ttorneby Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hei! Har kjøpt ny PC til et kontor, men sliter med å få koplet den på nett. PC'en er av denne typen. Om nettverk står det følgende: Nettverkstilknytning Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - integrert Datakjedeprotokoll: Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet Regner da med at det om ikke annet er et eller annet nettverkskort der. Kabel får jeg ihvertfall putta i et hull... Men, et stort men; Jeg finner ingen "lokal tilkopling" slik jeg er vant til fra andre PC'er. Det er ingen forhåndslagde tilkoplinger, og skal jeg legge til noe, så trenger jeg enten en IP'adresse eller et telefonnummer. Jeg har ingen av delene, da dette er nettverket på en skole, og åpent for alle. Min første tanke var da at det manglet en eller annen driver, men windows kan ikke finne denne selv, og linux-skiva som fulgte med er det ikke mye hjelp i. Ei heller vet jeg hva kortet heter og kan finne det på nett... Noen som kan være så snille å hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Den dukker nok opp når du har fått innstalert chipset/lan drivere. Lenke til kommentar
ttorneby Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Den dukker nok opp når du har fått innstalert chipset/lan drivere. 6646068[/snapback] Noen idé om hvordan jeg skal få installert den rette driveren da? Som sagt, så vet jeg ikke hvilke driver jeg skal lete etter, da jeg ikke vet hva slags kort det er. Ei heller kan jeg finne noe i enhetsbehandlingen som kan minne om et nettverkskort... Legger ved et bilde av det. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Gå inn på produsentens hjemmeside, og last ned chipset driver, evt. nettverkskort driver. Det er ingen her på forumet annet enn deg som vet hva slags maskin du har, og hvilken side du må laste ned fra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå