mac9000 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Noen som vet hvordan man får fram et program som er innstallert i windows xp som gjør at man kan chatte med andre i nettverket. Det var en gutt som snakket til meg med det programmet en gang men jeg husker ikke hvordan jeg startet det. Lenke til kommentar
vegkaar Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) du har jo gode gamle cmd da:p Gå til Start->Kjør Skriv: cmd Trykk OK kommando: "net send" "ip adresse" "melding" F.eks net send 192.168.1.35 hallo! Gjør på? Meldingen kommer frem på skjermen til mottakeren i et grått vindu;p Endret 10. august 2006 av vegkaar Lenke til kommentar
vegkaar Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Men det fins også programmer for å chatte over LAN http://www.leadmind.com/ http://www.softpile.com/Internet/Phone_Cha...4575_index.html http://messenger.softros.com/ http://lan-chat.srimax.com/ http://www.vypress.com/products/chat/ Endret 10. august 2006 av vegkaar Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 du har jo gode gamle cmd da:pGå til Start->Kjør Skriv: cmd Trykk OK kommando: "net send" "ip adresse" "melding" F.eks net send 192.168.1.35 hallo! Gjør på? Meldingen kommer frem på skjermen til mottakeren i et grått vindu;p 6649072[/snapback] Denne fungerer ihvertfall ikke hos meg.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 du har jo gode gamle cmd da:pGå til Start->Kjør Skriv: cmd Trykk OK kommando: "net send" "ip adresse" "melding" F.eks net send 192.168.1.35 hallo! Gjør på? Meldingen kommer frem på skjermen til mottakeren i et grått vindu;p 6649072[/snapback] Denne fungerer ihvertfall ikke hos meg.. 6649129[/snapback] Start->Kjør Skriv: services.msc Bla til "Messenger" og start denne. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Er vel avhengig av at dama også starter denne tjenesten osv og hun spiller wow så på den maskinen kommer jeg ikke til. Å få henne til å lære dette vet jeg ikke engang om hun vil vurdere. F.eks PopMessenger er nok et bedre alternativ for henne.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Er vel avhengig av at dama også starter denne tjenesten osv..6649252[/snapback] Dersom hun har winXP SP2, så ja. Det tar riktignok 2 sekunder å gjøre. ..og hun spiller wow så på den maskinen kommer jeg ikke til.6649252[/snapback] Sover hun aldri, og tar hun aldri pauser? Å få henne til å lære dette vet jeg ikke engang om hun vil vurdere. 6649252[/snapback] Hun har lært seg bruk av /1, /2, /3, /4. /5, /r, /g, /o, /w, /p, /r, /ra, /rp osv. allerede (og dette er kun til forskjellig snakking i wow), så jeg tror nok hun klarer å sende en net send med litt innsatsvilje. Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Netsend er noe forbanna møkk. Det er det første programmet jeg blokkerer når jeg reinstallerer Windows. Hvorfor tar dere ikke å laster ned MSN Messenger eller Windows Live Messenger, så kan dere snakke over lan så mye dere vil. Skal ikke være vanskeligere enn å gå til msn.com og laste ned, installer på begge maskinene og legge opp kontoene da, så klart. Vanskeligere er det ikke. Logg på og chatt så mye dere orker og vil. Er ikke alle som får til akkurat det der, det har jeg veldig bred erfaring med, så det er ofte at jeg må både legge inn og sette opp konto til folk, men de fleste klarer det selv. Endret 10. august 2006 av wil Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Netsend er noe forbanna møkk. Det er det første programmet jeg blokkerer når jeg reinstallerer Windows. 6649432[/snapback] QFT. Fremdeles går ikke msn over lokalnettverket? Lenke til kommentar
vegkaar Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 msn går ikke over lokalnettverket nei. Men vist saken er slik at du vil sende meldinger til dama di mens hun spiller, vil jeg anbefale deg å laste ned et program som heter Xfire. Vist du sender melding til dama di mens hun spiller vil hun ikke merke at du gjør det mens hun spiller. Bruker du xfire derimot vil hun høre pling eller noe sånn i spillet når hun mottar en melding. Programmet har også en sånn hurtigtast (F8) elns så hun kan chatte mens hun spiller. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Er det ikke mye enklere å gå bort og snakke med hverandre...? Lenke til kommentar
wilai Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 fikk net send spam når eg hadde sp1 og da var messenger ukjent for meg! anbefale ikkje for bruk uten brannmur Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Neimen, who cares om det er over lokalnett eller ikke da. Skjønner ikke poenget jeg. Det er ikke noe forskjell om du chatter med den du sitter ved siden av om du sitter med MSN eller Netsend. Du kan skrive akkurat det samme liksom. Riktignok får du ikke bilder og sånn stasj når du bruker netsend da, men. Men forslaget til kjekkulf må jo være det beste eller, hvis man sitter 3-5 meter fra hverandre kan man jo snakke med hverandre da også. Det skulle vel bli toveis kommunikasjon det Men tilbake til hva som er poenget med Nettverks chat, og hva som er så galt med å bruke MSN/WLM til nettverkschat? ja bortsett fra at MSN/WLM er noe forbanna møkk da så klart. (Kan faktisk ikke bli sagt for ofte) Endret 10. august 2006 av wil Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Neimen, who cares om det er over lokalnett eller ikke da. Skjønner ikke poenget jeg. 6652048[/snapback] Siden han spesifikt spurte etter dette (ref: tittel), må man regne med å få svar som svarer på dette. Kunne kanskje hende at dette var til bruk på et internt nett uten internettilgang? På den annen side; hun spiller jo WoW, så hun må vel ha internettilgang. Da bør man definitivt bruke noe annet enn Net Send. Lenke til kommentar
vegkaar Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 jaja... men med msn messenger merker du ikke at noen sender deg melding mens du er inne i et spill. derfor anbefaler jeg Xfire som sagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå