Gå til innhold

SLI med XFX GeForce 7800GT 256MB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3700+ cpu'ene har sandiego kjerner og de pleier å overklokke meget bra. De fleste som jeg har sett til nå har nått ca 2.8ghz, og enkelte har også nærmet seg 3ghz. Men om du kan overklokke cpu'en til ca 2.8ghz, så vil det være nok til å drive sli oppsettet. 2.2ghz som er stock er litt lite for 7800gt sli, det vil forårsake redusert fps i spill. Klokk så langt du kan først.

Lenke til kommentar
Har en 3700+ cpu, vil det bli en stor flaskehals?

6647852[/snapback]

Du vil få mye dårligere score enn meg i 3DMark06 siden den utnytter dobbel-kjerne. Men ikke tenk på det. De fleste spill utnytter ikke dobbel kjerne. Bortsett fra noen få. Og disse vil du ikke tape noe særlig ytelse i uansett. Men du bør overklokke den så mye du kan

Lenke til kommentar
Ja, jeg refererte til deg  :)

6647977[/snapback]

Du får endel mer ser jeg. Tror det kommer av flere ting. Du kjører litt høyere klokk, du kjører sikkert med Delta? og du har Opteron på 2.7GHz.

Jeg la inn XFX biosen på begge mine kort. Siden denne ikke kjørte med Delta. Og XFX kortet taklet Delta dårlig. Geometri klokken slet på over 500MHz. Så kjører 490MHz uten Delta.

Lenke til kommentar

Ja, jeg kjørte med delta på 40mhz. Opteron skal ikke være så mye bedre i 3dmark06 enn x2 cpu'ene. Synd at du ikke får brukt delta på det andre kortet. Ellers hadde du nok fått en del mer. Prøvd andre bios på det kortet som nekter å kjøre med delta?

Lenke til kommentar
Ja, jeg kjørte med delta på 40mhz. Opteron skal ikke være så mye bedre i 3dmark06 enn x2 cpu'ene. Synd at du ikke får brukt delta på det andre kortet. Ellers hadde du nok fått en del mer. Prøvd andre bios på det kortet som nekter å kjøre med delta?

6648057[/snapback]

Ja, jeg taper nok et par hundre poeng på å ikke kjøre delta. Ja, jeg mener jeg prøvde andre bioser. Men mulig jeg husker feil. Nei, det er sikkert ikke rare forskjellen på din Opteron og min X2. Cachen har ikke så mye å si.

Men kjører du minnet ditt synkront?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...