KydeX Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hei. Jeg kjøpte meg nettopp 30D og har funnet ut at jeg trenger et stativ. Det må jo være et solid stativ som er stødig, lett å justere og helst med vater. Med andre ord de egenskapene et stativ bør ha. Stativet kommer til å være et all-round stativ, men jeg regner ikke med å bære det milevis innover heia, så det trenger ikke være et superlett og superdyrt carbonstativ. Jeg så for meg for eksempel denne kombinasjonen: Manfrotto M055PROB Stativ, Black Manfrotto M029 Hode Ser dette greit ut eller? Finnes det kanskje smartere valg i samme prisklasse eller rimeligere? Helst ikke dyrere. Lenke til kommentar
torsteinvh Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg så for meg for eksempel denne kombinasjonen: Manfrotto M055PROB Stativ, Black Har samme stativ, dog i grønt, og har ingenting å utsette på det. Anbefales Hodet vet jeg ikke noe om, foretrekker 'ballhead' selv. -Torstein Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Ja vurder ballhead i stedet for det nevnte. Mye mer lettvindt enn å drive å fikle med 3 hendler. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Har dere noen ballhead dere anbefaler da? Og finnes de også med vater integrert og hurtigfeste? Edit: Hva med dette: Manfrotto M488RC0 Hode Midi Ball Head W/RC0 Hurtigkopling Ser det er flere hoder her, noen er mini ball som er billigere, mens dette som jeg fant er midi og en del dyrere. Hva er forskjellen? Endret 10. august 2006 av Azaz Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Jeg har et gammelt kulehode som jeg gjerne skulle bytta ut, så jeg er ikke helt inne i hva som er IN nå. Det du linket til ser da bra ut. Vekta det skal bære (hus+objektiv) avgjør mye på pris og selvsagt størrelse. Det finnes også ballhead med en grip-anordning som mange skryter av. Når du klemmer på hendelen har du full bevegelse, når du slipper er det låst. http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=21767 Endret 10. august 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Jeg ser at vekta du kan ha på det grip-hodet ikke går høyere enn 2,5 kg, det blir sikkert litt lite tror jeg. Det spørs om ikke det blir det kulehode jeg fant fram til pluss stativet. Lenke til kommentar
torsteinvh Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg ser at vekta du kan ha på det grip-hodet ikke går høyere enn 2,5 kg, det blir sikkert litt lite tror jeg. Det spørs om ikke det blir det kulehode jeg fant fram til pluss stativet. Rapporter gjerne tilbake om du er fornøyd med kulehodet, jeg har en enklere variant som jeg ikke er helt tilfreds med. Når jeg strammer til, så flytter kameraet seg alltid littegrann, relativt irriterende... -Torstein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå