Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC å 2 svidde Routere på en uke

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har internett fra upc og har et problem, for ca en uke siden ble min D-link DGL-4300 plutselig ødelagt, tester den ut en del og finner ut at WAN porten er gåen så jeg kjøper en ny router (Netgear) og etter 2 dager skjer akkurat det samme med den, wan porten blir ødealgt samt alle lan portene utenom den som var koblet til min pc.

Men modemet til UPC har klart seg, kan det være noe feil med modemet som gjør dette?

Så jeg lurer på om UPC har et overspenning problem i nette sitt når det lyner eller noe? har ikke lynet noe men har det i området rundt her og jeg har overspennings vern på min pc samt modem og router så eneste veien det kan ha kommet er via kabeltv kabelen.

Siden alle portene utenom en på Netgear routeren er "svidde" så trur jeg at grunnen til at den ene klarte seg er at den ble jordet via min pc.

Er det noen flere med UPC som har hatt noen lignende problemer?

Skal ringe dem i dag og forklare dem dette og kreve 2 nye routere av dem, for jeg er egentlig ganske så sikker på at dem har noe feil i nette dems og når jeg har beskyttet meg mot lyn og det er møkka nette dems som ødelegger kan det da ikke være min feil?.

gidder ikke kjøpe en router til 1500 kr i uka bare for å ha UPC :nei:

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...