petterpann Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Skal kjøpe en bærbar PC fra Dell. Tenkte på en XPS til ca kr 16000,-. Er det en fordel å ringe, eller skal jeg kjøpe rett via nettsiden dems? Andre som har erfaringer med nedsatt pris ved å "prute" litt via telefon? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg har kjøpt to maskiner der og har alltid fått bedre pris ved å forhandle direkte med selger. Jeg prutet ned begge maskinene med ca 2000,- men det var da maskiner i 15K klassen. Man ofte med ekstautstyr på kjøpet som feks mus/tastaur-bæreveske-snapcover etc etc så bor det en liten forhandler i deg så kan du gjøre et mye bedre kjøp Lenke til kommentar
Kris_tian Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Uansett pris så er det bedre å bestille via selger fordi da legges den direkte inn i systemet og gjøres klar med en gang, i motsetning til nettsiden hvor det kan være litt delay. Jeg ringte bare og bestilte. Pruting orka jeg ikke og det er jeg glad for, for hvis ikke hadd jeg måttet vente til over helga før jeg fikk den Min inspiron 9400 kommer i morra den EDIT: kan forresten annbefale deg å kikke i Inspiron 9300 erfaringstråden.. De første sidene består mer eller mindre av pruting Endret 10. august 2006 av Kris_tian Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg har en XPS M1710 selv. Jeg kjøpte min uka etter at den ble lansert og klarte likevel å prute den ned flere tusen kroner ved å ringe selgeren direkte. Jeg har også kjøpt flere maksiner fra Dell og erfaringen er soleklar: Det lønner seg alltid å ringe til selger. Du bør imidlertid ha gjort forarbeidet grundig på forhånd. Orienter deg om internettpriser og priser på konkurrerende maskiner. Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 PGA. at alle nå ringer og ber om pris, får ikke selgerene gi særlig mye rabatter. Alle har ødelagt for alle Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Ok, kan dere da hjelpe meg å finne andre PCer (ikke Dell), som kan sammenlignes med en XPS til ca 15000,- i ytelse og litt mindre pris kanskje? Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Du får en Dell Inspiron 9400 (e- value n08947) for kr 14 290.00. CPU Core Duo T2500, Nvidia 7900 GTX og 2 GB ram inkludert. Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Du får en Dell Inspiron 9400 (e- value n08947) for kr 14 290.00. CPU Core Duo T2500, Nvidia 7900 GTX og 2 GB ram inkludert. 6649888[/snapback] Men vil flere anbefale denne framfor XPS m1710? Jeg har tenkt å kjøpe en ny bærbar rundt 15.000,- siden jobben dekker det. Hadde vært greit å få mest mulig "kick-ass" for penga, samtidig som støyen er minimal... Sti9nsky Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg ville helt klart ringt, fikk gratis bæreveske verdt 600,- da jeg ringte, kunne sikkert forhandlet meg frem til mer og men var ikke så kravstor. Generelt kan jeg si at jo dyrere pcen du kjøper er i utgangspunktet, jo bedre avtaler/prisavslag pleier selger å være villige til å gi deg Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Jeg ville helt klart ringt, fikk gratis bæreveske verdt 600,- da jeg ringte, kunne sikkert forhandlet meg frem til mer og men var ikke så kravstor. Generelt kan jeg si at jo dyrere pcen du kjøper er i utgangspunktet, jo bedre avtaler/prisavslag pleier selger å være villige til å gi deg 7256418[/snapback] Da er den bestilt, var ikke lett å forhandle meg til en bedre pris gett, så jeg hadde nok uflaks med hvilken selger jeg fikk på tråden...skulle gjerne hatt en bedre bæreveske, men den jeg har duger den, for den har en vanvittig praktisk forlomme til stæsj og tobakk... Men jeg fikk god service, ikke verdens beste men god nok til at jeg føler det var en bra handel. Jeg fikk relativt raskt svar, gode svar på det jeg spurte om, og gode argumenter for å ikke få rabatt. (Skal ikke gå innpå dette.) Da gjenstår det å se om den virkelig duger til mitt bruk. Endelig skal jeg slippe å vente flere dager på animasjoner blir rendrert ferdig... LOL Red: er jo 14 dagers returrett da... hvis det er no' gærn't... Sti9nsky Endret 10. november 2006 av Sti9nsky Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg fikk heller ikke noe rabatt sist jeg prøvde hos dell. Han var rett og slett umulig Pleier å prute ofte, så jeg er ikke helt fersk på det området så jeg tror nok de har fått beskjed om å være strengere på dette ja:( Hvis jeg ikke bare var uheldig med å treffe "feil" selger. