Gå til innhold

skjermen blir mindre i spill!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjer det i oppløsninger mindre enn 1024x768 eller bare i spillet? Var sånn på en gammel maskin jeg hadde når jeg kjørte i mindre oppløsninger. Fordi skjermen kjører i lavere oppløsning enn det den støtter, blir ikke den fulle oppløsningen utnyttet, og derfor kjøres kun den nødvendige oppløsningen i et lite "vindu" mens pikslene sundt som ikke brukes er "deaktivert". Litt vanskelig å forklare, men sånn er det på noen LCD/flatskjermer.

På den nye laptopen jeg har blir bildet "strekt ut" så det fyller hele skjermen hvis jeg kjører i mindre oppløsninger. En ulempe er at bildet blir mer uskarpt, siden det er LCD (eller hva det er for noe).

Lenke til kommentar

det er en thinkpad R40 med radeon 7500.

i windows er oppløsningen 1400 x 1050 og dersom eg tar lavere enn dette, så får eg samme problemet. skjermbildet blir mindre og fyller ikkje heile skjermen.

i starcraft tipper eg det er 800x600 oppløsning som ikkje kan skiftes på. (ingen setup hvertfall)

så problemet er nok i windows og ikkje i SC.

korleis får eg skjermbildet tilpassa skjermen ? (det står allerede på "utvid windows-skrivebordet til denne skjermen" )

edit: det er samme problem som ":p" har. fikk du fiksa det på noken anna måte enn å kjøpe deg ny laptop ? :)

Endret av eXpanium
Lenke til kommentar
edit: det er samme problem som ":p" har. fikk du fiksa det på noken anna måte enn å kjøpe deg ny laptop ? :)

6649228[/snapback]

I innstillingene for skjermkortet var det en innstilling som strekte ut bildet. Det fikk cs til å se helt forferdelig ut og lagge sykt, så jeg satt det tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...