Gå til innhold

Dele serveren med naboen....

roglia

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Har en litt eldre pc som eg skal bruke som server (XP Prof) Er det noen som kan fortelle meg hvordan man setter opp domene server?? Eller er det andre måter og gjøre det på?

Denne serveren skal eg dele med naboen sånn at han får tak i musikken min men eg har en del andre ting som eg ikke vil han skal få innsyn i som for eks. bilder og sånt. Har heller lite lyst til å ha passord hver gang eg skal inn på mine pcer - går det an?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og hå!

Har en litt eldre pc som eg skal bruke som server (XP Prof) Er det noen som kan fortelle meg hvordan man setter opp domene server?? Eller er det andre måter og gjøre det på?

Denne serveren skal eg dele med naboen sånn at han får tak i musikken min men eg har en del andre ting som eg ikke vil han skal få innsyn i som for eks. bilder og sånt. Har heller lite lyst til å ha passord hver gang eg skal inn på mine pcer - går det an?

6646967[/snapback]

Tror du trenger en versjon av Windows 2003 for å kjøre domeneserver. Hvis du tenker på windows-domene, og ikke internettdomene.

Du kan høyreklikke på mappene i WinXP som du vil dele og velge deling, tror jeg det er. Da velger du self ikke Mine Bilder. Tror naboen da kan koble seg til hvis dere er i samme arbeidsgruppe.

Lenke til kommentar
Hei og hå!

6646967[/snapback]

Tror du trenger en versjon av Windows 2003 for å kjøre domeneserver. Hvis du tenker på windows-domene, og ikke internettdomene.

Du kan høyreklikke på mappene i WinXP som du vil dele og velge deling, tror jeg det er. Da velger du self ikke Mine Bilder. Tror naboen da kan koble seg til hvis dere er i samme arbeidsgruppe.

6648778[/snapback]

Det er Windows Domene eg mener ja.

Lenke til kommentar
Sett opp windows XP.

Installer en FTP server av ett eller annet slag.

Lag en konto til naboen din, der du deler han musikken din.

Lag en konto til deg selv, der du deler alt. Da må dere være på samme nettverk, ellers må du forwarde i routeren.

6657609[/snapback]

Har du mulighet til å utdype dette litt nærmere.... hvordan installere en ftp server, hvor kan eg laste ned software, osv.

En ting til.... når man bruker ftp server kan man da bruke windows mediaplayer og få listet opp all musikken som er på serveren da, det må være slik at hver gang naboen starter for eksempel mediaplayeren så er musikken der. Det er ikke snakk om at han skal kopiere musikken inn på sin egen pc?

Endret av roglia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...