lacoste Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg har i det siste hatt utrolig vondt i korsryggen. Det er utrolig plagsomt ettersom jeg ikke har hatt dette før. Jeg har startet med en 8-16 jobb de siste ukene og lurer på om det kan være det da stolen ikke er så alt for god. Noen som har gode tips om hvordan bli kvitt det? Takker. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 ut i skogen og opp i trærne. Største årsak til at folk har vondt i ryggen(unge friske mennesker vel og merke) er dårlig trent rygg, feil bruk eller lite bruk. Du skriver også lite om hvor gammel du er, og hvor mye aktivitet du har daglig/ukentlig. Du nevner at du har en dårlig stol på jobb. Hvilken jobb er det, hvor mye sitter du, og hvilke ergonomi rutiner har du(dere)? En del ting som forebygger ryggskader er skikkelig sittestilling. Uansett hvor dyr og god stol du har så må du sitte riktig. Men det er heller ikke en dårlig ide å diskutere stolen med sjefen. Lenke til kommentar
lacoste Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 ut i skogen og opp i trærne. Største årsak til at folk har vondt i ryggen(unge friske mennesker vel og merke) er dårlig trent rygg, feil bruk eller lite bruk. Du skriver også lite om hvor gammel du er, og hvor mye aktivitet du har daglig/ukentlig. Du nevner at du har en dårlig stol på jobb. Hvilken jobb er det, hvor mye sitter du, og hvilke ergonomi rutiner har du(dere)? En del ting som forebygger ryggskader er skikkelig sittestilling. Uansett hvor dyr og god stol du har så må du sitte riktig. Men det er heller ikke en dårlig ide å diskutere stolen med sjefen. 6646055[/snapback] Jeg er 19 år gammel. Har vært i svært mye aktivitet før, men har det siste året satset mer og mer på skolen og droppet ned 5-7 treninger i uka til 1-3 ganger. -JA! Det merkes på magen. ;-) Jeg jobber i et oljefirma, men er siste dagen min i dag. Har bare vært her som sommervikar for pappa mens de var på ferie. Skal bli herlig å slutte i dag. :-D Prøver å gå mest mulig her. Opp og stå og gå er bra. :-) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Da er det nok ikke utrent rygg som er problemet Siden det er siste dag i dag vil eg tro at problemet forsvinner snart. Og siden du er/har vært svært aktiv, kan jo dette også påvirke noe Men eg er ingen ekspert, bare for å ha det sagt Men eg har vært borti en del ryggplager pga yrket mitt, og da også fått høre mye fra legene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Stikk til kiropraktor. Skade i korsryggen er veldig normalt og veldig plagsomt hvis du ikke blir bedre. Det er ekstremt viktig å ta vare på ryggen sin. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 jeg hadde nokk dratt til kiropraktor ja Lenke til kommentar
master air Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Stikk til kiropraktor. Skade i korsryggen er veldig normalt og veldig plagsomt hvis du ikke blir bedre. Det er ekstremt viktig å ta vare på ryggen sin. 6665227[/snapback] Eventuelt en manuellterapaut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå