Gå til innhold

"Jeg elsker deg" - ord med betyding?

Ni kon

Anbefalte innlegg

"Jeg elsker deg"

"I love you"

Kjært barn mange navn. Men dette er vel de tre ordene mennesket jakter mest på, for det er deilig å høre at man er elsket. Men jeg legger merke til at folk er veldig forsiktig til å bruke ordene.

Det er liksom så spesielle ord. Noen har aldri sagt de, mens andre bruker de uten problemer. "I love you mister for 10 $" ;)

Men jeg lurer på hvordan forhold den normale forumsbruker har til disse tre ordene. Er dette ord som kun skal brukes til spesiellt utvalgte, eller skal man fyre løs til alt og alle?

Selv brukes ordene flittig, da jeg elsker å bruke ordet elske.

"Elskling, la oss elske. Jeg vet jeg elsker deg og er himla forelska i deg"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker de kun når jeg virkelig mener det og ser sikker på det.

(Med andre ord: ikke brukt dem til nå. =/)

Mener at overbruk av slike ord ødelegger dem og gjøre dem "svake". De skal være litt spesielle!

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Du kan være glad i dine venner, du elsker din mor og din far. Du elsker din kjæreste og dine barn.

Du elsker dem fordi de er så vitkig for deg at du ikke kan/vil leve uten dem, de er grunnen til at du er som du er. De er med på å forme deg og skape deg.

Å være forelska og elske er vel ikke det samme ?

Når du elsker er du knyttet til denne person, sånn som du mor, far, unger og kjæreste. Dette er folk du nermest hadde ofret livet ditt for.

Dette er et makabert eksempel, men tenk deg.

Ville du ha mistet din beste venn, eller din mor,far,barn eller kjæreste ?

Lenke til kommentar
Du kan være glad i dine venner, du elsker din mor og din far. Du elsker din kjæreste og dine barn.

Du elsker dem fordi de er så vitkig for deg at du ikke kan/vil leve uten dem, de er grunnen til at du er som du er. De er med på å forme deg og skape deg.

Å være forelska og elske er vel ikke det samme ?

Når du elsker er du knyttet til denne person, sånn som du mor, far, unger og kjæreste. Dette er folk du nermest hadde ofret livet ditt for.

Dette er et makabert eksempel, men tenk deg.

Ville du ha mistet din beste venn, eller din mor,far,barn eller kjæreste ?

6646386[/snapback]

Dette er vel slik jeg også ser på det. Man må ikke overdrive bruken av ordet, og man må kun si det hvis man virkelig mener det. :)

Lenke til kommentar

Enig med demille..

Når det gjelder hverdagslige ting syns jeg det er helt greit.. Sånn alà "jeg elsker sommeren!"

Men når det gjelder kjærlighet syns jeg folk bruker det generellt alt for mye.. Spesiellt ungdom..

Syns "veldig glad i deg" holder i massevis jeg.. Selv fra en kjæreste..

Selv fikk jeg en reaksjon nesten lik som han i telenorreklamen da en kjæreste sa det til meg etter vi hadde vært sammen et par uker..

Lenke til kommentar

Å si "jeg elsker deg" til noen har jeg gjort kun én gang, men jeg føler at jeg kommer til å si det igjen om ikke veldig lenge. Det å være forelsket og det å elske er to forskjellige ting, jeg har vært forelsket svært mange ganger, men kun to ganger følt at jeg virkelig elsket den jeg var forelsket i.

Og jeg er enig i at slike ord mister kraft og betydning når man gjentar dem for ofte.

Lenke til kommentar
Avien: Såklart, men du kjenner nok til "begrepet"  :hmm:

6647409[/snapback]

Hvilket grep? :hmm:

6647575[/snapback]

ehmm, "me love you loooong time."

Jeg elsker deg, blir brukt alt for ofte, to turtelduer på 15 år vet ikke hva som ligger i ordet å elske.

Edit: Joda, noen vet det, men det blir misbrukt til de grader.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...