Gå til innhold

Tråden for gjerrigknarker

Neppe

Anbefalte innlegg

Verken dassen eller dusjen bruker strøm.. Bruker vel en trykk mekanisme.. Mister man strømmen i huset kan man forsatt flushe.. Er vel det offentlige anlegget som setter trykket du får i springen på.

eneste med dusj er at det koster penger og strøm ved å varme opp vannet..

Så ta dere en kald dusj, mye penger å spare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du skal kjøpe brus som koster 12 kr elr no med pant og har bare ti kroner.. velg alltid den kassa hvor en fra motsatt kjønn sitter. Og når han sier 12kr ser du så søtt på han som mulig og sier: " åj, jeg har vist bare ti kroner jeg" mens du rekker den bort til han...Funker alltid, og 2kr spart :p

6647237[/snapback]

det er bare slum. skal man spare penger får man gjøre det på ærlig vis

Lenke til kommentar

- Lån filmer på biblioteket og kopier dem.

- Ta mange smaksprøver på butikken.

- Få mat med holdbarhetsgarantien til Kiwi.

- Tynn ut bensinen med vann

- Bland ut maten med sagflis

- Barber deg en gang i uken eller sjeldnere

Edit: Å brenne paller er ikke lurt nei, er noen kroner i pant på dem. Lastebilsjaførene som leverer varer på jobben her har alltid styr på hvor mange paller de leverer :D

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
men spare dusj bør du ligge langt unna. Finnes ikke noe som irriterer meg like mye som sparedusj. Føler at jeg må stå over dobbelt så lenge i dusjen for å bli "like ren" som med en vanlig dusj.

Det er nesten så ille at jeg tar med eget dusjhode når jeg er ute å reiser :p

Fy faen, du vet ikke hvor enig jeg er med deg der! Det og dusjforheng :mad:

Håper da virkelig det er kasserte paller du bruker til å fyre med. Hvis jeg ikke husker helt feil er det 100kr i pant for en Euro-pal palle.

6648768[/snapback]

:!:

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Verken dassen eller dusjen bruker strøm.. Bruker vel en trykk mekanisme.. Mister man strømmen i huset kan man forsatt flushe.. Er vel det offentlige anlegget som setter trykket du får i springen på.

eneste med dusj er at det koster penger og strøm ved å varme opp vannet..

Så ta dere en kald dusj, mye penger å spare.

6649263[/snapback]

Dusjen er faktisk det som bruker omtrent mest strøm i de fleste husstander

Lenke til kommentar

Skift til det billigste mobilabonnementet, selv om SMS-prisen bare er 3 øre lavere. Ring til den nye operatøren og si at du er interessert. Når operatøren sier det koster 200 kr i innmelding sier du at du ikke er interessert likevel. Da er det bare å håpe på at operatøren sier "Da skal vi se om vi kan ordne de slik at du får gratis innmelding". :cool:

Lenke til kommentar

Ifølge Enøk-hjulet så er oppvarming med panelovner ol. det som vi klart bruker mest på i løpet av året. På andreplass kommer varmtvann, med belysning ganske nærme på en tredjeplass.

Man burde kanskje ta dette som utgangspunkt hvis man ønsker å spare en del.

Bytte til billigere oppvarming hvis mulig, samt senke temperaturen med et par grader. Slå ned temperaturen litt på varmtvannsberederen og slå av lys når man ikke er i rommet er nok noe som faktisk vil kunne merkes i lommeboken ( ... i motsetning til å være gnien på bæreposene)

Endret av tZar
Lenke til kommentar
Når du skal kjøpe brus som koster 12 kr elr no med pant og har bare ti kroner.. velg alltid den kassa hvor en fra motsatt kjønn sitter. Og når han sier 12kr ser du så søtt på han som mulig og sier: " åj, jeg har vist bare ti kroner jeg" mens du rekker den bort til han...Funker alltid, og 2kr spart :p

6647237[/snapback]

Tror nok bare det gjelder i ditt tilfelle ( :love: ) Funka ikke til meg :roll:

Lenke til kommentar

6647237[/snapback]

Tror nok bare det gjelder i ditt tilfelle ( :love: ) Funka ikke til meg :roll:

6649799[/snapback]

Merkelig greie det der, funker for meg på gutter men ikke på jenter... hmm... Er selvsagt gutt da... :ermm:

Og et godt tips for oss gjerrigknarker er å bruke gjerrigknark.no flittig...

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Edit: Å brenne paller er ikke lurt nei, er noen kroner i pant på dem. Lastebilsjaførene som leverer varer på jobben her har alltid styr på hvor mange paller de leverer :D

6649597[/snapback]

Det er fordi de gjennbrukes MEN det er ingen returordning hvor mannen i gata kan levere de inn for å få penger lengere.

Jeg får mine fra en butikk som ellers kaster de som ikke jeg henter.

Lenke til kommentar

Nei, med diesel. Ja, det går faktisk an, i allefall hvis man har en eldre bil. Ca. 1/3 med diesel burde gå greit, i allefall om sommeren. Avgiftsfri diesel koster vel ikke mer enn 7,50 for literen.

6649783[/snapback]

Ville ikke satsa på å kjørt på avgiftsfri diesel akkurat... Får en heftig bot hvis du blir tatt med det :thumbdown: Heller ikke no' særlig og blande ut bensinen med vann, da vannet vil utvide seg temmelig mye da det går over til vanndamp inne i motor'n

Endret av Haddock
Lenke til kommentar

Nei, med diesel. Ja, det går faktisk an, i allefall hvis man har en eldre bil. Ca. 1/3 med diesel burde gå greit, i allefall om sommeren. Avgiftsfri diesel koster vel ikke mer enn 7,50 for literen.

6649783[/snapback]

Ville ikke satsa på å kjørt på avgiftsfri diesel akkurat... Får en heftig bot hvis du blir tatt med det :thumbdown: Heller ikke no' særlig og blande ut bensinen med vann, da vannet vil utvide seg temmelig mye da det går over til vanndamp inne i motor'n

6650411[/snapback]

Nå har ikke jeg særlig peiling, men for det første: sjekker de om du kjører med avgiftsfri diesel når det er bensinmotor? Går det an å se at det er avgiftsfri diesel når den er blandet med 2/3 deler bensin?

Er det noen som har prøvd dette? Hvordan påvirker dette motoren og drivstofforbruk?

Lenke til kommentar

Sjekker jo egentlig ikke personbiler i det heletatt hvis det ikke er sterk mistanke, går for det meste på trailere, men man vet jo aldri :p Ganske kraftig fargestoff i avgiftsfri diesel, så det setter seg nok i tanken, bensinslanger og dyser hvis man har hatt det på tanken en gang i tida opptil en mnd. eller mer, er ikke 100% sikker, men vet ikke hvordan det blir med bensin blanding. Uansett ikke bra og blande i bensinen, kan fort få rådebank av litt diesel på en bensin motor...

Lenke til kommentar
Håper da virkelig det er kasserte paller du bruker til å fyre med. Hvis jeg ikke husker helt feil er det 100kr i pant for en Euro-pal palle.

6648768[/snapback]

Tror ikke det er så mye å få for en palle lenger. Det er flust av paller på markedet. Mange steder har de så mange paller at de ikke vil ta imot om de får dem gratis engang.

6648962[/snapback]

Er stort sett europaller jeg fyrer med.

Returordninga der man kunne få penger for de er opphørt men det er jo tross alt 25 kg ved pr. palle.

6648965[/snapback]

Ikke hos linjegods :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...