Gå til innhold

Tråden for gjerrigknarker

Neppe

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sett en stikkontakt til doen men :dontgetit: Hvor kobles strømmen da? Eller, hvor sitter pumpa elns?

6647306[/snapback]

Hvor er ledningen i dusjen da ?

6647312[/snapback]

Det var ikke det jeg spurte om da, dere som sa den brukte strøm burde klare å vite hvor den kommer fra eller hvor den kobles til.. : )

men jeg aaaner ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skyt meg hvis jeg tar feil, men doen fylles vel av vanntrykket i røret. Hvis du ikke har privat vanntilførsel med pumpe, betaler du ikke ekstra for dette i Norge.

Forøvrig er det digg og sløse penger. Gjerrigknarker er irriterende og kjedelige.

Lenke til kommentar

Besøk 5-6 forskjellige matbutikker for å sammenligne priser og kampanjetilbud, planlegg ukens meny utifra dette og handle så inn alt du trenger.

Handle kun èn gang i uken, og planlegg hva du skal ha. Da unngår du mange unødvendige impulskjøp, og får brukt opp alt du kjøper. Vi kaster utrolig mye mat i Norge.

Bytt strømleverandør, sjansen er stor for at noen er billigere, og skru av lamper og lignede når du forlater et rom.

Slutt å drikke brus/saft, vannet i krana er både "gratis" og forfriskende.

Frys ned halve brødet du kjøper, det er jo sjeldent at man spiser opp hele. Evt. bak selv.

Selg bilen og kjøp deg en god sykkel, da sparer du masse penger og kommer i kjempeform samtidig. Da slipper du jo til og med utgifter til treningsstudio.

Dropp avisabonnementet, det meste er jo gratis på nett. Internett MÅ man jo uansett ha. :)

Lån bøker på biblioteket. --> Gratis underholdning!

Selg/bytt gamle bøker eller cder og spill. --> Gratis underholdning!

Kjøp klær på Fretex. Forøvrig er det smart å kjøpe litt dyrere kvalitetsklær, dette lønner seg i lengden da de varer mye lengre.

Lag vin selv, eller kjøp heimert :)

det jeg kommer på sånn i farten...

Lenke til kommentar
Hvis man virkelig føler det er mye å tjene på 50-øringer, så kan man si nei når de spør om du skal ha pose, for så å si; "Unnskyld men jeg tror jeg trenger en pose allikevel.."

Da pleier de som regel ikke kreve 50øre av deg.. Litt av en gevinst heh?! :p

6647189[/snapback]

Eller en kan bruke ryggsekk og si nei når de spør etter pose. Hvis de ikke spør så kan det jo være en ide å spørre etter pose for da vil de stort sett ikke kreve 50 øre.

-Drikk vann

6647271[/snapback]

Ikke kjøp vann på flaske for bare å drikke det, fyll opp igjen fra springen.

Pant flaskene dine. Jeg gidder ikke å grave i søppelkasser og slikt etter flasker, men mine egne flasker panter jeg.

Endret av pertm
Lenke til kommentar

Greit nok at man skal spare og slikt. Skru av lyset i rom du ikke er i, skru pcn av når du ikke bruker den, sjekk prisen i mange butikker før du handler er alle gode tips, men spare dusj bør du ligge langt unna. Finnes ikke noe som irriterer meg like mye som sparedusj. Føler at jeg må stå over dobbelt så lenge i dusjen for å bli "like ren" som med en vanlig dusj.

Det er nesten så ille at jeg tar med eget dusjhode når jeg er ute å reiser :p

Jeg sparer mange tusen i året på å fyre med paller istedenfor strøm.

Har et strømforbruk på 6000KWH pr. år på ei 83 kvadrat leiligheten som jeg ene og alene fyrer med gratis ved.

6648732[/snapback]

Håper da virkelig det er kasserte paller du bruker til å fyre med. Hvis jeg ikke husker helt feil er det 100kr i pant for en Euro-pal palle.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Jeg går som barn på bussen, står på mitt om at jeg er 15, selv om bussjåføren ikke tror meg i starten. Halv pris. :)

Venter også alltid med å kjøpe klær til det er salg, noe det er ganske ofte.

Når mobilen begynner å få lite batteri, drar jeg over til kjæresten min, overnatter og lader telefonen der. Samtidig får jeg både middag og frokost, penger spart. :)

Lenke til kommentar
Selg bilen og kjøp deg en god sykkel, da sparer du masse penger og kommer i kjempeform samtidig. Da slipper du jo til og med utgifter til treningsstudio.

Moped er også utrolig mye billigere enn bil, hvis man klarer seg med det. Scooteren min går nesten 300 kilometer på 7,2 liter.

Lenke til kommentar
Håper da virkelig det er kasserte paller du bruker til å fyre med. Hvis jeg ikke husker helt feil er det 100kr i pant for en Euro-pal palle.

6648768[/snapback]

Tror ikke det er så mye å få for en palle lenger. Det er flust av paller på markedet. Mange steder har de så mange paller at de ikke vil ta imot om de får dem gratis engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...