Gå til innhold

Noen som har erfaringer med tegnebrett!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok gått for Wacom-brettet. Dette fordi deter det ledende merket på tegnebrett i verden og kvaliteten er meget god. Man vet hva man får. Tror Graphire 2 koster rundt 1000-lappen. Intous 2 koster 4 ganger så mye og egner seg bedre for prfesjnelle. Vanlige brukere trenger ikke noe mer enn billigmodellen til Wacom.

Lenke til kommentar

Quote:

Hvordan vil det funke å helt bytte ut musen med et tegnebrett? Vil det funke i spill? Har noen prøvd å spille fps med et tegnebrett?

Så morsom vi var idag da. :evil:

Nei, det vil sikkert ikke funke så bra i spill, og er heller ikke ment for det. Hva med litt høyere seriøsitet?

Lenke til kommentar

Vel, jeg har tegnebret, og jeg bruker det også til enkelte spill.

Det passer ikke så godt til FPS'er, men f.eks. den Lengste Reisen er veldig behagelig å spille med tegnebret. Med litt øvelse tror jeg at man med et godt tegnebrett (litt større aktiv flate enn et A5 ark...) kan gjøre det godt i FPS'er også. Dette fordi det man peker på er det man treffer, altså, om man skal flytte siktet fra øvre venstre del av skjermen til nedre høyre del, så går det MYE raksere med penn enn med mus..Men som sagt spill av den mer rolige sorten er vel der de kommer til sin rett. Er mye mer avslappende å bruke tegnebrett der enn i FPS'er..

Lenke til kommentar

Uansett hva du velger, prøv å sørge for at du har råd til A4 format, mindre enn det blir fort litt knotete. Hadde et Wacom (ikke Intous), det var i minste laget og jeg solgte det senere. Tror det kostet rundt 3k, og neste modellen kostet over 5k, så det er ikke billig "leketøy", men Wacom har virkelig høy kvalitet på brettene. Er bare det at det minste formatet klarte jeg aldri å venne meg til, følte aldri jeg hadde særlig god kontroll ved redigering i Photoshop og tegning/maling (forestill deg å tegne og male på en liten notatblokk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...