Patton Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hallo, Vi deler paa en NPort 5210 som har 2 virtuelle COM porter tilgjengelig for alle maskiner i nettverket. Naar en av PC'ene i nettverket oensker aa bruke en av disse COM portene, kobler COM port driveren seg per tcp/ip paa NPort, og vips, saa er COM porten tilgjengelig for kommunikasjon. Andre maskiner som vil bruke denne COM porten faar foerst tilgang saa snart den er ledig. Dette fungerer perfekt med alle maskiner, bortsett fra en. Saa snart Windows XP har bootet og har nettverkstilgang, kobler den seg paa NPort og sperrer en COM port. Ingen av PC'ene i nettverket, eller maskina selv, kan bruke denne COM porten. Jeg har forsoekt aa resette NPort, men datamaskina er persistent og sperrer COM porten saa snart som mulig. Jeg har gaatt gjennom prosesslisten i TaskManager, og jeg har til naa ikke funnet ut hva som er grunnen til at maskina sperrer COM porten (sjekket alt mellom himmel og jord, Firewall, Antivirus, osv.). Jeg har til og med proevd aa deinstallere driveren, men til ingen nytte. Det overrasket meg allermest. Jeg har en foelelse at WinXP paa den maskina driver med noe koedd, uten at vi kan gjoere noe med det. Saa, det jeg trenger hjelp til, er om noen vet om programvare som kan sjekke hvilke prosesser som aksesserer de forskjellige COM portene, for noe maa det jo vaere. Eller kanskje enda bedre, er det mulig aa lukke allerede aapnede COM porter, eller forhindre at noen COM porter blir benyttet? Eneste loesningen hittil er aa trekke nettsverkkabelen eller slaa av PC'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå