CWalken Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 4 fete dager på fjellet og i skogen på sykkel. Det frister lite å rase rundt på stiene med D200, 12-24mm og SB-800 i ryggsekken, så det ble ikke mer enn noen timer fotografering. Litt går det an å treffe læll (klikk for større versjon) Resten ligger på http://jonare.wordpress.com/2006/08/09/are...in-mayhem-2006/ Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Bilde 1 er virkelig driv i. Pano pluss blits er effektivt Det andre blir for meg veldig statisk av en eller annen grunn selv om det åpenbart er er en situasjon preget av fart. Litt for tilfeldig komponert også. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Auda. Jeg ser at jeg ikke helt har truffet med croppingen av nr 2. Egentlig bare skogsbildet jeg har behandlet i fullt alvor, men skal prøve å se på det i løpet av ettermiddagen. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Bilde 1 er toppkvalitet, den uskarpe bakgrunnen og skarpheten i bildet, de fine fargene, treffer komposisjonsmessig, fart og spenning ! Bilde 2 har du truffet med skarphet i motivet, det er et luftig svev som absolutt fortjener et bilde, kanskje det er luftig nok til å tas fra siden, så ville det kanskje bli mer spennende. Fint bilde syns jeg. Det lukter forøvrig Nordmarka uten at jeg er sikker. Har syklet en god del der iallefall. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg likte nå dette bildet bedre enn de du la ut i førsteposten. Men av de to der, var det øverste best. Veldig bra. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Det første bildet er glimrende. Her har du truffet med alt, inkl. panorering. Imponerende. To`en er også fint, men når ikke opp til det første bildet Lenke til kommentar
wiley Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Det første bildet var rett og slett imponerende, glimrende panorering. Hvor lang lukkertid er brukt? Bilde 2 framstår som litt livløst og statisk med den midtstillingen. Med en annerledes beskjæring blir det kanskje mer fart og retning i bildet. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Bøyer meg i støvet for panoreringen på førstebildet jeg og, perfekt lukkertid og herlig fartsfølelse! EDIT: Å kutte mye på begge sider av bilde nummer to tror jeg ville ha gjort det langt bedre Endret 10. august 2006 av Fulgu Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Skogsbildet er tatt på 1/80s og er med vilje et lite hakk undereksponert [edit: med tanke på bakgrunnslyset, ikke blitzlyset]. 15mm og SB-800 avfyrt på 1/4 styrke og holdt til høyre for kameraet og pekende innover, slik at jeg slapp stygge "blitzspor" bortover bakken. Jeg tok en god slump bilder på denne stien, men dette ble spesielt effektivt grunnet det sterke baklyset himmelen bak trærne gir. Vidvinkelen bidrar også til effekten. Bilde nr 2 er med fordi jeg har lagt til meg vanen å inkludere "støttebilder" i pressebruk. Det er på ingen måte like interessant, men det kan overleve og forhåpentligvis tilføye til helheten når det står sammen med sterkere søsken. Men det gir mer mening på en avisside enn her. Edit: Vinkelen bakfra var eneste alternativet hvis man ville slippe unna hæslige bakgrunner. Alle bildene er tatt i Åre, Sverige under Mayhem-festivalen forrige uke. Åre Bike Park Mayhem Endret 16. august 2006 av CWalken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå