Goebbels Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hei! Nå merker også jeg at tidene forandrer seg.. bmw 323 coupe er lagt ut for salg, og audi stasjonsvogn står øverst på lista Uansett, har landet på audi A6 stasjonsvogn 2,5 tdi årsmod ca 1995 +-. Men de annonsene oprerer med flere hk størrelser, hovedsaklig 115 og 140 hk. er 115 originalt, og 140 er chippet eller noe? eller kom den i flere alternativer? noen som vet? og evt om det er noe jeg bør være obs på i jakten på en sånn type bil? Mvh G Lenke til kommentar
KillerK Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Den første modellen kom med en rekkefemmer på 115 hk originalt. Den vil nok ende opp på ca. 140 hk chippet. Senere kom det en på 140 hk originalt. 170 hk chippet. Ville nok gått for den. Eller lagt i litt mer, og anskaffet en litt nyere bil med 2.5 V6 på 150 eller 180 hk. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 hvis audien er nyere enn 1995/96 mod så skal det være 140 hk i den. akkurat den samme motoren som sitter i volvo 850 og den første volvo v70 og der hadde de 140 hk originalt, men hvet at 2.5 tdi motoren fra sent 80 tall til tidlig 90 tall hadde 115 hk. Lenke til kommentar
joka Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 115 hk er uten intercooler, motorkode AAT 140 hk er med intercooler, motorkode AEL Lenke til kommentar
KillerK Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Har selv lenge tenkt på å anskaffe meg en sånn, men har begynt å se på S4 i stedet. Samme karosseriet. En eldre A6 er jo nesten ikke å oppdrive som Quattro. Har kjørt Subaru Legacy i flere år nå, og da lite aktuelt med noe annet enn 4-hjulstrekk på min neste bil. Helt overlegent på vinterføre! En S4 2.2 turbo Quattro er bedre utstyrt, går atskillig bedre og ligger som oftest lavere i pris. Dette henger sikkert sammen med at de er dyre å forsikre, og at drivstoffutgiftene blir høyere. Problemet er å finne en som er i bra stand. De er som oftest hardt kjørt. Motor og girkasse bør nok sjekkes grundig. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Ja S4 har en svindyr forsikring, er dyr i forbruk men du glemte å nevne at de kriminelle elsker S4... nei heller en 2.5TDI, da slipper han å se bilen sin utbrent på en kveldsnyttsending etter et eller annet stort ran. Lenke til kommentar
KillerK Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Kan jo bytte grill og sette på et TDI-merke bak da... Nei, 2.5 TDI er nok utvilsomt det mest fornuftige valget. I alle fall hvis man ikke har behov for Quattro. Men for min egen del, så er jeg nok redd følelsene kommer til å overstyre fornuften i dette tilfellet... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Mange takk for svar. Da blir det nok å vente til det kommer en som har 140 hk originalt, og heller se hva som gjøres ang chipping S4 er ikke så altfor aktuelt kjenner jeg, selv om det kunne vært morro. så ligger de alt for høyt i pris med hvite skilter. Men er dessverre ikke så lett å finne akkurat den jeg vil ha. 2,5 tdi quattro med ac/klima kryr det ikke akkurat av om dagen. Må uansett få solgt den bilen jeg har nå, så har tid til å sjekke opp litt. G Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Mange takk for svar.Da blir det nok å vente til det kommer en som har 140 hk originalt, og heller se hva som gjøres ang chipping S4 er ikke så altfor aktuelt kjenner jeg, selv om det kunne vært morro. så ligger de alt for høyt i pris med hvite skilter. Men er dessverre ikke så lett å finne akkurat den jeg vil ha. 2,5 tdi quattro med ac/klima kryr det ikke akkurat av om dagen. Må uansett få solgt den bilen jeg har nå, så har tid til å sjekke opp litt. G 6648333[/snapback] Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg? Ser at det for øyeblikket er to stk 97 A6 2,5TDi Quattro Avant ute på finn.no, begge koster rundt 159k. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...456&pos=1&tot=2 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...456&pos=2&tot=2 Mvh Raimo Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Hei. Har sett for meg pris opp til ca 80k. derfor vurdert både a6 og audi 100. selger en bil til rundt 130k og skal legge mellomværende i båt. Ellers takk for tips. G Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Har sett for meg pris opp til ca 80k. derfor vurdert både a6 og audi 100.selger en bil til rundt 130k og skal legge mellomværende i båt. 6659423[/snapback] For en pris på 80 lapper skal det nok godt gjøres å få en A6 2.5 TDi Quattro 140 hk ja Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 svogern min kjøpte nettopp en 96 2.5 tdi for 60 lapper... meget god bil.. men uten quattro dog... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 svogern min kjøpte nettopp en 96 2.5 tdi for 60 lapper... meget god bil.. men uten quattro dog... 6664524[/snapback] Det kommer jo også an på om det er 115 eller 140 hesteren, hvor mye utstyr, kjørelengde, vare/personbil osv Har litt å si for prisen det kan du si Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Tror du skal slitte med å finne en a6 med 2,5tdi og 4x4 til 80 lapper. Billigste jeg fant var til 170.000, og da hadde den gått 250.000. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Har du 80K ligg unna A6.. Har en 2000 2,5TDI Q AVA TRIP (V6). Grommbil av klasse, men ett sant helvete å holde orden på.. Bilen har nå gått 133.000km Gjort følgende Byttet multilink (foran) 17.000.- Byttet veievehus utluftningsfilter 6.000.- (kanhende denne feilen har tatt det meste av pakninger i motoren i tillegg) Nye demper + fjører foran 5-6.000.- Xenon pærer (slitedele jaja,) 4.000.- Og husk at service + regreim kommer på ca 18.000.- (hver 120.000 km) Og pga tyngden foran bør du få den klippe kort hos Sjarif's MEN DUVERDEN BILEN ER HELT GROM OG SLÅR ALT JEG HAR KJØRT AV FAMILIE BILER INKL. ENDEL MB'er ... også liker den å bli presset i svinger Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Du er klar over at Audi A6 anno 1995 er en helt annen bil en 2000 modellen du har? for det første så har 1995 modellen en helt annen motor (5cyl 2.5) for det andre så har 1995 modellen et helt annet understell en på din 2000mod, de er rett å slett ikke sammenlignbar. Specs Audi A6 1995mod Specs Audi A6 2000mod Endret 13. august 2006 av zandro Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Og det kan godt være at 1995 modellen har mindre trøbbel enn 2000-modellen også... Lenke til kommentar
KillerK Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Kanskje litt "off topic", men jeg ringte Gjensidige i dag ang endring av kjørelengde. min 1992 Subaru Legacy 2.2GX 16v kommer på 4900,-, mens en Audi S4 kommer på 6300,-! Dette er da slett ikke avskrekkende! Må samtidig nevnes at jeg bare har 40% bonus nå. Lå ei f***e foran meg i en gammel fiesta, som plutselig fant ut at hun skulle stoppe igjen etter påbegynt igangkjørining i et kryss... Var jo ikke så mange hundre meter unna den bilen som kom fra venstre, så det er jo forståelig da....!! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) redigert vekk her ja Endret 18. august 2006 av kremt Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hva med jævla drittunge\drittgubbe osv som ikke kan holde avstand . All posting av off-topic og usaklige kommentarer blir slettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå