Gå til innhold

Ipfilter m/ cookie for include funksjon?

Anbefalte innlegg

Sitter egentlig og lærer meg PHP for tiden, men trenger litt hjelp da jeg enda ikke er så god på dette. Jeg skal ha en kjapp lyd på en webside, (ingen innvendinger selvom lyd er fyfy) men denne lyden vil jeg kun at skal bli spilt av annenhver dag en bruker titter innom siden.

Om brukeren får en cookie på maskinen sin er det greit, og om det kun blir et ipfilter er det også greit.

Såvidt jeg har fått med meg kan jeg jo her bruke både echo og include for å få med lyden i html, det er ett fett for meg hva jeg bruker. HTML'en som trengs har jeg selv.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpen!

En lyd på ca. 4-6 sekunder en gang annenhver dag må folk tåle. Jeg liker det ikke selv, men arbeidsgiveren min vil veldig gjerne ha det, selvom jeg har snakket om at mange lukker nettleseren med en gang de hører lyd. Målgruppen er folk som er 40år+, disse tror jeg er litt mer positivt innstilt til lyd enn oss i den yngre garde.

Lenke til kommentar

Jeg får en feil når jeg bruker

setcookie("Lydcookie", "Whatever", time()+172800); 

...

Feilmeldingen: Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at I:\PHP\xampp\xampp\htdocs\test\index.php:6) in I:\PHP\xampp\xampp\htdocs\test\index.php on line 18

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
setcookie sender en header, og headers må sendes før alt annet output.

6666204[/snapback]

Har lest litt på det her, men skjønner ikke helt hva det vil si.

Jeg prøvde å sette php-stykket helt øverst i php dokumentet , det funket ikke, prøvde å sette setcookie over echo men det funket heller ikke. Skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Hva mener du med at det ikke funker å ha echo etter setcookie?

6666627[/snapback]

Funker det, men jeg den hjalp ikke på problemet mitt å endre rettefølge på setcookie og echo.

ob_start() i toppen på php fila og ob_flush() i bunnen, så funker det ;)

6667306[/snapback]

Slang inn <?php ob_start() ?> _helt_ øverst i php fila (som er en stor webside) og <?php ob_flush() ?> _helt_ nederst så funka det. Takker og bukker!

Om noen vil kan de godt forklare hvorfor det hjalp, siden jeg prøver å lære meg dette. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...