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg fikk heller ikke noe rabatt sist jeg prøvde hos dell. Han var rett og slett umulig Pleier å prute ofte, så jeg er ikke helt fersk på det området så jeg tror nok de har fått beskjed om å være strengere på dette ja:( Hvis jeg ikke bare var uheldig med å treffe "feil" selger. 7259248[/snapback] Du må være litt heldig med selgeren ja, men å bytte tilbud\få billigere oppgraderinger lar seg gjøre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Noen som har gode erfaringer med noen? Send meg en PM med navn i så fall EDIT: 6214w heter den. Endret 11. november 2006 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg brukte over en uke på forhandlingene med dell. Intrykket mitt er at med XPSen hadde selgerene lite rom for rabatter. Det stod mellom Apple og Dell, og til slutt slo jeg til på Dell. Da hadde avdelingssjefen/salgssjef e.l godkjent at jeg skulle få en fin rabatt. Hvis man vil ha avslag, bør man gjøre hjemmeleksen sin og være hyggelig. Man får ikke rabatt på en 5 min samtale, men 3-4 gangen du ringer. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg brukte over en uke på forhandlingene med dell. Intrykket mitt er at med XPSen hadde selgerene lite rom for rabatter. Det stod mellom Apple og Dell, og til slutt slo jeg til på Dell. Da hadde avdelingssjefen/salgssjef e.l godkjent at jeg skulle få en fin rabatt. Hvis man vil ha avslag, bør man gjøre hjemmeleksen sin og være hyggelig. Man får ikke rabatt på en 5 min samtale, men 3-4 gangen du ringer. Lykke til! 7271290[/snapback] Virker som man må ringe og snakke med flere forskjellige ja, litt kjipt hvis man treffer på den samme hver gang Hmm.. Rart de "orker" å bruke så lang tid på det og ta det så langt. Var det en stor ordre eller mange pc'er du skulle ha da? Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Neida. Jeg snakket bare med en selger. Ca 5-6 ganger vil jeg tro. Men jeg snakket også med Apple. Selgerne på Dell får provisjon av salgene sine. Jo dyrere pc, jo mer penger. Trikset er å få selgerne til å ville selge mer enn du vil kjøpe. Kan ta litt tid, men det er verdt det. Jeg skulle bare ha en Dell XPS 1710 med bæresekk. ta en titt på denne tråden jeg lagde. Kan hjelpe mye. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=648707&hl= Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Neida. Jeg snakket bare med en selger. Ca 5-6 ganger vil jeg tro. Men jeg snakket også med Apple. Selgerne på Dell får provisjon av salgene sine. Jo dyrere pc, jo mer penger. Trikset er å få selgerne til å ville selge mer enn du vil kjøpe. Kan ta litt tid, men det er verdt det. Jeg skulle bare ha en Dell XPS 1710 med bæresekk. ta en titt på denne tråden jeg lagde. Kan hjelpe mye. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=648707&hl= 7273106[/snapback] Prøvde meg på å få bæresekk inkludert, siden jeg ikke fikk rabatt. Selgers skulle sjekke mulighet og slang på en ekstra minnebrikke. Det jeg tror han mente, var en liten "memorystick". Sikkert med 20KB lagringskapasitet. LOL Har enda ikke fått m1710-en min. Fabrikken er treg. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Trikset er å virke veldig tvilende når du ikke får tilbudet du håpet på. Fikk tilbud om ca 1000,- i avslag på en på en ram-oppgradering selv da jeg "plutselig" ble litt tvilende Minnepluggen er sikkert 128 eller 256 mb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå