mastiempo Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Noen som har erfaring med dette tegnedrettet: Trust Design & Work Tablet 200 Ergonomisk utformet tegnebrett, Retail. Lenke til kommentar
knnygar Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Har brukt dette teiknebrettet ein del og er veldig fornøgd med det :smile: Spesielt til teikning er det det mykje lettare å bruke enn ei mus. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Har aldri prøvd tegnebrett, men har hørt at Wacom tegnebrett er best, og at ingenting kan sammenlignes. Denne modellen er ikke så dyr: http://www.wacom-europe.com/uk/products/gr...hire2/index.asp Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok gått for Wacom-brettet. Dette fordi deter det ledende merket på tegnebrett i verden og kvaliteten er meget god. Man vet hva man får. Tror Graphire 2 koster rundt 1000-lappen. Intous 2 koster 4 ganger så mye og egner seg bedre for prfesjnelle. Vanlige brukere trenger ikke noe mer enn billigmodellen til Wacom. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Så akkurat at Wacom hadde kommet med et nytt brett: http://www.my-volito.com/uk/index.html Nesten som Graphire2 men minus et par unyttige funksjoner. Kr 6-700. Sjekk Itavisen.no Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hvordan vil det funke å helt bytte ut musen med et tegnebrett? Vil det funke i spill? Har noen prøvd å spille fps med et tegnebrett? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Hvordan vil det funke å helt bytte ut musen med et tegnebrett? Vil det funke i spill? Har noen prøvd å spille fps med et tegnebrett? Så morsom vi var idag da. Nei, det vil sikkert ikke funke så bra i spill, og er heller ikke ment for det. Hva med litt høyere seriøsitet? Lenke til kommentar
Xagits Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Tegnebrett er ment for grafisk produksjon. Alt innefor media (untatt lyd vel) egner best for slikt. Tegnebrett for spill blir neppe bedre av det. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Vel, jeg har tegnebret, og jeg bruker det også til enkelte spill. Det passer ikke så godt til FPS'er, men f.eks. den Lengste Reisen er veldig behagelig å spille med tegnebret. Med litt øvelse tror jeg at man med et godt tegnebrett (litt større aktiv flate enn et A5 ark...) kan gjøre det godt i FPS'er også. Dette fordi det man peker på er det man treffer, altså, om man skal flytte siktet fra øvre venstre del av skjermen til nedre høyre del, så går det MYE raksere med penn enn med mus..Men som sagt spill av den mer rolige sorten er vel der de kommer til sin rett. Er mye mer avslappende å bruke tegnebrett der enn i FPS'er.. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Uansett hva du velger, prøv å sørge for at du har råd til A4 format, mindre enn det blir fort litt knotete. Hadde et Wacom (ikke Intous), det var i minste laget og jeg solgte det senere. Tror det kostet rundt 3k, og neste modellen kostet over 5k, så det er ikke billig "leketøy", men Wacom har virkelig høy kvalitet på brettene. Er bare det at det minste formatet klarte jeg aldri å venne meg til, følte aldri jeg hadde særlig god kontroll ved redigering i Photoshop og tegning/maling (forestill deg å tegne og male på en liten notatblokk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå