert. Da blir jo funksjonen 2 ganger. Så jeg miksa og triksa litt så fikk jeg det til, men nå får jeg noe annet rart :/ Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in c:\wamp\www\seatmap\config\shared_functions.php on line 154 Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in c:\wamp\www\seatmap\config\shared_functions.php on line 154 Fatal error: Call to undefined function getcurrentuserid() in c:\wamp\www\seatmap\config\shared_functions.php on line 188 Jeg skjønner ikke hvor brukeren ODBC kommer fra :S Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 ODBC står for Open DataBase Connectivity, og er en standard måte å kommunisere med databaser på. Det gjør at du kan kommunisere med en database på samme måte, uavhengig av databaseserveren. Det fungerer slik: Ditt progam --> ODBC Driver --> Databasen ODBC driveren oversetteren din generelle spørringer til databasespesifike spørringer. Jeg har aldri vært borti ODBC i PHP, men det finnes tydeligvis det og ja... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Men hvorfor vil den ikke connecte da ? Lenke til kommentar
JV Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Vil tro at du ikke har spesifisert noe username og passord til databasekoblingen... (using password: NO) er $sql_user, $sql_pass tomme? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Vil tro at du ikke har spesifisert noe username og passord til databasekoblingen... (using password: NO) er $sql_user, $sql_pass tomme? 6653858[/snapback] sql_user er ikke tom, men passord. Jeg har ikke noe passord på brukern, må jeg kanskje ha det ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå