Howard Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Elitegroup (ECS) har lansert et hovedkort i lite format som støtter Intels Core Duo-prosessorer med sokkel 479. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Etter litt googling ser det ut til tweaktown skriver at den vil støtte Core 2 Duo. Det ser ut som en missforståelse siden kilden de linker ikke skriver noe som helst om Core 2 Duo og ingen andre nettsider nevner Core 2 Duo i artiklene om dette hovedkortet. http://www.tweaktown.com/news/6104/index.html Lenke til kommentar
joebush Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg ser ingen grunn til å 'anta' at dette kortet vil støtte Core 2 Duo. Det ville virke rart at produsenten ikke selv kommer med informasjon om slik støtte i så fall, siden dette hadde vært god PR for kortet. For å si det slik, dersom kortet faktisk støtter Core 2 Duo, var det dumt å ikke nevne dette viktige punktet. Og da spørs det om man bør kjøpe et hovedkort som er produsert av en dum produsent. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hmm, får håpe det er støtte for Core 2 Duo da. Uansett er det fint det kommer folk med slike småkort, er kult for mange typer bruk, selv om jeg skulle ønske de lanserte enda mindre varianter, mini-ITX, eller kanskje tilogmed enda mindre. AtW Lenke til kommentar
MortenHP Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 I følge ECS sine egne sider skal kortet støtte Core 2 Duo 945GTY-M (V1.0) Mhp Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Takk for linken og bekreftelsen MortenHP. Etter å ha kikket litt nærmere på kortet har jeg som vanlig litt å flisespikke på - Jeg ser ikke vitsen med 24pin ATX-kontakt + P4-plugg på et hovedkort for mobile prosessorer med TDP maks 35W, selv ved kraftig overklokking. - Jeg synes godt de kunne brukt plassen på IO-panelet litt bedre. F.eks ved å fjerne de unødvendige PS2-portene, seriellporten og parallellporten og bruke mer plass på USB-tilkoblinger, firewire og SPDIFF. - De kunne godt byttet ut d-sub (VGA) med DVI. - Bare 2 vifte-tilkoblinger er for lite. - De kunne gjerne økt fra 2 til 4 SATA-porter. - Floppy-porten er både veldig missplassert og unødvendig. - Det er litt i trangeste laget rundt prosessorsokkelen for alternative kjøleløsninger Og litt skryt: - Bra med vinkelrett batteriholder - Bra plassering av minneportene - Bra antall porter (1 stk PCIe-x16, 1 stk PCIe-x1, 2 stk PCI) - Lett utskiftbar brikkesettkjøler - PChøytaler på hovedkortet Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Eneste problemet da er å finne et kabinett som ser bra ut, samtidig som det demper støyen. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 I tillegg ser det ut til at det kortet bruker en egen kjøleløsning for prosessoren. Altså ingen mulighet for å bruke andre prosessorkjølere enn den som følger med uten noe ekstra tilpasning. Synes det alltid er tilfelle for alle desktop hovedkort som har sokkel 479? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå