Bearar Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hei Jeg lurer på hvorfor jeg ikke får åpnet internettsider i internet explorer lengere. Det fungerte før, men ikke nå lenger. Jeg får opp den velkjente "Siden kan ikke vises" på hver side jeg prøver å gå inn på. Det fungerer derimot perfekt i FireFox. ps: ikke si at jeg skal fortsette å bruke firefox. Jeg vil vite åssen jeg fikser det. på forhånd; takk! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Ville nok tatt en grundig spyware sjekk. (Windows defender, Spybot search & Destroy, Ad-Aware) og sett om ikke det gjorde susen. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Skal prøve det du sa, Carnifex. Takk for raske svar. Setter pris på det. Men hvor får jeg tak i Windows defender? Gratis? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Det hjalp ikke. Noen andre tips? jeg får opp en feilmelding hver gang jeg starter maskinen. kan det ha noe å si? jeg skal prøve å legge inn feilmeldingen her, må bare restarte først. Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Funker andre nettlesere, eller er det problemer med all surfing? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Dei gongene eg har opplevd noko slikt, er når det har vore krøll med tilkoblingane ("Verktøy" --> "Alternativer for Internett" --> "Tilkoblinger"), eller at programmet arbeider i fråkobla modus ("Fil" --> "Arbeid frakoblet" er aktivert). Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Har bare FireFox og IE. FireFox fungerer fint, mens IE vil ikke fungere. Her er feilmeldingen jeg får opp på hver oppstart. Setter pris på om dere vet hvordan jeg kan få den vekk eller om den har noe med IE å gjøre. Endret 10. august 2006 av Mr.NorBits Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Et raskt søk (google) på mwsbar gir følgende: "Mwsbar.dll is an IE Browser Helper Object used by adware WeSearch to add an IE toolbar to provide search features, and hijack browser search requests to its controlling servers run by MyWay." Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Du må passe på hvor du klikker mann... Helt klart at dette er en form for spyware/adware. Erfaringsvis klarer ikke Ad-aware og lignende å fjerne de mest plagsomme. Du bør nok google litt på mwsbar.dll Ellers er dette ett sted du kan ta en titt. Du vil nok trenge verktøyet HijackThis som du f.eks. kan laste ned fra download.com (søk på Hijackthis). Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Jeg tror jeg har fått hjernet det WebSearch greiene nå. Får ihvertfall ikke opp den feilmeldingen under oppstart lenger. Men IE vil fortsatt ikke åpne sider. Så jeg hadde håpet på at noen av dere kunne gitt en forklaring på hvordan det skal se ut på "Tilkoblinger" i IE. Om det har noe å si, så har jeg bredbånd fra Telenor. Setter virkelig pris på dere som tar dere tid til å hjelpe meg. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Med mindre du har det gamle Telenor-oppsettet med PPPoE skal det ikke stå noe spes. i Tilkoblinger. Dvs. at det normalt skal stå "Never Dial a connection" (husker ikke eksakt hva det står på norsk). Sjekk også lan-innstillingene at det ikke er satt opp noen proxy-server. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Da var det rart det ikke fungerer. For det står slik du sier. Men hva om jeg har det gamle oppsettet med PPPoE da? Hvordan vet jeg om jeg har det eller ikke? Og hva er det egentlig? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Da var det rart det ikke fungerer. For det står slik du sier. Men hva om jeg har det gamle oppsettet med PPPoE da? Hvordan vet jeg om jeg har det eller ikke? Og hva er det egentlig? 6654864[/snapback] Hvis du har det gamle opplegget så er boksen fra Telenor konfigurert som et modem og du må bruke brukernavn (den primære e-postadressen din) og tilhørende passord for å koble deg opp. Dette kan enten være satt opp via et program du har fått fra Telenor eller manuelt som en Dial-up-liknende oppkobling. Du kan se på nettverksinnstillingene om du har en slik oppkobling. Jeg tviler på at dette er problemet siden du sier det funker med Firefox. Hvis du aldri har brukt passord for å koble deg opp har du ikke det gamle oppsettet. Endret 11. august 2006 av Pengu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå