Xenofil Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg har tenkt å prøve linux (for første gang), og har akkurat installert ubuntu på filserveren. Jeg har ikke peiling på linux i det hele tatt, og lurer på om jeg kan bruke mine 2 200gig disker med NTFS format i linux. Jeg finner Drive 1 og 2 i filutforskeren, men får feilmld 'unable to mount the selected volume'.. På disse diskene ligger all musikken min, så får jeg ikke tilgang fra ubuntu så er det rett tilbake til xp igjen Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hei du Les denne posten jeg lagde for litt siden, den handler om ca det samme Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 https://help.ubuntu.com/ubuntu/desktopguide...ns-booting.html Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 de fleste distroer leser ntfs ... men du har ingen endrings muligheter før nå i nyere tid Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Testet Ubuntu i går og den hadde ingen problemer med og lese NTFS Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 det er de kjekke med ubuntu , alt funker OutOfTheBox Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) det er de kjekke med ubuntu , alt funker OutOfTheBox 6653763[/snapback] Nåja...Etter en times tid med manual- og forum lesning klarte jeg å laste den ene ntfs disken. Den andre ville ikke Men jeg fikk fortsatt ikke tilgang til disken fra kontoen min før etter en times tid til med prøving og feiling. Så hittil har jeg brukt et par timer bare på å få tilgang til den ene disken.. Jeg tør ikke tenke på hvor mye pes det vil bli å dele disse i nettverk, eller sette opp ftp/vnc osv. Appropos vnc, så fant jeg en vnc tjener i den online legge til/fjern tjenesten deres..alt gikk fint med installasjonen, men jeg fant pokker ikke ut hvordan jeg starter/konfigurer tjeneren. Det var ei heller noen hjelperfiler mefølgende programmet. Jeg er ikke spesielt dum, men total noob på linux . Så å si til Hvermansen at alt funker 'OutOfTheBox' mener jeg bestemt er å ta vel hardt i. Å se min far på 50 prøve seg på linux kunne blitt bra fredagsunderholdning Er akkurat ferdig med win2000 installasjonen nå. Kanskje jeg gidder ta en grundigere titt på linux ved en senere anledning. Først og fremst vil jeg ha tilgang til all musikken min igjen Endret 16. august 2006 av Xenofil Lenke til kommentar
Thore Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Test denne guiden, jeg har selv brukt den i breezy & dapper den er gammel men den fungerer like bra ennå ntfs-fuse Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) VNC er allerede installert (System - preferences - remote desktop og klient på Application - Internet - Terminal server client). NTFS-diskene skal ligge på skrivebordet. Du lastet ned Ubuntu Dapper? Endret 16. august 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå