M.I.K.E Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hei alle, jeg er veldig usikker på hva jeg vil studere, jeg vil gjerne få noen tips på hva slags studier som er til å satse på, med tanke på lønn, arbeid og framtid. Jeg kunne tenkt meg noe innenfor data,reise eller eiendom. Jeg er erfaren når det gjelder data, og jeg liker salg. Akkurat nå sitter jeg med en vanlig generell studio kompetanse 3årig vgs idrett. Mest lyst på en utdannelse som ikke varer mer en 3 års høyskole eller universitet. Håper for svar takk på forhånd Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hva med eiendomsmegler? Da får du jobbe både med eiendom og salg. Informasjon om studiet finner du her. Lenke til kommentar
M.I.K.E Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 jo det har jeg tenkt på, er det lett å få jobb når man er ferdig utdannet? Er det noen andre studier? data ingeniør privat? Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 jo det har jeg tenkt på, er det lett å få jobb når man er ferdig utdannet? Er det noen andre studier? data ingeniør privat? 6650147[/snapback] Hva mener du? Å ta dataingienør ved en privatskole? Hvorfor ikke ta det ved en vanlig, gratis skole? Dataingienør-studiet ved HiB. Lenke til kommentar
M.I.K.E Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 jo det har jeg tenkt på, er det lett å få jobb når man er ferdig utdannet? Er det noen andre studier? data ingeniør privat? 6650147[/snapback] Hva mener du? Å ta dataingienør ved en privatskole? Hvorfor ikke ta det ved en vanlig, gratis skole? Dataingienør-studiet ved HiB. 6651032[/snapback] Jeg har ikke 180 studiepoeng, eller 2 FY og 3 MX. For å komme inn på gratis skole. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 180 studiepoeng er det du får gjennom de tre årene på HiB. Du kan uansett ikke begynne før neste år (hvis du ikke finner en plass på restetorget), så hva meg å ta realfagkurs i vårsemesteret på HiB? Da får du matte og fysikk nok til å komme deg inn på dataingeniør@HiB. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 hvis du tar det kurset tror jeg du er garantert plass også.. er det ikke slik? leste forresten at det var flere som var eiendomsmegler her i norge enn det var folk i millitæret... hva nå enn det betyr. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hadde han tatt forkurs hadde han vært tilnærmet garantert plass. Er ikke sikker med realfagskurset, men helt umulig er det ikke. Lenke til kommentar
M.I.K.E Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Hvordan er det med forkurset, hvor lenge varer det, hva koster det? når melder man seg? Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Vil du bli ingeniør? I teknologiens tidsalder vil det alltid være behov for dyktige og kreative ingeniører. Men ingeniørutdanning er ikke som alle andre utdanninger. Inngangsbilletten er fordypning i matematikk og fysikk. Høgskolen i Bergen tilbyr derfor et halvårig realfagkurs (forkurs) for deg som har generell studiekompetanse eller realkompetanse, men som mangler realfaglig fordypning. Kva blir du kvalifisert for? Alle som består realfagkurset er garantert studieplass ved ingeniørutdanningen ved Høgskolen i Bergen. Det kan imidlertid ikke gis garanti om opptak til bestemte linjer/studieretninger. Bestått realfagkurs kan også kvalifisere for opptak til ingeniørutdanning og/eller maritim høgskoleutdanning ved andre høgskoler. Link. Edit: Riktig kurs. Endret 11. august 2006 av Fatty Lenke til kommentar
M.I.K.E Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Har ringt og hørt om forkurset, fantes ikke mer plass på nio, men det gjorde det på nith. der kostet det 20000kr for pr semester. Og fristen er nå til mandag 14.08.06. Ganske lite tid for å bestemme meg, nå er jeg ikke den glubeste i matematikk eller fysikk for den sakk, om dette er waste of money eller ikke er vanskelig å svare på. Hva mener dere jeg bør gjøre ? skal jeg gå får det? eller er det dyrt og kan bli veldig vanskelig? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) dobbelpost, det er teit det Endret 11. august 2006 av jalejale Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 du sier selv at du ikke er den glupeste i matematikk, dermed kan det nok bli litt vanskelig, men du er jo tross alt der for å lære noe. dette kurset varer i et halvt år. dama mi skal gå på et kurs som begynner nå til mandag og skal gi henne litt innledning til matten hun kommer til å få på studiet, bare som en oppfrisker, det kurset varer i en uke og koster 1200kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå